10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

31 komentářů

Mildakcc
14. listopadu • 7:47

Tento žebříček nevypovýdá takřka nic o spolehlivosti vozů ale spíš o jejich údržbě a není důvod se tu hádat kvůli tomu že autor článku výsledky špatně pochopil a dal mu zcestný titulek.

Zub
13. listopadu • 19:58

Kdo věří Němcům,
ať tam běží a nekoupí si auta co nedoporučují.Co nějaké nahnilé das auto?
Známý nabízí passata 2005 za 75t, protože mu hnijou dveře.
:-D

audax
13. listopadu • 19:55

chcel by som vidieť ako by dopadlo porsche 911,keby sa používalo na bežné každodenné vozenie do roboty/pre deti do škôlky/nákupy etc.......ako by obstálo porsche 911,keby sa používalo ako flotila služobných áut ako je to v prípade škodoviek,ako by tie poršátka vyzerali po dvoch-troch-štyroch rokoch takéhoto intenzívneho využívania a keby sa k tomu tí šoféri chovali obvyklým spôsobom ako k bežnému služobnému autu...

Petr
13. listopadu • 0:29

Tento článek napsal idiot, který zcela určitě toho ví o autech jako moje ženská a AUTOREVUE je také známo protěžováním koncernu!!!
Např. Sportage SL byla a je nejspolehlivější SUV v segmentu a již to potvrdilo několik jiných novinářů i dlouhodobých testů!!! A např. o "spolehlivosti" Audi Q5, VW Tuareg + Tiguan a hlavně Škodě Yeti se ví globálně, jak spolehlivá a bezporuchová auta to jsou??? Němci si chválí své nespolehlivé výrobky a pomlouvají spolehlivé a poctivě vyrobené konkurencí!!!

tomi852
13. listopadu • 15:31

akurat mam sportage SL, ktory predavam so 190.tisic km a kupujem novy sportage... jednoducho na aute za 7 rokov sa nepokazilo nic, jedine parkovacie senzory, ale hlavne auto ma zaruku o akej sa inym znackam ani nesniva aj na spotrebne veci(mam doma 2 ine znacky tak viem porovnavat)... osuchany volant na polcentimetrovom kusku? vymeneny novy volant na druhy den v ramci zaruky, tycky stabilizatora pri 148000km - na zaruku, to iste capy, silentbloky, dokonca aj spojka a dvojhmota pri 150000km!! na zaruku!!, nic jej nebolo ale koncila zaruka a nech mam do buducna s tym pokoj, prisiel som do servisu, ze smyka a huci dvojhmota, bez slova vymenili za nove ;-) (na druhom aute (udajne 5 rokov zaruka) sa mi po dvoch rokoch a 45000km zlomila stabilizacna tycka na 2 kusy a kdeze zaruka, zaplatit za nu som musel...) a to nehovorim este o tom, ze pokles ceny je vazne maly, ked som SL kupoval ako nove, som ani nepocital, ze ako jazdene pojde za take vysoke ceny... ja osobne uz inu znacku nechcem doma ani vidiet B-]

Max!
12. listopadu • 19:19

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD".... vyborna rada, super napad - tak namiesto nie velmi dokonalej Dacie si kupim Mercedes SLK a deti do skoly budem vozit na 911 Porsche???
No koho by to napadlo?B-]

pegas64
12. listopadu • 14:34

"Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD" . :-D
---
Mne z toho vyslo nieco uplne ine: TOYOTA
Vsetkych 6 modelov Toyoty pri najstarsich autach (10-11 rokov) je v najvyssom tmavozelenom hodnoteni. Ostatne znacky maju modely rozhodene.

12. listopadu • 10:10

Uplne zbytecny clanek o h....

David
12. listopadu • 9:32

Nakonec zjistíme, že v té Kii byly německé žárovky Osram.

Joe Doe
12. listopadu • 12:49

Ako by povedal vychodniar... “Osram jim....”

Jean
12. listopadu • 9:01

Podla vymenovanych zavad sa jedna skor o testovanie majitelov, nie aut. Co to je za nezmysel, ze autu nefunguju brzdy? Brzdy sa mozu akurat zodrat a pri nepouzivanom aute zadriet voditka, ci zatuhnut piest.

Hloupej Honza
12. listopadu • 8:51

Od kdy to v jakém stavu přivezu vozidlo na Německou STK je statistika spolehlivosti !

JirkaK
12. listopadu • 8:22

Už se to tu probíralo X-krát a vy si nedáte pokoj a nedáte..... TUV stejně jako naše STK není o statistice spolehlivosti, je to jen statistika popraskaných žárovek , opotřebených brzdových destiček, vymletých siletbloků a kulových čepů. Skutečně nespolehlivá auta se závadami jako jsou podpálené ventily, přeskočené rozvody, zkolabované pohony olejových čerpadel, motory co žerou olej víc než vyběhaná stodvacítka, vysypané dvouhmoťáky, strhané převodovky, atd, kterými v poslední dekádě proslul jistý "konzern", ty se do těchto statistik vůbec nedostanou, protože na tu TUV/STK ani nedokážou dojet. Vážně pana redaktora baví dělat ze sebe idiota, nebo ho za to platí natolik dobře, že je mu to jedno?

Neurotic
12. listopadu • 12:30

To je pravda, ale pokud z něčeho po 42 tisíc km teče olej a má to vymlácený podvozek tak bych se tomu taky raději vyhnul:-D

Suditscher
12. listopadu • 22:34

Jako novýmu autu bych se tomu nebránil. Jako ojetině v tomto stavu určitě. Těžko říct, jaký hovádko s tím kde jezdilo, že tak dopadlo.

qwertz
12. listopadu • 10:49

Tak zrovna přeskočené rozvody se v minulé dekádě v mnohem větší míře vyskytovaly u úplně jiného "koncernu" než máte na mysli. On je totiž rozdíl mezi "proslulostí" pěstovanou náctiletými trolly, kteří si myslí, že nenávidět nějakou značku je strašně cool, a skutečnou statistikou poruchovosti.:-D

kluc
12. listopadu • 16:00

Podle statistik poruchovosti motorů je koncern (VW, Škoda, Seat, Audi) nejhorší. I náctiletej troll může mít pravdu.
http://www.autoforum.cz/technika/spolehlivost-mot... ...
http://www.autoforum.cz/technika/poruchovost-moto... ...

Mirek
12. listopadu • 11:17

To je zajímavé, takproč s tím mají problémy moji spolupracovníci u aut Škoda, když je to jen trollení náctiletých? A proč jednomu měnili rozvody sami od sebe ani ne po dvou rocích provozu auta? Netrollíš tady náhodou ty?

Marex
12. listopadu • 19:42

Tohle neřeš, Škoda Fan ti bude tvrdit, že je to nesmírně spolehlivé auto, má to však mnohdy háček. Buď se v něm věčně hrabou a berou to jako jeho běžnou údržbu a nebo s ním jezdí tak dlouho s hromadou závad, až zůstane nepojízdné a prohlásí, tak super, jedna jediná závada po x letech nebo km :-D Za sebe mohu upřímně napsat, že po 4 Škodulích v rodině byla nejspolehlivější stará Felicie. Největší tragédie byly Fabie a za nima hned Octávka. Dokonce i ten Renault vynikal lepší spolehlivostí. Poslední 2 roky již nahrazeno za japonské vozy a stále si nemohu zvyknout na to, že ty auta nic nechtějí, jenom měnit pravidelně provozní kapaliny. Chce to ale prozřít ;-)

Mirek
12. listopadu • 13:42

Zkuste mi mínusáci vysvětlit, co je špatné na konstatování holého faktu. Moc by mě to zajímalo.
Rozvody měnili u fabie kombi 1,2 tsi a další měl potíže s Rapidem téže motorizace. Na to, že dalších pár používají deselové olítané Octavie a valná většina jiné značky, tak do není zrovna výjimka.

kluc
12. listopadu • 9:37

Paradoxně tato statistika může být chápána naopak. Čím víc závad na autě máš, tím je větší šance, že na STK projdeš v pohodě. Je celkem logické, že auto, které je pořád v servisu, bude z hlediska STK v pořádku.

Moik
12. listopadu • 8:56

Nj, ale pokud napíšou, že Kia Sportage má po dvou letech a 42000km vady na podvozku a řízení, tak to není o údržbě ani žárovkách.. ne že bych tomu teda věřil.

Znalec
12. listopadu • 8:17

Hm, tak napr ix35 a Sportage su v realite totálne spoľahlivé auta. By som rad vedel, ktory blb zostavoval rebríček.
Ps : pokial viem, tak Sportage suverénne vyhralo test autobild na 100000 km.A plna záruka 7 rokov znamená, ze to auto ani v štatistike byt nemôže, keďže je väčšina stale v zaruke

Jánošík z Těrchovej
12. listopadu • 17:46

"A plna záruka 7 rokov znamená, ze to auto ani v štatistike byt nemôže, keďže je väčšina stale v zaruke"Tak tomu říkám inteligent (čti "čobol").

Josef
12. listopadu • 17:22

Opravdu úžasná "zpráva", že STK v Německu KIA Sportage u 12,6 procent vozů mělo "vážné problémy". Ale nenapíšou, že koncernové modely se pohybují se závadami někde kolem 5-8 procenty. Jenže se dá zpráva též přečíst naopak, že bez závad je 87, 3 procenta KIA Sportage a 94 procent u modelů koncernů VW, což zní lépe a "objektivněji". Samozřjmě existují i jiné "tabulky" které ukazují úplně jiné výsledky. Navíc třeba v tom německém STK tradičně vyhrává Porsche, jenže každý přece ví, že tento "skvost" je maximálně opečovávaný, proto u STK nic nenajdou. Na druhou stranu na "konfekci" typu Dacia, KIA, Renault apod. každý v Německu s údržbou "kašle" a zajde do servisu teprve podle toho, co mu v STK "nadiktují".
Zajímavé v "diskusích" na Autrevue je to, že nikdo nezmiňuje úroveň/vlastnosti řidičů, jako by byli všichni byli dokonalí a vzorní a za všechny průšvihy mohly jen konkrétní auta (modely, značky). Přitom je jasné, že za volanty sedá spoustu technických "hovad", která dokáží zlikvidovat i pověstné betonové schody. To, že styl jízdy a způsob používání a péče o auto ovlivňuje životnost a spolehlivost, to je snad jasné naprosto každému.
Proto doporučuji shovívavost na názory některých zdejších "odborníků", kteří mají "jasno" o tom, které auto/značka/model je to nejspolehlivější a nejlepší. Stačí přitom jediné - koupit si to, co člověku vyhovuje a co se mu líbí a slušně s novým autem zaházet a přiměřeně o ně pečovat. V takovém případě vyjdou všechny běžné (srovnatelné) značky v podstatě nastejno. A jestli se stane, že třeba ten zmíněný Renault půjde do opravy za 10 let se 2 závadami navíc ve srovnání třeba s VW Golfem, tak se přece nic neděje, protože cena za tyto opravy navíc bude pořád levnější než rozdíl ceny, kterou člověk zaplatí při nákupu nového auta. A třeba u té "problematické" Dacie rozdíl ceny nového auta je takový, že zaplatí nejen všechny "nutné" opravy, ale i řadu dalších nákladů (pojistné, benzin, naftu,...). Výsledky prodejů to jasně ukazují, a proto lze konstatovat, že zákazníci nejsou úplní hlupáci a dokáží si vybrat a rozhodnout podle jejich potřeb. A samozřejmě se musí srovnávat srovnatelné modely/třídy.
Na závěr mne napadlo ještě konstatovat, že je zajímavé, že na silnicích jezdí ještě spoustu Felicií, které byly v tabulkách "spolehlivosti" vždy též na "chvostu", přesto na ně nedá řada majitelů dopustit. Nemluvě o škodováckých fanaticích, kteří budou i dnes tvrdit, že Felicia je spolehlivější a kvalitnější než v současnosti vyráběná korejská auta Hyundai a KIA.

pegas64
12. listopadu • 19:46

Jozef, Jozef, snazis sa, ale nemas pravdu ;-)
Ano, na starostlivosti zalezi, ale realita je taka, ze rozne znacky maju roznu kvalitu a ta kvalita suvisi s ich hodnotami: okamzity ZISK vs dlhodoba KVALITA. Napr. 10-11 rocne auta: Toyota 6x v najvyssom hodnoteni vs Renault 5x v najnizsom hodnoteni.
Europske automobilky ponukaju stovky variacii modelov, Japonci (Korea) ponukaju radovo menej variacii a mozu sa sustredit na kvalitu.
Europske automobilky sa nikdy nepresadili na najnarocnejsom US trhu, Japonci/Korea sa tam presadili vdaka vybornemu pomeru kvalita/cena a v roznych svetovych porovnavaniach obsadzuju Top10.
Europske automobilky len vyhlasuju, ze chcu robit elektro/hybridy/pluginy, ktore su velmi narocne na kvalita/cena, Toyota (H/K) to uz davno ponuka.
atd.

Josef
12. listopadu • 21:42

pegas64, vím kam tím míříš ;-) Jestli sis všimnul, tak jsem záměrně vynechal ve vyjmenování značek aut japonské, které mají "zakořeněn" systém kvality TQM a stejně tak i USA. Kvalita z hlediska ISO je stupeň splnění požadavků souborem trvalých znaků produktu. Je zaměřena na zákazníka, na splnění (uspokojení) jeho požadavků, za které je ochoten zaplatit. Pokud auto bude mít teoreticky 100 procentní spolehlivost a bude stát 10-ti násobek obvyklé ceny, tak to zákazník nekoupí a nebude uspokojen a tím z hlediska normy bude výrobek "nekvalitní", i když bude 100 procentně spolehlivý.:-)
Co se týká US trhu, tak o tom jsem zde už opakovaně psal a též jsem uvedl, že trh USA je nejnáročnější a uvedl jsem řadu důvodů.
Myslím si, že třeba RR nebo MB, Porsche nebo Ferrari či Lamborgini jsou produkty evropských automobilek, které se na trhu USA prosadily.
Co se týká třeba americké Hondy nebo "luxusní" odnože Acura, je asi zbytečné pochybovat o kvalitě "japonských" výrobků na americkém trhu. Stačí se podívat na nabídky amerických prodejců a musí to být každému jasné. Jenže Honda se v Evropě s osobními auty jaksi obchodně neprosadila, i když nikdo o kvalitě jejich výrobků nepochyboval. Legend a Accord už se v Evropě neprodávají a kdo ví, jak to bude v blízké budoucnosti. Současný Civic je sice skvělý, ale prodeje nic moc. Zkrátka evropský zákazník je jiný než americký, má jiné požadavky a hlavně je chudší, a proto kupuje méně často a menší a méně vybavené vozy. Výjimkou v Evropě je Německo, Lucembursko a částečně Švýcarsko (tam je to z jiných důvodů, než kupní síla obyvatel).
Jo a Toyota třeba v Česku také prodejně nic moc, i když je spolehlivá a cenově zajímavá - například Corolla. No a Lexus - o tom nikdo nepochybuje a též je za dobrou cenu a přesto ho koupí jen pár zákazníků...

JirkaK
13. listopadu • 13:09

Poté co nám zavedli certifikaci ISO v práci, jsem záhy pochopil jednu zásadní věc:
Norma ISO není v žádném případě o tom, vyrobit co nejjakostnější, nejkvalitnější a nejtrvanlivější výrobek. Stačí jen správně pochopit název "Systém řízení kvality". V zásadě jde jen o to vyrobit za co nejméně peněz právě takovou sračku, aby to od vás byl ještě někdo ochotný koupit. Cokoliv navíc nad tuto hranici je prodělek. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
13. listopadu • 17:50

JirkoK - Hezky definováno.:-) Systém ISO je orientován zákaznicky, aby zákaznici byli uspokojeni v rozsahu toho, co zaplatí (co jsou ochotni zaplatit). Proto může být spokojen zákazník, který si koupí Dacii a stejně tak i zákazník, který si koupí RR. Problém by si nastal, pokud by zákazník za cenu RR dostal Dacii. (Naopak by to byla "bomba" - koupit RR za cenu Dacie, to by se asi líbilo každému :-))

pegas64
13. listopadu • 2:16

Europsky a cinsky trh sa neda porovnavat s US trhom. V EU a Cine su domace automobilky prepojene s politikmi a rozhoduju narodne zaujmy, zamestnanost, atd., pricom kvalita/cena je az na druhom mieste.
US trh tvori 20% svetoveho trhu, nie je rozdeleny na narodne trhy, je mnohonarodnostny a velmi narocny na kvalitu/cenu, ktora rozhoduje. Japonske firmy tam ziskali az 40% z trhu (Nemci len niekolko percent, v EU az 35%). Naproti tomu na "politikmi riadenych" trhoch EU a Ciny ziskali Japonci len 10%, resp. 15%.

fela
12. listopadu • 8:45

...že ktorý blb...?
Dáky nemecký...

Doporučujeme

Články odjinud