10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.

Opět po roce zveřejnil německý TÜV Süd statistiku poruchovosti aut, která zavítala na jím provozované stanice technické kontroly. Celkem se v období od července 2016 do června 2017 zaznamenaly výsledky 8,8 milionu osobních aut ve stáří od dvou do jedenácti let.

V popředí žebříčku spolehlivosti prakticky ve všech kategoriích, jsou tentokrát auta vyrobená v Německu německými značkami. Například nejmenší procento závad v kategorii těch nejmladších ojetin byl zaznamenán u Mercedesu SLK, Volkswagenu Golfu Sportsvan a dalšími Mercedesy - třídy B a GLK.

Dobře dopadla také velká část modelů značek Audi či Opel, hodně nadprůměrné jsou obvykle i vozy japonských značek Mazda či Toyota. Překvapením může pro někoho být také velmi dobrý výsledek vozu Renault Captur. Vozy v tomto věku měly při příjezdu na německé STK najeto obvykle od 30 do padesáti tisíc kilometrů.

"Béčko" značky s třícípou hvězdou ve znaku ovládlo i kategorii 4-5 let starých aut, před Porsche 911. Tento kultovní sporťák pak vévodí statistikám všech dalších věkových kategorií, tedy 6-7, 8-9 a 10-11 let.

Auta vyráběná v Česku se mezi ta úplně nejspolehlivější nedostala. Obvykle skončila v pásmu průměru až podprůměru. Více se tomu budeme věnovat v příštích dnech, kde navíc jejich poruchovost srovnáme i s vozy sjíždějícími z výrobních linek automobilek na Slovensku.

V následujícím přehledu přinášíme informace o deseti automobilech, které se umístily na nejspodnějších příčkách žebříčku spolehlivosti minimálně ve čtyřech z pěti hodnocených věkových kategorií. Jedná se jak o některé minivozy, tak i SUV, a dokonce velká rodinná auta. Pokud tedy o jejich koupi přemýšlíte, možná byste to ještě měli přehodnotit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků