Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.
Opět po roce zveřejnil německý TÜV Süd statistiku poruchovosti aut, která zavítala na jím provozované stanice technické kontroly. Celkem se v období od července 2016 do června 2017 zaznamenaly výsledky 8,8 milionu osobních aut ve stáří od dvou do jedenácti let.
V popředí žebříčku spolehlivosti prakticky ve všech kategoriích, jsou tentokrát auta vyrobená v Německu německými značkami. Například nejmenší procento závad v kategorii těch nejmladších ojetin byl zaznamenán u Mercedesu SLK, Volkswagenu Golfu Sportsvan a dalšími Mercedesy - třídy B a GLK.
Dobře dopadla také velká část modelů značek Audi či Opel, hodně nadprůměrné jsou obvykle i vozy japonských značek Mazda či Toyota. Překvapením může pro někoho být také velmi dobrý výsledek vozu Renault Captur. Vozy v tomto věku měly při příjezdu na německé STK najeto obvykle od 30 do padesáti tisíc kilometrů.
"Béčko" značky s třícípou hvězdou ve znaku ovládlo i kategorii 4-5 let starých aut, před Porsche 911. Tento kultovní sporťák pak vévodí statistikám všech dalších věkových kategorií, tedy 6-7, 8-9 a 10-11 let.
Auta vyráběná v Česku se mezi ta úplně nejspolehlivější nedostala. Obvykle skončila v pásmu průměru až podprůměru. Více se tomu budeme věnovat v příštích dnech, kde navíc jejich poruchovost srovnáme i s vozy sjíždějícími z výrobních linek automobilek na Slovensku.
V následujícím přehledu přinášíme informace o deseti automobilech, které se umístily na nejspodnějších příčkách žebříčku spolehlivosti minimálně ve čtyřech z pěti hodnocených věkových kategorií. Jedná se jak o některé minivozy, tak i SUV, a dokonce velká rodinná auta. Pokud tedy o jejich koupi přemýšlíte, možná byste to ještě měli přehodnotit.