10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.

Opět po roce zveřejnil německý TÜV Süd statistiku poruchovosti aut, která zavítala na jím provozované stanice technické kontroly. Celkem se v období od července 2016 do června 2017 zaznamenaly výsledky 8,8 milionu osobních aut ve stáří od dvou do jedenácti let.

V popředí žebříčku spolehlivosti prakticky ve všech kategoriích, jsou tentokrát auta vyrobená v Německu německými značkami. Například nejmenší procento závad v kategorii těch nejmladších ojetin byl zaznamenán u Mercedesu SLK, Volkswagenu Golfu Sportsvan a dalšími Mercedesy - třídy B a GLK.

Dobře dopadla také velká část modelů značek Audi či Opel, hodně nadprůměrné jsou obvykle i vozy japonských značek Mazda či Toyota. Překvapením může pro někoho být také velmi dobrý výsledek vozu Renault Captur. Vozy v tomto věku měly při příjezdu na německé STK najeto obvykle od 30 do padesáti tisíc kilometrů.

"Béčko" značky s třícípou hvězdou ve znaku ovládlo i kategorii 4-5 let starých aut, před Porsche 911. Tento kultovní sporťák pak vévodí statistikám všech dalších věkových kategorií, tedy 6-7, 8-9 a 10-11 let.

Auta vyráběná v Česku se mezi ta úplně nejspolehlivější nedostala. Obvykle skončila v pásmu průměru až podprůměru. Více se tomu budeme věnovat v příštích dnech, kde navíc jejich poruchovost srovnáme i s vozy sjíždějícími z výrobních linek automobilek na Slovensku.

V následujícím přehledu přinášíme informace o deseti automobilech, které se umístily na nejspodnějších příčkách žebříčku spolehlivosti minimálně ve čtyřech z pěti hodnocených věkových kategorií. Jedná se jak o některé minivozy, tak i SUV, a dokonce velká rodinná auta. Pokud tedy o jejich koupi přemýšlíte, možná byste to ještě měli přehodnotit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků