10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Pokud sháníte ojetinu a jediným kritériem je pro vás její minimální poruchovost, pak byste měli sáhnout po Porsche 911, případně po Mercedesu-Benz SLK. Tento výsledek opět vyplynul ze statistik TÜV SÜD.

Opět po roce zveřejnil německý TÜV Süd statistiku poruchovosti aut, která zavítala na jím provozované stanice technické kontroly. Celkem se v období od července 2016 do června 2017 zaznamenaly výsledky 8,8 milionu osobních aut ve stáří od dvou do jedenácti let.

V popředí žebříčku spolehlivosti prakticky ve všech kategoriích, jsou tentokrát auta vyrobená v Německu německými značkami. Například nejmenší procento závad v kategorii těch nejmladších ojetin byl zaznamenán u Mercedesu SLK, Volkswagenu Golfu Sportsvan a dalšími Mercedesy - třídy B a GLK.

Dobře dopadla také velká část modelů značek Audi či Opel, hodně nadprůměrné jsou obvykle i vozy japonských značek Mazda či Toyota. Překvapením může pro někoho být také velmi dobrý výsledek vozu Renault Captur. Vozy v tomto věku měly při příjezdu na německé STK najeto obvykle od 30 do padesáti tisíc kilometrů.

"Béčko" značky s třícípou hvězdou ve znaku ovládlo i kategorii 4-5 let starých aut, před Porsche 911. Tento kultovní sporťák pak vévodí statistikám všech dalších věkových kategorií, tedy 6-7, 8-9 a 10-11 let.

Auta vyráběná v Česku se mezi ta úplně nejspolehlivější nedostala. Obvykle skončila v pásmu průměru až podprůměru. Více se tomu budeme věnovat v příštích dnech, kde navíc jejich poruchovost srovnáme i s vozy sjíždějícími z výrobních linek automobilek na Slovensku.

V následujícím přehledu přinášíme informace o deseti automobilech, které se umístily na nejspodnějších příčkách žebříčku spolehlivosti minimálně ve čtyřech z pěti hodnocených věkových kategorií. Jedná se jak o některé minivozy, tak i SUV, a dokonce velká rodinná auta. Pokud tedy o jejich koupi přemýšlíte, možná byste to ještě měli přehodnotit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků