10 nejnebezpečnějších písniček světa. Proč chybí Když se načančám?

Web Confused.com podnikl zajímavý pokus. Pokusil se zjistit, které písničky nejvíce ohrožují řidiče a je lepší se jejich poslechu za volantem vyhnout. Pokusil se také zjistit, co taková písnička musí obsahovat.
10 nejnebezpečnějších písniček světa. Proč chybí Když se načančám?

Na samém vrcholu žebříčku deseti Nejnebezpečnějších písní světa se ocitl hit Hey Mama z roku 2004 od Black Eyed Peas. Prvenství této písně bylo ale překvapivé. Je to taneční song a až dosud panovala domněnka, že nejnebezpečnější je poslouchat v autě za jízdy řinčivý rock.

Takto tedy dopadlo pořadí podle Confused.com

1. Hey Mama – The Black Eyed Peas
2. Dead on Arrival – Fall Out Boy
3. Paper Planes – M.I.A
4. Walkie Talkie Man – Stereogram
5. Paradise City - Guns N’ Roses
6. How You Remind Me – Nickelback
7. Hit the Road, Jack – Ray Charles
8. Get Rhythm – Johnny Cash
9. Heartless – Kanye West
10. Young, Wild and Free – Snoop Dogg & Wiz Khalifa (feat. Bruno Mars)

Jak se ke svým záběrům Confused.com dobral? Jeho experimentu se zúčastnili čtyři muži a čtyři ženy. Každý z nich během pokusu ujel 750 kilometrů, první polovinu trati bez hudby, druhou s hudbou.

Během pokusu byl monitorován způsob jejich jízdy, sledována rychlost, akcelerace a brzdění v závislosti na poslechu hudby. 

Pokus Confused.com v podstatě neprokázal mnoho nového. Jen potvrdil, že rozmanité hudební žánry ovlivňují styl jízdy. Jedním z jeho závěrů například bylo, že ženy poslouchající hip-hop se chovaly na silnici mnohem agresivněji. Prudčeji akcelerovaly, brzdily na poslední chvíli.

Heavy metalová hudba překvapivě ovlivnila výrazněji chování jen jednoho z mužů.   

Každý si myslí, že klasická hudba uklidňuje. Experiment prokázal, že to až tak pravda není. Muži i ženy se chovali při poslechu klasické hudby často nevypočitatelně.

Hlas odborníka

Záznamy z pokusu následně zhlédl a zhodnotil renomovaný psycholog dr. Simon Moore z Londýnské univerzity:

„Hlasitá a rytmická hudba, která zvyšuje váš srdeční tep, představuje smrtelný mix. Může řidiče nabudit, ten se pak koncentruje více na hudbu, než na dění na silnici. Navíc rychlé tempo písně může způsobit, že řidič začne bezděčně zrychlovat. Snaží se totiž ´srovnat´ rychlost vozu s rychlostí hudby. Problémem je i poslech hudby, kterou nemáte rádi. Může u řidiče vyvolat podráždění, člověk za volantem je pak netrpělivý, nedokáže se soustředit.“ 

Simon Moore nabídl i řešení. Podle něj by tempo písně mělo být takové, aby souznělo se srdečním rytmem. Tedy kolem 60 – 80 úderů za minutu.

V tom případě by ideálními songy do vozu byly například Come Away With Me v podání americké zpěvačky Norah Jonesové nebo The Scientist od britské kapely Coldplay a Tiny Dancer britského zpěváka Eltona Johna.

Hlas čtenáře AutoRevue

A co vy? Co si o tom myslíte? Která píseň je podle vás ideální do auta? A která nejhorší?

Pokud se vašich tipů sejde více, pokusíme se vytvořit ideální seznam písní do auta.

Já za sebe ale musím říci, hlavně – prosím – neposílejte tip na Když se načančám Heidi Janků. Z té tak trochu šílím já… Děkuji. 
 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků