10 nejdražších aut dneška podle Forbesu

Americký magazín Forbes sestavil další ze zajímavých žebříčků. Tentokrát shrnuje nejdražší osobní auta našich dnů.

Pro řadu z nás je nejvyšší představitelnou částkou určenou pro nákup nového osobního vozu jeden milion korun, nejtypičtějšími limitem při nákupu je pak u nás maximálně čtvrtina z tohoto obnosu. Přesto i v našich končinách se najde překvapivě dost lidí, kteří neváhají do osobního vozu „nasypat“ i přes 10 milionů a Česká republika v tomto není ničím zvláštním.

Časopis Forbes nyní zveřejnil desítku strojů, z nichž ani ten nejlevnější nestojí pod 8 milionů korun. Tuto statistiku i samotné částky je třeba brát s jistou rezervou, neboť většina z těchto vozů je stavěna na zakázku, a tomu odpovídá i jejich individuální pořizovací cena. Další věcí je, že ceny se na různých trzích liší a je otázkou, zda jako bernou minci brát tu nejnižší dosažitelnou, nebo tu tam či onde obvyklou. A ještě jednu trhlinku výsledek práce redaktorů Forbesu má - je jí prostá skutečnost, že do svých úvah zahrnuli také modely, jež teprve na svoji premiéru čekají a navíc ani jejich skutečné ceny zatím nejsou známy.

Berme tedy tento žebříček za spíše informativní zajímavost. Poutavé nesporně je už jen to, že na prvních místech nenajdeme vozy Ferrari, natož pak Rolls-Royce nebo Cadillac, které kdysi bývaly premianty. Jak to dopadne uvidíte sami, přehled začínáme od toho „nejlevnějšího“ stroje. A pokud byste se o některém z vozů chtěli dozvědět více, stačí kliknout na jeho název, který, pakliže jsme o tom kterém voze v minulosti psali, skrývá odkaz na další podrobnosti.

10. Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe: 8,4 mil. Kč

Pokud chcete něco výjimečného, s modelem Phantom určitě nešlápnete vedle. Za zmínku však stojí jeho verze Drophead Coupe opatřená vidlicovým dvanáctiválcem s výkonem 460 koní (338 kW) a možností výběru ze tří desítek druhů dřevěných dekorů. Phantom DHC je ligou sama pro sebe, stejně jako jsou řidiči, již si jej mohou dovolit. Ale to teprve začínáme...

Klepněte pro větší obrázek
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

9. Lamborghini Murcielago LP670-4 SV: 8,6 mil. Kč

Tento stroj je ve srovnání s tím předchozím bestií zcela jiného druhu. Murcielago LP670-4 v provedení SuperVeloce. Oproti standardní verzi posílilo jeho dvanáctiválcové srdce o 30 koní na výsledných 670 koní (493 kW), což řidiči zajistí dosažení nejvyšší rychlosti 342 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,2 s.

Vůz se již od podzimu nevyrábí, pár kousků na skladě ale u prodejců luxusních aut ještě najdete.

Klepněte pro větší obrázek
 Lamborghini Murcielago LP670-4 SV

8. Ferrari 599 SA Aperta: 9,7 mil. Kč (odhad)

Připravovaná otevřená verze typu 599 (v italštině „Aperta“) má za úkol pomoci oslavit osmdesáté výročí karosárny Pininfarina. Novinka vychází z kupé 599 GTO, s nímž sdílí také pohonnou jednotku V12 o výkonu 670 koní (493 kW), ale vyznačuje se jednoduchou, plátěnou skládací střechou.

Vyrobeno bude jen 80 exemplářů a vše ma ještě jeden háček - všechny již mají své majitele. Řada z prodaných vozů se ale přesto jistě dostane hned zpět do prodeje. Otázkou ovšem ja, za jakou cenu...

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 SA Aperta

7. LeBlanc Mirabeau: 13,7 mil. Kč

Tento nepříliš známý vůz, který však v různých statistikách „nej” aut boduje již léta, je švýcarským závodním strojem, jenž je ale homologován také k provozu na běžných silnicích. Svého bohatého majitele zrovna hýčkat nebude, jde mu však o rychlost a výkon. A ten zaručuje přeplňovaný osmiválec naladěný na 700 koní (515 kW) výkonu a 850 Nm točivého momentu.

Klepněte pro větší obrázek
LeBlanc Mirabeau

6. SSC Ultimate Aero: 14 mil. Kč

Řada odborníků považuje právě tento stroj za skutečného pokořitele Veyronu od Bugatti, díky svému osmiválci s výkonem přes 1 300 koní (960 kW) jede až 439 km/h a v porovnání s takovým LeBlancem je poměrně komfortně vybaven. Pohotovostní hmotnost Aera nepřesahuje 1 300 kg, což je dílem rozsáhlého použití kompozitních materiálů.

Klepněte pro větší obrázek
SSC Ultimate Aero

5. Ferrari F70: 16,3 mil. Kč (odhad)

Těžko říci, proč se v této sestavě objevil také tento model, který se zřejmě představí až v průběhu tohoto roku, záhadou navíc, zůstává, kde pánové z Forbesu přišli na svůj odhad jeho ceny. Ferrari F70 se stane nástupcem modelu Enzo a vrací se k použití označení ukazujícího na nejbližší výročí automobilky Ferrari.

Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo

4. Pagani Zonda C9: 24,3 mil. Kč (odhad)

Ani podobu zcela nového modelu ze stáje Pagani (natož jeho cenu) zatím neznáme. O pohon se postará dvanáctiválec Mercedes AMG odvozený z modelu SL65 Black Series, těšit se můžeme na vzhůru výklopné dveře a poněkud zaoblenější karoserii. Podvozek má být vyroben z kombinace titanové slitiny a uhlíkových kompozitů a v sérii C9 vznikne jen 40 vozů.

Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda C9

3. Maybach Landaulet: 26,3 mil. Kč

Před očima máte prakticky jediný vůz statistiky, který lze považovat za „cestovní“. Landaulet vychází ze sériové limuzíny Maybach 62S a po vzoru dávných luxusních automobilů nabízí posádce na zadních sedadlech možnost svezení s modrým nebem nad hlavou. O rozsáhlé škále standardní a příplatkové výbavy snad není třeba v tomto případě ani hovořit.

Klepněte pro větší obrázek
Maybach Landaulet

2. Koenigsegg Agera: 28 mil. Kč (odhad)

Tento supersport má karoserii vyrobenou z kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů, při výkonu 910 koní (670 kW) zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,1 s a podle výrobce navíc uživateli nabídne nejobjemnější zavazadelník ve své kategorii. Ne že by u podobného auta šlo o zrovna důležitý parametr, ale bezmála za tři desítky milionů si již přeci můžete „vymýšlet“.

Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg Agera

1. Bugatti Veyron Super Sport: 49 mil. Kč

Nejdražší z nejdražších, nejrychlejší z nejrychlejších, takový je Veyron Super Sport. V Guinessově knize rekordů zatím figuruje s cifrou 431 km/h jako nejrychlejší cestovní vůz světa. Díky provedeným úpravám zrychlí Super Sport z klidu na na 200 km/h za 7,3 s a na 300 km/h za pouhých 15 s. S úpravou motoru naladěného na 1 200 koní (879 kW) šly ruku v ruce i další modifikace. Ty se dotkly i podvozku, který dostal upravené pružiny, tlumiče i stabilizátory a díky tomu by měl Veyron Super Sport snášet boční přetížení až 1,4 G oproti 1,25 G výchozího modelu.

Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Super Sport

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků