10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody. Děláte je taky?

103 komentářů

Petr
30. dubna • 17:21

Já jsem to řešil na online porovnávači pojištění Klik.cz, kde si pojištění porovnáte během chvíle. Když si pak některou z nabídek vyberete, tak si pojištění pak můžete sjednat online nebo využít jejich pomoci při zřizování pojištění po telefonu.

Karel
28. dubna • 19:53

Na jakém srovnávči pojištění jste to teda prosím řešil? Kde to vyzkoušet porovnat?

Petr
26. dubna • 21:02

Zkoušel jste se dívat na online sronvávač pojištění? Mě se tam už víckrát podařilo najít výhodnější nabídku pojištění, nejen vlastně co se týká pojištění auta. Je to hrozně jednoduché, pojištění si porovnáte a když se vám některá z nabídek bude líbit, tak si pojištění můžete sjednat rovnou online přes srovnávač.

Karel
23. dubna • 7:30

Dobrý den, byl by tu někdo tak hodný a poradil, kde výhodně sjednat havarijní pojištění na auto? Jakou máte zkušenost?

Paco289
20. prosince • 16:40

Vidíte, a i zde se najdou tací, kteří v diskuzi těch pár neoddiskutovatelných pravidel bezpečné a ohleduplné jízdy zpochybňují... prý si cosi zkoušeli na parkovišti. Idiocie je nedílnou součástí civilizace, bohužel za nejdemokratičtějším ze všech civilizačních vynálezů, volantem osobního auta, se prosazuje zvláště masivně. A každý idiot si ten svůj správný názor veřejně zdůvodní. Aha, tak jo, vzpomeňte si na své idiotské názory, až se budete muset podívat do očí rodičům, kterým jste zabil nebo zmrzačil dítě.

Kevil
19. prosince • 14:02

Článek prakticky o ničem. Běžně jezdím 200 a nikdy jsem nezpůsobil dopravní nehodu. Základem je být dobrý, vyježděný řidič, který nemusí myslet na řízení, ale při jízdě neustále sleduje provoz kolem sebe v okruhu 360°. Styl jízdy ostatních řidičů vás může upozornit na jejich neočekávané manévry. Je také důležité si zachovat odstup od vozidla před vámi. V neposlední řadě je nutné mít své auto v prvotřídním technickém stavu. Kolik z vás si třeba zaplatilo školu smyků na ledu ve Vysokém Mýtě, či si koupilo sadu měřičů tlaku (TPMS) i na zemní pneu?

Mirek
19. prosince • 21:32

Hodně starý článek, i s mými příspěvky.
Tak to jsi byl potom ty, pár dnů nazpět na výjezdu z F-M směr Frýdlant. Jedu si tak ve F-M v levém pruhu a chci se zařadit do pravého pruhu. Přede mnou zastavovalo auto a chtělo odbočit vlevo. Dám blinkr, kouknu do zrcátka, vidím dostatečná mezera, podívám se před sebe, začnu přibrzďovat a odbočuji do pravého pruhu a najednou slyším troubení. Minu odbočující auto a vlevo se přes mě přežene Fabia rychlostí minimálně tak o 30 km/hod vyšší, než jedu já a řidič si ťuká na čelo. Závodník ve městě. Než jsem jsem stihl přejet z pruhu do pruhu, tak se tam odněkud přiřítil.

Tak já měřiče tlaků na kola zásadně nekupuji, mám to hlídané od ABS. Funguje to bezvadně, vyzkoušeno osobně při průrazu pneumatiky. To jsi za to, co popisuješ, dostal od policie razítko na to, že můžeš jezdit jako prase?

Kevil
20. prosince • 0:12

Je vidět, že jseš amatér, ABS ti žádný přesný tlak nezměří. Správný tlak v každé pneu má přitom velký vliv na jízdní vlastnosti. S popsanou situací samozřejmě počítám u Frýdlantu nejezdím.

Mirek
20. prosince • 6:10

A ještě jedna drobnost, pro různé rychlosti a zatížení se doporučují různé tlaky v pneumatikách, jak ti to ty tlakoměry ošetří. Povídej, přeháněj.

Mirek
20. prosince • 6:04

Amatér jsi ty, nepotřebuji měřit tlak, potřebuji vědět jen o poškození pneumatiky, náhlém poklesu tlaku a to funguje spolehlivě. Tlak v pneumatikách kontroluji tlakoměrem. Tlak se za jízdy v pneumatikách mění, má na to vliv i počasí, ty máš snad v autě automatické dofoukávání během jízdy?
Jasně ty to zvládneš, ale kdo nečeká blba na cestě, ten z toho může mít potíže.

Ještě se tím chlub
19. prosince • 19:55

Když vidíš kamion a za ním auto, zpomalíš preventivně na rozdíl max do 30km/h? Ne? Tak jsi prase co hraje vabank. Kdyby ti tam vjel, tak nic neuděláš. Je vtipné, jak si o sobě všichni myslí, jak jsou dobří řidiči. Čechostánci si rádi vytváří pro sebe svá pravidla.

JAC
19. prosince • 18:50

Běžně jezdíš 200 ? Tak to dlouho jezdit nebudeš.

JAC
19. prosince • 8:27

První dva body bych tak dramaticky neviděl. Co mě ale dnes opravdu fascinuje je množství řidičů nedávajících znamení o směru jízdy. Nejhorší je kolik je mezi nimi tzv profesionálů. To je tak sobecké a nebezpečné. Je to ve stylu polibte mě všichni zadek, já jedu.

Miki
15. února • 12:43

Školu smyku jsem vyzkoušel díky webu https://jizda-zazitkova.cz/... kde jsem na ni náhodou narazil. Byla to super zkušenost a rozhodně mi to dalo víc než blbnutí v zimě na sněhu. Navíc instruktoři byli pohodáři a vše vysvětlili lidsky. Určitě doporučuju!

Karel
21. prosince • 20:35

Stává se mi stále častěji, že jedu po připojovacím pruhu, dám blinkr doleva, a řidič na hlavní začne zpomalovat. Já mu jsem samozřejmě povinen dát přednost, ale on brzdí a brzdí, až oba skoro zastavíme. Pak se naštvu a jedu, ale připadám si jako blbec...

Petr
19. prosince • 10:06

V pripojovacim pruhu se nebrzdi a hlavne nezastavuje! V pripojovacim pruhu zastavi jenom totalni idiot, ktery za volant nepatri! Pripojovaci pruh je na silnici na o, abys nabral rychlost a plynule se zaradil mezi jedouci auta. Za zastaveni v pripojovacim pruhu bych bral ridicaky.

k8
20. prosince • 21:53

Takže když pojede těsně za sebou několik aut, tak se mezi ně drze a nebezpečně narvu? Takovým bych zase bral řidičáky já, co do připojovacího pruhu vletí stovkou a když vidí, že se nikam nezařadí, místo si vynutí a nezbývá nic jinýho, než mu uhnout, aby nedošlo k nehodě.

Sina
10. dubna • 20:21

To je správně že si tak připadáte. Mnohem lepší je totiž v připojovacím pruhu šlápnout na plyn a nebrzdit.

Karol
30. října • 6:57

No ak chcete rychlo umriet, tak drzte volant na dialnici tak ako vam radia - dvoma rukami. Az pojdete 130, je len otazkou casu, kedy sa vam jedna z ruk zosmykne, a druha strhne volant - jednoducho kvoli gravitacii. V obci pri nizsej rychlosti to nie je take zavazne, ale stale to je neprijemne. Jedine drzanie volantu - dvoma rukami hore - je jeden z medialnych bullshitov v oblasti automobilizmu, ktory ma tu vlastnost, ze je velmi nebezpecny pre bezpecnost na cestach. Ostatne body - povacsine v poriadku.

Ivan
20. prosince • 19:26

Jak se vám probůh může jedna ruka nechtěně sesmýknout? To se mi fakt za už víc jak 1.000.000 km nestalo. No jedno vysvětlení mne napadá. Řidič leží, ruce napnuté sotva dosáhnou na volant. Aby viděl před auto tak se musí přitáhnout. Tak pak možná. Ale chybou už je to sklopené opěradlo.

asdf
30. října • 21:12

No ty jsi čurák, táhni zpátky odkuďs přilez, opice...

Karol
2. listopadu • 8:48

No "radost" stretnut takehoto cloveka na ceste za volantom.
Psychotesty by mali byt podstatne prisnejsie.

.
1. listopadu • 23:04

Mírni výrazy, akorát dáváš mocipánům záminku k registrovaným diskusím.

Quebe
30. října • 14:20

No já ti nevím, jezdím na dálnici s oběma rukama na volantu a ještě se mi žádná ruka po něm nesvezla. Ono je to možná tím, že u řízení nechrápu. Krom toho, pokud se člověku sveze jedna ruka, tak ta druhá určitě nedrží volant tak silně, aby s ním dokázala otočit. Pěkný bullshit.

Karol
30. října • 14:31

Tak na tatrovce a na felicii mas urcite pravdu. Na aute s citlivym posilovacom riadenie ide o velmi male sily, ktore hybu volantom.

Quebe
30. října • 18:48

Ne, myslím u moderního auta s posilovačem. I kdyby ti druhá svou vahou s volantem pohnula, tak s ním jednak výrazně nepohne, jelikož když povolí ve stisku jedna ruka takovým způsobem, že sjede, druhá ruka rovněž nebude mít nijak pevný stisk a sjede po volantu také. A za druhé, volant má přirozenou tendenci vracet se do rovinné polohy, takže k žádné výrazné změně směru jízdy nedojde.Řidič si akorát dá facana, že chrápe za volantem, sjede na nejbližší benzince a dá si kafčo

Karol
30. října • 18:58

No tak to mame zcela jine posilovace a nie je to o chrapani za volantom ale uplne logickom zosmyknuti jednej ruky po uvolneni stisku - trebars kazdych 5 minut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
30. října • 19:25

Možná je to i tím, že já volant nijak pevně nedržím - jen tolik, kolik je potřeba. Zbytečně pevným stiskem se totiž člověk ochuzuje o velké množství informací od kol - např. drsnost povrchu. A navíc se ruce tak rychle držením neunaví.

mpolan
30. října • 12:40

Tak s takovým přístupem ani nelez za volant. Až ti jednou do jednoručního držení trošku blbě foukne vítr, povíme si, kdo bude rychleji umírat...

Karol
30. října • 13:02

Tak uz sa stalo, jazdim desatrocia bez nehody. A s tymto dvojrucnym bullshitom treba prestat.
Je fakt, ze pri nehodach na dialniciach sa tento typ priciny samozrejme nezistuje, obvykle sa to skryje pod "nahle zmenil smer jazdy". Bodaj by nezmenil s hentakym drzanim volantu.

Ivan
29. října • 21:07

Zastávám názor, že za 75% problémů si mohou řidiči sami (už to tu padlo). Nevyhoví jeden druhému, roste naštvanost a tím se zmenšuje prostor pro toleranci chyb.
Např. stačí, když se nedá pár minut najet z vedlejší na hlavní, protože nikdo není ochoten i jen sundat nohu z plynu. Pak se řidič snaží najet i v méně příznivý okamžik, protože tam nechce čekat další minuty... Možná to není správné, ale je to reálné.
Nebo- popojíždím v koloně, nechci pořád brzdit, tak si nechávám prostor (občas stačí moje 1x rozjetí na 3 rozjezdy těch vpředu). Nic nebrzdím, protože se stejně nedá víc/ rychleji dopředu dostat. A stejně mi tam každou chvíli někdo najede ...
Trvalá jízda ve středním pruhu při výjezdu z Prahy na Brno je také úplná klasika.
Nedávání blinkru v Praze (specialita velkých aut a také taxikářů) ....

walkeer
29. října • 19:06

7. Neschopnost udělat prostor pro chybu ostatnímto je podle me jedna z nejdulezitejich chyb, kterych se dopousti predevsim arogantni namyslenci, presvedceni o vlastni dulezitosti a neomylnosti.

Mirek
29. října • 19:10

Já mám zkušenost, že udělám prostor a v ten moment se do něj někdo pokusí i v naprosto nemožné situaci dostat. Tím nechci říci, že si proto prostor nenechávám.

dave_007
29. října • 18:24

Jeste bych pridal:
- neschopnost jet v kolone, potazmo nutkani predjet cokoliv vpredu
- neschopnost rozlisovat silnice od boxerskeho ringu
- naprosta absence velkorysosti k chybam a prohreskum ostatnich
- cykliste a chodci casto vubec nechapou, ze i oni jsou ucastnici silnicniho provozu a plati pro ne jista pravidla - to je posledni dobou vubec kapitola sama pro sebe
- nedostatek cyklistickych stezek
- naprosto tragicke znaceni na ktere se ridic nemuze 100% spolehnout
- nedostatecne osvetleni ulic
- spinave odrazky patniku tak, ze v noci nejsou videt, pripadne zcela chybejici patniky, ci okrajove cary
- prechod pro chodce 3 m za kruhovym objezdem

dave_007
29. října • 17:50

Tak predevsim diky, ze jste to nerozdelili do kapitol.

k22
29. října • 8:50

Je to jasné: nebezpečněji řídí ti, kteří vezou ženu do porodnice nebo jim někdo vyhrožuje smrtí, strůjci nehod bývají naopak ti, kteří jedou v levém pruhu 128 a ještě předjedou dva kamióny než konečně uhnou...:-DA jasně, vysoká rychlost není příčinou nehod na prvním místě, ale ty následky, soudruzi, ty následky ....

Antiautomat
31. října • 7:14

Zle si to pochopil...pri predbiehani dvoch kamionov to musis roztiahnut aspon na 160 (aby si dotycného v 2x tazsom a silnejsom aute nahodou neobral o dve sekundy, predpisy su pre scracov) a potom to rychle strhnut doprava do najblizsej medzery. Nasledne zadupnut na ABS do zeme to aby si sa niekomu nenainstaloval do kufra, resp. nespravil fotku na zadku autobusu pripadne kamiona. Potom si pockat na najblizsie klesanie a zase plny kotol 90-160 a zase brzdy.A postupovat takymito priskokmi stale tak dokola, inak sa nespravas dostatocne tolerantne (voci h.vadam) az do ciela. Na jedneho obzvlast nezabudnem, predbieham v tiahlej pravej zakrute na dialnici rad kamionov v noci (prave tych cca 128), ked sa dohnal takyto inteligent. Zrejme zachrapal a v jeho inteligencii nepredpokladal ze ma v tej pravej nemusi za tym kamionom vidiet. Boli to centimetre, mam zrejme co dakovat tomu ze tam mam viac jako tych 100k a dost dlhu prax. Chap skratka to, ze ked on ma dve tony a 300k na predlzenie penisu, plus este kopec vsemoznej elektroniky na dlhsiu erekciu, nemas so svojou obycajnou karou vobec na cestu liezt. Mas si proaktivne zistit kedy len jemu bude patrit cela dialnica a zariadit si cas a dovolenku podla toho.

k22
29. října • 8:51

Oprava : nejbezpečněji řídí ti....

Fánek
29. října • 7:28

ZNESNADŃOVÁNÍ PŘEDJÍŹDÉNÍ především ŠLÁPNUTÍM NA PLYN od předjížděného řidiče!!!

smějící se bestie 2
19. prosince • 11:42

Zvlášť když sedí v SUV či autě pro honorace a zjistí, že ho předjíždí někdo se starou plechovkou.

Antiautomat
29. října • 8:27

to je znamy problem, podla toho zarucene vies, ze ten, kto Ti toto spravi, ma ho o polovicu mensi nez Ty. Takze mozes ostat v klude. Ale samozrejme, ako dobre podotkol mpolan, nezacnem predbiehat niehoho na vyjazde z obce, ked viem, ze akosi zakonite bude chciet zrychlit tiez a sedim v plne nalozenej hatepe. Osobne takehoto pustim a predbehnem hned na to ako bude volne. Horsie je, ked takyto potom spusti davovu psychoticku reakciu, ostatni zacnu predbiehat bezhlavo za nim, oproti sa vynori rozbehnuta zajazdovka a o problem je postarane. Pokial mam 2x silnejsiu karu a nemam obe ruky lave, tak v pohode ale aspon par sekund predtym vyhodim smerovku nech ten predbiehany VIE ze sa ho chystam predbehnut (casta to chyba a zdroj zdanlivo nepochopitelnych nehod).
Dalsi skvely ukaz je ten, kto Vas 'predbehne' pri vyjazde z pripajacieho pruhu, ale hned ostane visiet vedla Vas, pretoze mu debilovi nedojde ze sa radi do kolony aut a Vam tym znemozni sa zaradit a sposobuje nebezpecnu sitiaciu vedla neho a za nim (tam uz jeho podpriemerne IQ nesiaha). Iny druh majstrov sportu, preleti vpravo kolonu aut cez BUS pruh, hodi si to pred Vas a tesne pred Vami to zadupe. Casty to ukaz napriklad v podjazde pred prezidentskym palacom. Takze ked potrebujete si dat vpredu na aute nieco opravit a nejakemu takemuto hnupovi zatazit ucet, berte kameru a sup, staci
to 3-4x dookola obist a nejaky taky sa uz najde :-D Ina vec je, pokial tam nestastnik stoji so smerovkou a pyta sa zaradit a nik ho nepusti (pripadne este aj s cudzou znackou), to uz je samozrejme ine, to skor pobavi a pusti ho...:-)

mpolan
29. října • 7:40

Myslíš jako třeba naprosto normální výjezd z obce, kdy běžně zrychluji a někdo se snaží převalit kolem mne o pár kiláků rychleji jen kvůli svému pocitu, že nechce zrovna čekat, až dojedeme ke značce konce obce?

mk
20. prosince • 7:22

Zrychlovani za znackou konec obce se nebere jako braneni predjizdeni

Quebe
29. října • 16:09

Tohle se dá poznat předem, že se jedná o tento případ. Když za mnou někdo takový je, dám za 2 a těsně před značkou tomu naložím. Dotyčný většinou ze setrvačnosti suverénně vyhodí blinkr, občas i částečně vyjede, načež zjistí, že vlastně nemá co předjíždět, protože mu auto před ním dávno nahodilo 20km/h manko :-D . On si mě líně předjede a já se pak za ním budu courat.Samozřejmě když vyjede tak brzo, že je na mé úrovni, tak ho pustím. Ale pokud je v pozici, kdy mě žádnou částí svého auta nepřekrývá a může se tedy ihned bezpečně zařadit zpět, nevidím ve zrychlení nic problematického.

mpolan
30. října • 12:38

Vidíš, já ale takové jedince za sebou ignoruji, protože koukám především před sebe. V obci je to vcelku žádoucí, že? A pak, když prostě začnu normálně rozjíždět konec od značky, najednou vedle mě magor, který nemohl počkat... a nejlépe ještě posunky a gesty naznačuje, co si to vůbec dovoluji, jezdit podle zákonů...
Z hlediska dopravy nejsme civilizovaná země, ale ona asi žádná. Němci taky neumějí řídit, ti jsou ještě horší.

Quebe
30. října • 14:15

To bys snad měl ale zvládat oboje ne? Mít přehled o dění před sebou i za sebou. Problém je právě v tom, že když už je vedle tebe a ty zrychluješ, rozhodně podle zákona nejedeš. Už ten styl, který provozuju já, je velmi hraniční, ne-li nezákonný. Ten, kdo porušuje zákon, jsi ty a ne on. Že je ze společenského hlediska on ten debil, je ve vztahu k zákonu irelevantní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
31. října • 7:21

Pokial riadne signalizuje predchadzanie a sprava sa predvidatelne (vyhodi smerovku vcas a vidis ze sa tlaci ku stredu a pridava), mas dost casu ho pustit a navyse pripadne ciastocne napravit jeho chybu (ked sa nahle vynori ta spominana rozbehnuta zajazdovka, odhad pri vyjazde z obce vzhladom na rozdiel rychlosti vozidla oproti, ktore tam dochadza moze byt chybny). Pokial ani nemukne a mas ho zrazu vlavo a visi tam a akosi nechape ze sme von z obce, potom je to kus kkta a uz len prefackat nech sa spamata. Idealne ked sa pred Teba zaradi a podrzi si svojich 80, ktorych isiel aj cez obec. Potom uz jedine kkta pustit (vyrabat si prusery kvoli kktovi to nie) a predbehnut na volnom useku.

Mirek
29. října • 17:11

Mám zkušenost, že tihle předjížděči začínají předjíždět cca 100 m před značkou. Nemíním s nimi závodit v obci.

Mirek
29. října • 15:56

Naprosto přesně. Tohle je nejčastější způsob, kdy mne někdo předjede. Sranda je, že docela často potom předjíždím po chvíli já jeho, neboť je brzdou na cestě.
Potom docela často vidím, že mimo obce za sebou nikoho nemám a v obci se ke mne rychle blíží nějaké auto. Mimo obec ho ztratím z dohledu, přijedu do další obce a celá situace se s tímto autem opakuje. Takže dotyčný asi jede konstantní rychlostí někde kolem 80 km/hod.

Breakdown
29. října • 6:20

souhlasím, ale přidávám ještě jeden bod: Technický stav našich silnic. Pokud bych nemusel sledovat jámy na vozovce, tak bych se mohl věnovat řízení.

Dr.Norge
28. října • 21:39

..ja myslim, ze 80% vsetkeho diania na silnici je v psychickeho a psychologickeho charakteru a vodicsky preukaz je mylne uvadzane ako pravo, ALE ide skor o danost, alebo schopnost zvladnut teoriu ako i prax, bez psychickych vstupov do deja a samotneho chodu vedenia vozidla v roznych situaciach.
Ziadne opakovanie vodic. skusky po 10.krat ... nezmysel ! ...
Tak ako michelinovy kuchar, nemusi rozumiet motorom, hudobny umelec hra na husle...a vie komponovat hudbu, soferovanie mu vsak moze byt uplne cudzie, je preto naivne si mysliet, ze vsetci dnes rozumeju dop.predpisom a su aj psychicky sposobily im rozumiet a dodrzovat ich. Myslim, ze je to prirodzene.
Doprava je kolektivny sport, ak niekto nehra fer, ci ho samotna hra obtazuje, sposobuje otazniky.., bolo by lepsie prenechat to ludom, ktory su v tom dobry a proste si objednat taxi ci zamestnat profi vodica ..., ako ked ideme na IC vlak ci lietadlom do Rima ...
Napr. za 300.tis je vela taxi km ...v pohodli zadneho sedadla :)Myslim, ze kvalitnejsia vyuka v autoskolach, ako i povinne psychotesty pre kazdeho drzitela vodickeho preukazu s pravidelnymi preskoleniami a to napr. aj pre cyklistov, ktory chcu vyuzivat cesty pre mot.vozidla.
Napr. ..preto aby si uvedomili a vyskusali, ako lahko je ho prehliadnut pre vodica nakl.supravy ci klboveho autobusu..., ale i vela inych veci, suvisiacich s temou .
Rozumiem, ze cestna doprava je dnes business od automobiliek po servisy a dnesny zivot. styl, ale vedomosti, schopnosti a pohoda za volantom, ruka v ruke s bezpecnostou by mali mat prednost .Vsetkym prajem vela stastnych a pohodovych km !
Motto : Pomalsie dalej zajdes B-]

Quebe
28. října • 23:50

Víš, to máš v tomhle těžko. Lidí je moc a není ve schopnostech poskytovatelů dopravních služeb, uspokojit takovou poptávku. Ve většině odvětví se víceméně daří, držet vše v rukou profesionálů, ale lokální doprava taková nikdy nebude, jelikož přepravovat se potřebuje každý a každý jinam - jedná se o příliš masově diverzní záležitost. To z principu jinak, než individuální dopravou, řešit nejde. Je to stejné jako chození (jehož je jízda přirozeným rozšířením) nebo používání počítače.Neříkám, že současná kvalita řidičů, vycházejících z autoškol, je uspokojivá, ale to, co navrhuješ, je jednoduše utopie. Mimochodem, když počítáme ekonomickou stránku věci. Pokud budeme např. brát průměrnou životnost vozu 300tkm a 10 let a jeho roční provoz na 100 tKč (palivo, servis, pojistka) a pořizovací cena bude 300 tKč, jsme celkově na 1,3 milionu. To samé v taxi vyjde při ceně 26 Kč/km na 7,8 milionu a to v tom nemám započítané ještě např. nástupní sazby. To mi jako alternativní nabídka moc nepřijde.

Dr.Norge
29. října • 9:27

.. Quebe, ono to je mozne urobit, ale iba za pomoci legislativy a vseobecnej vôle, a cely rad takychto veci v doprave by priniesol želany efekt. Uvediem priklad : mesto Oslo, Kodan, Bergen, ale i ine, ..deti nevozia rodicia, ale autobusy, rodicia samotnych vodicov osobne poznaju, zabezpecuje radnica a skolka,skola, atd...a plati sa to z obecnych dani, je to lepsie pre rodinu, rodicov, cas a peniaze tiez. Rodiny, ktore byvaju na okrajoch ci samotach su tiez obsuhovane, clovek si berie taxi iba k stanici metra,vlaku,busu...resp.tam kde nie je ziadne linka., a plati rovnaka cestovna karta aj pre taxi. Okrem toho taxi je sucast verejnej dopravy podla urcenych pravidiel, takze ziadne miliony na taxi, ale sucast systemu. Hromadna doprava chodi v 5. az.10.min.intervaloch a nikto nikam nema dovod utekat a stresovat sa. Takze vlasnit automobil v meste je vlasne kontra-produktivne, lebo ho clovek ani nepotrebuje a okrem toho pred jeho kupou musis dolozit, ze ho mas kde parkovat (miesto sa plati v obecnych daniach na SPZ a meno,firmu), ako v Tokyiu, ziadne precpane miesta...
Skusme-ste sa prejst 15.min na stanicu metra, kolko ludi chodim autom az na WC ..pomali.
Ludia zijuci v malych mestach ci obciach, dochadzajuci do miest, a pouzivaju automobil ale iba na zachytne parkoviska k integrovanemu dopravnemu systemu, kde si v pohodli zoberu svoj vlak, metro ..a nasledne taxi alebo sa prejdu peso cez park ...
Rozumiem, ze je to utopia v CR a SR podmienkach, ale v Europe a vo svete taketo veci funguju a socialny ma zrazu iny rozmer, to nie je iba sek od statu, ale aj sluzby ...
Vies si predstavit tu zamestnanost, ulice ciste od aut a miesto nich kvetinace a ludia v pohybe ulice maju farby ... Napr. v Kodani dopravny system mesta, zamestnava asi 20000 ludi, bez administrativy ...
Takze vodicsky preukaz si robia ludia, ked ho naozaj potrebuju a preto sa aj tazsie a kvalitnejsie zaobstarava a policia nestresuje a nerobi co nema, ale co ma, .. naco je holke ci chalanovi na "vyske" auto...? ..ci seniorovi po 60.tke, majitelovi firmy, ten ma riesit firmu a osobneho vodica a nie stresovat s mobilom v ruke, aj to je kvalita zivota v beznom chode casu, ..preco dokadzat z Kladna ci Senca do hl.mesta autom, ked integrovany system to zabezpeci, rychlejsie, lacnejsie a bez zacp, stiham aj kafe vo vlaku, v buse..., precitam noviny, pokecam so susedom ci prejdem sa do kancelarie...
V jednom takom syteme zijem, takze viem o com hovorim, a da sa to ! ...

Quebe
29. října • 15:20

"deti nevozia rodicia, ale autobusy, rodicia samotnych vodicov osobne poznaju, zabezpecuje radnica a skolka,skola, atd...a plati sa to z obecnych dani, je to lepsie pre rodinu, rodicov, cas a peniaze tiez."To je velmi rozporuplné tvrzení. Z hlediska rodičů to možná výhodnější je, ale z hlediska lidí bez dětí se jedná o zbytečně zvýšenou daňovou zátěž.MHD má jednu velkou nevýhodu, kterou sám zmiňuješ - neustálé přestupování. To je dle mého velmi nekomfortní. Do auta sedneš a dojedeš na místo určení na jeden zátah. Rovněž je pak tvá mobilita na těchto službách závislá, když nemáš auto. Když z nějakého důvodu nepojede MHD, nikam se nedostaneš. Auto je v tomhle směru mnohem svobodnější a jistější volba. Máš pojízdný úložný prostor, u MHD ne.A nakonec. Pořád pracuješ s myšlenkou, že jízda autem, potažmo individuální doprava je něco z principu špatného. To ale není pravda. Jak jsem psal, každý potřebuje někam cestovat a každý jinam. Nehledě na spoustu lidí, pro které není jízda autem nutným zlem, ale zábavou. Řízení je pro ně to samé, jako pro tebe kafe a čtení novin.Já sám po městě, až na nutné případy, autem nejezdím - dojedu do něj a pak jezdím MHD. Ale to neznamená, že jiní lidé nemohou z různých důvodů preferovat jiný koncept. Je třeba mít svobodnou volbu a ne formou různých restrikcí lidi nutit do jednoho. Pokud bude pro ně MHD výhodnější - například protože dojde k jejímu zkvalitnění, jistě na toto řešení dobrovolně přejdou.

Dr.Norge
29. října • 19:27

..k tvojmu : "MHD má jednu velkou nevýhodu, kterou sám zmiňuješ - neustálé přestupování. To je dle mého velmi nekomfortní." : ..tak to je vec grafikonu, urbanistického riesenia miest a obci, ako i vzdialenost do ciela. To je ako, keby si povedal, ze sa ti nechce ist z izby do izby a mam ta potlacit s kreslom, je take pohodlne ... Je samozrejme otázkou, ci je lepsie komfort v aute bez prestupovania, ale zaroven bez pohybu, alebo vyvynut ten pohyb a prestupit si napr. z taxi do rychlovlaku ... Mozno preto mame nekonecne parkoviska v mestach a stale nestacia..., zabijame cas a cast zivota v zacpach a clovek sa prestava hybat a osobny komfort a pohodlie je viac ako zdravie, socialne formy spravnia, take tie nazivo... to je ten dnesni egoizmus, ..tyka sa nas vsetkych.k tvojmu : "A nakonec. Pořád pracuješ s myšlenkou, že jízda autem, potažmo individuální doprava je něco z principu špatného. To ale není pravda." : ..suhlasim s tebou za podmienky, citovanej v prvom mojom prispevku o pristupe k vydavaniu vodicskych preukazov. Pretoze prax ukazuje, ze psychologia jedinca ma absolutne rozhodujuci moment na posudenie a naplnenie : Individualana doprava je neco z pricipu spatneho..., nie je samozrejme, ALE ..za urcitych podmienok a v dnesnej dobe ukazuje jej odvratena cast, a teda JE : ..falosne bezpecie modernych interierov, mentalna nevyspelost vodica, cestna ciet a jej stav a nakoniec povinnost hrat podla rovnakých pravidiel pre vsetych ucasnikov dopravy, je mix, ktory nedokazu spracovat mnohy vodici a zacina sa tam text toho clanku ...
Ved si zober len taku trivialnu vec ako je pouzivanie smeroviek, ci resp. a to je vyssi level : Spravne pouzivanie smeroviek ! ..zakladne pravidlo nepochopilo min.50% vodicov ! ..najprv oznamujem co idem a planujem urobit cize - 1.smerovka a nasledne- 2.brzdove svetla a dokoncenie manevru v súlade so spetnymi zrkadlami a správneho posudenia v dany moment, cize predvidam situaciu a planujem ju s ohladom na seba,vozidlo a ostanych ucasnikov premávky ...
Vies ja pracujem v doprave, mam skusenosti so vsetych skupin od motocykla po autobus, a prax s realitou a myslenim ludi na cestách, proste nepusti. A hoci je pre mna volant relax a dnes uz iba s casti remeslo, ..soferujem velmi rad, hlavne autobusy, ale na ceste domov si rad si sadnem do rychlovlaku a na to caffe, noviny a vyhlad z okna ...
Dufam, ze aj u nas v SR a CR, raz k tomu dospejeme, a budem viac ohladuplny bez pohladu na znacku, formu oblecenia a automobil, motocykel nebudu cast ega a sociálnej prislusnosti ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ivan
29. října • 21:26

Praha. Potřebuji se dostat z jednoho "kvadrantu" do druhého- sousedního.
Obě místa dobře v dosahu MHD a obě místa se do centra dostanou v pohodě pomocí BUS a metra.
Ale z jednoho místa do toho druhého jedu MHD přes 65 minut.
Autem 25 minut a při zaplněné jižní spojce 40 minut. To je prostě tak veliký rozdíl, že MHD nemá šanci konkurovat.

Dr.Norge
30. října • 11:33

..Ivane suhlasim, ale stav nie je nemenny, a da sa zmenit ...
Napr. ked bude menej vozidiel v mestach, bude viac miesta pre autobus ci taxi, rozumiem, ze v Prahe to je skoro nadavka ist MHD ..., ale preto, ze to akceptujete.
Keby ste sa postavili k tomu ako na zapadne a povedali, ze napr. nechcete aby ludia prechadzali cez Prahu do Reichu po D1, alebo vstup do centra, ved je to strasne, .. ktorakolvek spojka a Barrandov tiez su prejazdne iba v noci. Ked nic ako domorodci neurobite, bude to iba horsie.
K tvojmu textu a cestovaniu : Napis, napiste list do DPmP, ze si ziadate zrychlenu linku s menej zastavkami, urcite by ju spravili . Rozdiel 40 min. je vela to ano, ale pokial budu nastavene rovnake pravidla.. cesta nebude dlhsia ako 10.min. ... V Bratislave si takto obyvatelia vypytali minibus pre seniorov a po urcitom tlaku ho dostali, ..dopravny podnik je tu pre obyvatelov mesta, platite dane..., a zalezi iba na vas ako bude Vase mesto vyzerat. Ked date hlavu do piesku a proste iba sadnete do auta, nic sa nezmeni, ani nezlepsi ...skor opacne. Toto je moje mesto a zalezi mi na priestore v ktorom zijem..., za dverami ako i pred nimi ...

Quebe
29. října • 19:54

"zabijame cas a cast zivota v zacpach a clovek sa prestava hybat a osobny komfort a pohodlie je viac ako zdravie, socialne formy spravnia, take tie nazivo"Ano, to máš pravdu. Je třeba určitá soudnost. Ale tu nelze lidem vštípit násilím a musí k ní dojít sami.Já bych obecně souhlasil s mnohem přísnějšími kritérii pro získání řidičského průkazu, protože současný stav by byl k smíchu, kdyby nebyl spíš k pláči. Ale pořád jsem tam od tebe cítil náznaky socialistického myšlení, aneb "autem by měl jezdit jen ten, kdo opravdu potřebuje (a umí) a společnost určí, kdo potřebuje a zbytek bude jezdit MHD".S poslední větou však bez výhrad souhlasím.

David Vesely
28. října • 20:13

Souhlasim se vsemi body, jen bych podotkl, ze jako ridic nakladniho vozidla tezko dodrzim bezpecnou vzdalenost. Kdyz si ji vytvorim, nekdo se nacpe prede mne a v tu chvili, kdyby predjizdejicimu nekdo skocil pod kola, tak jsem v nem. Nebo predjedou a odbocujou, to se dnes deje porad. Sakra lidi, uvedom te si, ze ubrzdit 40 tun neni zadna sranda i pres vsechny systemy a kotoucove brzdy. A jeste jeden poznatek, je fajn, ze vy lepe vidite s mlhovymi svetly, ale kdyz neni mlha, mlhova svetla maji byt v poloze ,,vypnuto" fakt to oslnuje a muze to byt dalsi pricina dopravni nehody, uvedom te si to. Statny kilometry bez nehod. Rupert

Mirek
29. října • 15:47

Já mám naprosto opačné zkušenosti a snažím se dostat z dosahu kamionů, neboť pokud jedu předpisově, tak se mi na kufr okamžitě nalepí nějaký úchylný kamionista, který naprosto nerespektuje bezpečnou vzdálenost. Doslova se mi drží několik metrů za kufrem. Zatím si nepamatuji, že bych viděl kamion za sebou v bezpečné vzdálenosti a to i když jedu nad povolenou rychlostí. Vždy to musím vyřešit tím, že mu zkrátka ujedu, případně někoho předjedu a ten je potom ve stejné situaci jako já předtím. To nebudu hodnotit, že ve městech velice často jsou právě řidiči kamionů, kteří nerespektují povolenou rychlost.Se zapnutými mlhovkami, bez mlhy, nezlepší viditelnost. Tito idioti to dělají jen na efekt. Jen se divím, že se za toto nedávají alespoň symbolické pokuty, jako za nesvícení ve dne.

Vana666
29. října • 17:37

Na mě se kamión nelepil myslím ještě nikdy ale pokud by se mi to fakt stalo, hledal bych chybu v pravé řadě u sebe.

asdf
30. října • 21:08

Zdar Vano, tvé příspěvky čtu s oblibou, ale zde si myslím, že jsi vedle. Stává se mi to taky :-(

Quebe
29. října • 17:44

Zvláště v obci to není žádný vzácný jev...

Vana666
29. října • 17:56

No nesetkávám se s tím. Pokud je kamión za mnou tak se vždy jen vzdaluje, fakt nepamatuju že by mě dojížděl a myslím že ani v obci. Samozřejmě něco jiného je jízda v koloně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
29. října • 18:33

Jak napsal Quebe, v obci, pokud jedu před kamionem, mám ho okamžitě na kufru. Jediná šance, jak ho tam nemít je jet 70 a více.
Moc by mne zajímalo, kde jezdíš, neboť kdekoliv se pohybuji, tam kamionisté najíždějí každému na kufr, pokud dotyčný nejede podstatně rychleji, než dovoluji předpisy. A to v těch kolonách, to máš pravdu. Opět to svědčí o pomatenosti těchto řidičů, neboť sami vědomě nerespektuji bezpečnou vzdálenost.
Pokud zavzpomínám, tak v dubnu jsem jel směr Liptovský Mikuláš a za Žilinou mne brzdil kamion, jel něco kolem 70 km/hod. Když jsem ho chtěl předjet a dal jsem blinkr, tak vždy najížděl na středovou čáru. Tak jsem to jednou riskl bez blinkru. Milý řidič nestačil zareagovat, ale když jsem byl asi v půli délky kamionu, začal prudce vybočovat doleva a doslova se mne pokusil vytlačit z cesty. Byl jsem však rychlejší a předjel ho. Potom řidič najednou pořádně zrychlil a pokusil se mi několikrát přilepit na kufr. Zbavil jsem se ho až pod Strečnem, kde jsem předjel řadu aut.
Mohl bys mi vysvětlit, jakou chybu mám hledat u sebe? Podle toho, co píšeš, tak evidentně jsi kandidát na pokutu za rychlost a proto neřešíš kamiony. Takže pokud já jedu těsně pod 100 v 90, kamion se mi lepí na kufr, tak čím jsem si to zavinil, jakou dělám chybu?

kolemjdoucí
29. října • 19:46

Znáte http://www.csfd.cz/film/8634-duel/... ? Po té popisované zkušenosti doporučuju skouknout. ;)

Mirek
29. října • 20:08

Kdysi dávno jsem ten film viděl. Popravdě si děj již moc nepamatuji. Možná by osvěžení paměti neškodilo. :-)

Vana666
29. října • 19:13

To jsi zjevně trefil na nějakého zakomplexovaného mamlase Za sebe ale musím říct, že mi kamiónista ani řidič dodávky ještě nikdy žádnou schválnost neprovedl, na rozdíl od řidičů osobních aut. A to se pohybuju po evropských silnicích myslím už docela dlouho.

Mirek
29. října • 19:25

Samozřejmě to byla světlá výjimka...no spíše skvrna mezi řidiči kamionů. V naších moravských končinách, směrem na Polsko, tady přibývá i podstatně více polských řidičů a ti zrovna hezky nejezdí a to včetně osobních aut.

dave_007
29. října • 18:29

To ja tedy ano. Dokonce jsem zazil, ze na mne v omezeni na 50 kamion troubil abych jel rychleji, kdyz jsem jel 60.
Vubec mam pocit, ze se kamioniste s predpisy prilis neparaji. Asi maji pocit, ze tech 40 tun jim, dava silu a moc.

Mirek
29. října • 18:41

Doporučuji úsek v Ostravě Rudná směr Porubou před místem, kde se staví most na Opavu. Je tam svedena cesta na krajnici, omezená rychlost na 50. Pokud někdo jede v tomto úseku méně než 80, tak má na kufru nalepeného blba na to tata. O cestě odtud směrem Opava a zpět je zbytečné psát, to je třeba zažít.

Vana666
29. října • 18:46

Aha tak to nevím, já tam ještě míň jak 80 nejel :-)

Mirek
29. října • 18:52

Takže závodník? Jenže o tom to je. Pokud budu dodržovat předpisy, případně pojedu o cca 10 km rychleji, tak mám okamžitě s kamiony problém.

Quebe
29. října • 18:27

Běžný jev při jízdně Valmez - Hranice v obcích jako Hustopeče nebo Černotín. Pokud za mnou jede kamion a já v těch obcích zpomalím na 55 tacho, je 99% pravděpodobnost, že jej budu mít za chvíli nalepeného na zadeli.

dave_007
29. října • 18:31

Na cele te trase z Hranic n. Mor. az na Slovensko je to tam takove. 3-[

roob
29. října • 9:44

a prave preto na 3 a viac prudovych dialniciach osobne auta NEMAJU CO ROBIT v uplne pravom pruhu!!! Na predbiehanie je potom najblizsi volny lavy pruh. Avsak, ak je povolena rychlost 130 a ja idem 130, okrem aut s majakom ma nema kto predbiehat.

petr r. (petrumr)
19. prosince • 9:50

angličan nebo z austrálie?

jehoVista
30. října • 16:12

Potiz je akorat v tom, ze u nekterych aut ti tacho ukazuje 130 tak pri 115.

Quebe
29. října • 18:24

"§ 12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování."Když už jsi takový puntičkář a poukazuješ na paragraf o maximální povolené rychlosti, měl by sis vzpomenout, že jsou i jiné paragrafy - jako například ten, který jsem právě odcitoval a měl by sis řídit i jimi. Pokud sám porušuješ zákon a dodržuješ jen to, co se ti zrovna hodí, nemůžeš se divit, že se ostatní chovají obdobně, ačkoliv porušují něco jiného.Takže mazej do pravého a zameť si nejdřív před vlastním prahem, vychovávači :-P

dave_007
29. října • 18:05

"na 3 a viac prudovych dialniciach osobne auta nemaju co robit v uplne pravom pruhu" ... kde presne ve vyhlasce je toto narizeno? A jeste mi povezte, kde takove dalnice mame."ak je povolena rychlost 130 a ja idem 130, okrem aut s majakom ma nema kto predbiehat" ... ano, zni to logicky a domnivam se, ze mate pravdu. Ale o tom, ze nesmite ostatni ucastniky silnicniho provozu ohrozit a ani omezit, doufam, vite. A toto pravidlo o neohrozovani a neomezovani plati bezvyhradne, ne jen pri vjezdu na hlavni silnici z vedlejsi a ani ne jen pro ty ucastniky, jez dodrzuji rychlostni limity. Ostatne, porusovani povinnosti jednim obcanem prece nezaklada pravo jinych obcanu porusovat povinnosti.Vcelku ale chapu, ze Vas to stve. Nicmene si myslim, ze je lepsi uhnout, nez se dostavat do nejakych koliznich situaci.

tony
29. října • 17:26

Presne o vas se pise v tomto clanku! Vas asi v redakci moc dobre znaji ... :-)

Tom
28. října • 17:57

pekny clanek, jen bych opravil par nepresnosti, napr drzeni volantujednou rukou neni az tak nebezpecne, jak se rika. Staci si to vyzkouset na parkovisti, zda je clovek schopen udrzet volant. Na druhou stranu jsme delali pokus s vyhybacim manevrem s jednou rukou a pokud jde o rozsah otoceni volantu, je drzeni jednou ruku zcela dostatecne, napr pri vyhybacim manevru pri 80 km/h (zver, cyklista) stejne neni mozne otocit volantem o vice jak ca 60 stupnu od polohy nula. Nebo teda mozne to je, ale vuz se stane neriditelnym s velkym sklonem k pretoceni na strechu. Takze pokud nekdo chce delat na dalnici vyhybaci manevr s jednou celou otackou volantu, at to zkusi na letisti, ale pred tim si pojisti auto.Dale dodrzovani bezpecne vzdalenosti. Toto bohuzel neni mozne ve vetsine pripadu dodrzet, dle pruzkumu by totiz ridic, pokud by chtel dodrzet bezpecnou vzdalenost, musel stale brzdit, neb kazdy predjizdejici se zaradi v tesne blizkosti predjizdeneho vozidla a tim je jiz bezpecna vzdalenost porucena. Nemluvim i peredjizdecich v kolonach, kteri se zaradi a zacnou intenzivne brzdit, cim take dojde ke ztrate bezpecne vzdalenosti. Tuto jednoznacnou situaci, kdy vetsinou byl vinik ten zadni, v dnesni dobre jiz pomerne zajimave preklapi palubni kamery a dle statistik je nyni az 40% viniku vozidlo v predu...

Karel
21. prosince • 20:24

Když držíš volant oběma, můžeš přehmátnout a točit dál. Když jednou, rameno si dokolečka nepřekroutíš - prostě máš doraz, dál to nejde.

mpolan
29. října • 7:30

Tady jde spíš o to, že jednou rukou lidi drží volant velmi volně a nemají auto vůbec pod kontrolou. Spíš používají volant jako odkládací plochu na tu ruku, druhou položí někam na opěrku a je vystaráno... a když přijde na řešení problémů, je na reakci pozdě.
S bezpečnou vzdáleností taky nemáš pravdu, co se týká předjetí. Ano, hlavně na dálnicích to tak bývá, že se předjíždějící řadí hodně blízko před předjetého, ale na druhou stranu hned mizí v dáli a ta chvilička je málokdy na závadu. Horší je to při souvislých jízdách proudu aut. Na D1 typické, proud deseti aut řítících se 150 a pár metrů za sebou...

Petr Jánský
28. října • 17:55

B-] Řidiči poučitelní se učí chybami vlastními i cizími. Naproti tomu řidiči nepoučitelní jezdí jako prasata a kašlou na to, jak to vnímají ti poučitelní. Bohužel tak to je a bude a žádná osvěta nepoučitelné řidiče neosloví.

Dementdt
20. prosince • 10:09

Předpokládám, že SEBE považujete za toho poučitelného a dokonce poučeného a ty ostatní za...

Karla
20. března • 17:32

Strach z řízení po delší době je možný řešit formou kondičních jízd.Doporučuji autoškola NOBE Praha. Také jsem zde absolvovala. www.nobe.cz

petr r. (petrumr)
19. prosince • 9:47

Moment, tahle diskuze je pro koho? Žádný reklamy sem nedávej a hlavně né pražský, oni tebe nenaučily ani základ. V praze jsou nejhorší autoškoly v evropě, zvládáš dopravní značky, že děláš kondiční jízdy?kde autoškolák pospíchá a nechá tě bez trestu projet stopku, červenou atd. aby stihl další peníze za žáka?

smějící se bestie 2
19. prosince • 11:37

Jo, jejich specialita - na semaforu zatažená ruční brzda na čistý rovině.

kolemjdoucí
28. října • 17:29

Jedno nejčastější poděkování redakci: 1. Díky za nedělení do kapitol.
P.S.: ... a článek je taky fajn.

oper
19. prosince • 11:52

Kvôli deleniu článkov na kapitoly vždy prečítam iba 1. kapitolu a zvyšok zisťujem v diskusii.
Bojkotujem kapitoly 2., 3. atď.Iba tak ich donútime články nedeliť.

><
28. října • 16:59

Hezky napsano, souhlasim snad se vsemi body. Obcas musim jet ekojizdu a snazim se maximalne vyhovet ostatnim, kteri jedou jak fitipaldi, protoze uz se mi stalo, ze jsem pospichal na letiste a kreten prede mnou me jeste schvalne blokoval. A takhle bych mohl pokracovat nekonecne dlouho.

smějící se bestie 2
19. prosince • 10:05

Začíná to nesoustředěním na jízdu samotnou, mnohdy zbrklostí + přehnaným sebevědomím, nepodloženým naježděnými km za každého počasí.
A to vše začíná v autoškolách + zkušebních komisařů !

richie.rich
29. října • 19:05

opravdu nechapu blby, co blokuji levy pruh a zrcátka mají maximalne na kontrolu svého ksichtu. Takze damy a panové levy pruh slouží především k predjizdeni a po predjeti se ridic vraci zpet do pravého pruhu. U nas notoricke zevlovani v levem pruhu bohužel není na rozdil od vyspeleho světa postihovano prilis často. Takze az pojedete s dítětem na pohotovost a nejakej frajer pojede několik km souběžnou jizdou a neumozni vam predjet, vzpomente si B-]

Chico
21. listopadu • 13:01

Ano, levý pruh na dálnici slouží především k předjíždění. Jenže když jedete v pravém a auto vám při 130ti km rychlosti začne vertikálně kmitat tak, že poskakujete v sedadle z důvodu špatného povrchu vozovky jako při ródeu a máte strach si olíznout rty, aby jste si nepřekousli jazyk, tak raději přejedu do levého. :-) Když ale uvidím v zrcátku přibližující se auto ať v pravém či levém pruhu, tak samozřejmě přejedu zpět do pravého a umožním mu předjetí i za cenu snížení mé rychlosti. Ale jakmile to situace dovolí, vracím se zpět do levého.

Dementdt
20. prosince • 10:08

Prostě se jezdí ZCELA vpravo kromě případů, kdy zrovna právě předjíždíš.
Jestli máš problém s kvalitou asfaltu v pravém, vyřeš si to s vlastníkem a provozovatelem dané komunikace!Miluju egoisty, kteří když se jim to hodí, předpisy porušují, ale ostatní za jiné porušování vehementně kritizují: "Přeci nepojedu v pravo, když mi v tom mém pekáči pak vybruje volant. Ale ten hajzl, co v autě konstruovaném na 280kmh jede 145, to je pirát a toho je potřeba sejmout".

petr r. (petrumr)
19. prosince • 9:38

Tak za A-co máš za auto, nejezdi 130 a ještě nám napiš na jaké silnici to je....
B-Nesleduješ auta před sebou, neboť on vidí v zrcátku, že jedeš v levým a tak nebude předjíždět.

dpcstb
13. března • 16:01

a ja mam zas plne zuby primitivov, co si vynucuju lavy pruh prazdny len preto aby mohli ohrozovat ostatnych vysokou rychlostou.az budes viezt dieta na pohotovost, je uplne jedno ci tam prides o 10min skor alebo neskor. a ak je to naliehavy stav, treba volat sanitku

Dementdt
20. prosince • 10:05

V levym (ani v prostrednim) proste nemas co delat, pokud aktualne nepredjizdis. Na tvoje chovani lze rict jedine: DPCSTB! Radlici na tebe!

dpcstb
20. prosince • 17:44

nestabilni jedinci ako ty patria do ústavu nie za volant

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nadhera
21. prosince • 8:35

Dalnevychodni picus, co zamerne blokuje levej pruh a ostatni by zaviral do ustavu. Ty predpisy porusovt smis, ostatni ne. Nadhera!

dpcstb
21. prosince • 8:46

iba potvrdzujes co som povedal. patris do ustavu.

jehoVista
30. října • 16:10

To je skvele aplikovatelne treba na D1 smer Praha, kde je uprostred vyfrezovany pruh a kazde prejeti je o hubu.

Doporučujeme

Články odjinud