10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody. Děláte je taky?

Názory k článku

><  |  28. 10. 2014 16:59

Hezky napsano, souhlasim snad se vsemi body. Obcas musim jet ekojizdu a snazim se maximalne vyhovet ostatnim, kteri jedou jak fitipaldi, protoze uz se mi stalo, ze jsem pospichal na letiste a kreten prede mnou me jeste schvalne blokoval. A takhle bych mohl pokracovat nekonecne dlouho.

 |   |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolemjdoucí  |  28. 10. 2014 17:29

Jedno nejčastější poděkování redakci:

1. Díky za nedělení do kapitol.


P.S.: ... a článek je taky fajn.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Petr Jánský  |  28. 10. 2014 17:55

Řidiči poučitelní se učí chybami vlastními i cizími. Naproti tomu řidiči nepoučitelní jezdí jako prasata a kašlou na to, jak to vnímají ti poučitelní. Bohužel tak to je a bude a žádná osvěta nepoučitelné řidiče neosloví.

 |   |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tom  |  28. 10. 2014 17:57

pekny clanek, jen bych opravil par nepresnosti, napr drzeni volantujednou rukou neni az tak nebezpecne, jak se rika. Staci si to vyzkouset na parkovisti, zda je clovek schopen udrzet volant. Na druhou stranu jsme delali pokus s vyhybacim manevrem s jednou rukou a pokud jde o rozsah otoceni volantu, je drzeni jednou ruku zcela dostatecne, napr pri vyhybacim manevru pri 80 km/h (zver, cyklista) stejne neni mozne otocit volantem o vice jak ca 60 stupnu od polohy nula. Nebo teda mozne to je, ale vuz se stane neriditelnym s velkym sklonem k pretoceni na strechu. Takze pokud nekdo chce delat na dalnici vyhybaci manevr s jednou celou otackou volantu, at to zkusi na letisti, ale pred tim si pojisti auto.

Dale dodrzovani bezpecne vzdalenosti. Toto bohuzel neni mozne ve vetsine pripadu dodrzet, dle pruzkumu by totiz ridic, pokud by chtel dodrzet bezpecnou vzdalenost, musel stale brzdit, neb kazdy predjizdejici se zaradi v tesne blizkosti predjizdeneho vozidla a tim je jiz bezpecna vzdalenost porucena. Nemluvim i peredjizdecich v kolonach, kteri se zaradi a zacnou intenzivne brzdit, cim take dojde ke ztrate bezpecne vzdalenosti. Tuto jednoznacnou situaci, kdy vetsinou byl vinik ten zadni, v dnesni dobre jiz pomerne zajimave preklapi palubni kamery a dle statistik je nyni az 40% viniku vozidlo v predu...

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
David Vesely  |  28. 10. 2014 20:13

Souhlasim se vsemi body, jen bych podotkl, ze jako ridic nakladniho vozidla tezko dodrzim bezpecnou vzdalenost. Kdyz si ji vytvorim, nekdo se nacpe prede mne a v tu chvili, kdyby predjizdejicimu nekdo skocil pod kola, tak jsem v nem. Nebo predjedou a odbocujou, to se dnes deje porad. Sakra lidi, uvedom te si, ze ubrzdit 40 tun neni zadna sranda i pres vsechny systemy a kotoucove brzdy. A jeste jeden poznatek, je fajn, ze vy lepe vidite s mlhovymi svetly, ale kdyz neni mlha, mlhova svetla maji byt v poloze ,,vypnuto" fakt to oslnuje a muze to byt dalsi pricina dopravni nehody, uvedom te si to. Statny kilometry bez nehod. Rupert

 |   |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Dr.Norge  |  28. 10. 2014 21:39

..ja myslim, ze 80% vsetkeho diania na silnici je v psychickeho a psychologickeho charakteru a vodicsky preukaz je mylne uvadzane ako pravo, ALE ide skor o danost, alebo schopnost zvladnut teoriu ako i prax, bez psychickych vstupov do deja a samotneho chodu vedenia vozidla v roznych situaciach.
Ziadne opakovanie vodic. skusky po 10.krat ... nezmysel ! ...
Tak ako michelinovy kuchar, nemusi rozumiet motorom, hudobny umelec hra na husle...a vie komponovat hudbu, soferovanie mu vsak moze byt uplne cudzie, je preto naivne si mysliet, ze vsetci dnes rozumeju dop.predpisom a su aj psychicky sposobily im rozumiet a dodrzovat ich. Myslim, ze je to prirodzene.
Doprava je kolektivny sport, ak niekto nehra fer, ci ho samotna hra obtazuje, sposobuje otazniky.., bolo by lepsie prenechat to ludom, ktory su v tom dobry a proste si objednat taxi ci zamestnat profi vodica ..., ako ked ideme na IC vlak ci lietadlom do Rima ...
Napr. za 300.tis je vela taxi km ...v pohodli zadneho sedadla :)

Myslim, ze kvalitnejsia vyuka v autoskolach, ako i povinne psychotesty pre kazdeho drzitela vodickeho preukazu s pravidelnymi preskoleniami a to napr. aj pre cyklistov, ktory chcu vyuzivat cesty pre mot.vozidla.
Napr. ..preto aby si uvedomili a vyskusali, ako lahko je ho prehliadnut pre vodica nakl.supravy ci klboveho autobusu..., ale i vela inych veci, suvisiacich s temou .
Rozumiem, ze cestna doprava je dnes business od automobiliek po servisy a dnesny zivot. styl, ale vedomosti, schopnosti a pohoda za volantom, ruka v ruke s bezpecnostou by mali mat prednost .Vsetkym prajem vela stastnych a pohodovych km !
Motto : Pomalsie dalej zajdes

 |   |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Breakdown  |  29. 10. 2014 06:20

souhlasím, ale přidávám ještě jeden bod: Technický stav našich silnic. Pokud bych nemusel sledovat jámy na vozovce, tak bych se mohl věnovat řízení.

 |   |  Odpovědět
Fánek  |  29. 10. 2014 07:28

ZNESNADŃOVÁNÍ PŘEDJÍŹDÉNÍ především ŠLÁPNUTÍM NA PLYN od předjížděného řidiče!!!

 |   |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
k22  |  29. 10. 2014 08:50

Je to jasné: nebezpečněji řídí ti, kteří vezou ženu do porodnice nebo jim někdo vyhrožuje smrtí, strůjci nehod bývají naopak ti, kteří jedou v levém pruhu 128 a ještě předjedou dva kamióny než konečně uhnou...

A jasně, vysoká rychlost není příčinou nehod na prvním místě, ale ty následky, soudruzi, ty následky ....

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dave_007  |  29. 10. 2014 17:50

Tak predevsim diky, ze jste to nerozdelili do kapitol.

 |   |  Odpovědět
dave_007  |  29. 10. 2014 18:24

Jeste bych pridal:
- neschopnost jet v kolone, potazmo nutkani predjet cokoliv vpredu
- neschopnost rozlisovat silnice od boxerskeho ringu
- naprosta absence velkorysosti k chybam a prohreskum ostatnich
- cykliste a chodci casto vubec nechapou, ze i oni jsou ucastnici silnicniho provozu a plati pro ne jista pravidla - to je posledni dobou vubec kapitola sama pro sebe
- nedostatek cyklistickych stezek
- naprosto tragicke znaceni na ktere se ridic nemuze 100% spolehnout
- nedostatecne osvetleni ulic
- spinave odrazky patniku tak, ze v noci nejsou videt, pripadne zcela chybejici patniky, ci okrajove cary
- prechod pro chodce 3 m za kruhovym objezdem

 |   |  Odpovědět
walkeer  |  29. 10. 2014 19:06

7. Neschopnost udělat prostor pro chybu ostatním

to je podle me jedna z nejdulezitejich chyb, kterych se dopousti predevsim arogantni namyslenci, presvedceni o vlastni dulezitosti a neomylnosti.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ivan  |  29. 10. 2014 21:07

Zastávám názor, že za 75% problémů si mohou řidiči sami (už to tu padlo). Nevyhoví jeden druhému, roste naštvanost a tím se zmenšuje prostor pro toleranci chyb.
Např. stačí, když se nedá pár minut najet z vedlejší na hlavní, protože nikdo není ochoten i jen sundat nohu z plynu. Pak se řidič snaží najet i v méně příznivý okamžik, protože tam nechce čekat další minuty... Možná to není správné, ale je to reálné.
Nebo- popojíždím v koloně, nechci pořád brzdit, tak si nechávám prostor (občas stačí moje 1x rozjetí na 3 rozjezdy těch vpředu). Nic nebrzdím, protože se stejně nedá víc/ rychleji dopředu dostat. A stejně mi tam každou chvíli někdo najede ...
Trvalá jízda ve středním pruhu při výjezdu z Prahy na Brno je také úplná klasika.
Nedávání blinkru v Praze (specialita velkých aut a také taxikářů) ....

 |   |  Odpovědět
Karol  |  30. 10. 2014 06:57

No ak chcete rychlo umriet, tak drzte volant na dialnici tak ako vam radia - dvoma rukami. Az pojdete 130, je len otazkou casu, kedy sa vam jedna z ruk zosmykne, a druha strhne volant - jednoducho kvoli gravitacii. V obci pri nizsej rychlosti to nie je take zavazne, ale stale to je neprijemne. Jedine drzanie volantu - dvoma rukami hore - je jeden z medialnych bullshitov v oblasti automobilizmu, ktory ma tu vlastnost, ze je velmi nebezpecny pre bezpecnost na cestach. Ostatne body - povacsine v poriadku.

 |   |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Karel  |  21. 12. 2015 20:35

Stává se mi stále častěji, že jedu po připojovacím pruhu, dám blinkr doleva, a řidič na hlavní začne zpomalovat. Já mu jsem samozřejmě povinen dát přednost, ale on brzdí a brzdí, až oba skoro zastavíme. Pak se naštvu a jedu, ale připadám si jako blbec...

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Miki  |  15. 02. 2021 12:43

Školu smyku jsem vyzkoušel díky webu https://jizda-zazitkova.cz/... kde jsem na ni náhodou narazil. Byla to super zkušenost a rozhodně mi to dalo víc než blbnutí v zimě na sněhu. Navíc instruktoři byli pohodáři a vše vysvětlili lidsky. Určitě doporučuju!

 |   |  Odpovědět
JAC  |  19. 12. 2021 08:27

První dva body bych tak dramaticky neviděl. Co mě ale dnes opravdu fascinuje je množství řidičů nedávajících znamení o směru jízdy. Nejhorší je kolik je mezi nimi tzv profesionálů. To je tak sobecké a nebezpečné. Je to ve stylu polibte mě všichni zadek, já jedu.

 |   |  Odpovědět
Kevil  |  19. 12. 2021 14:02

Článek prakticky o ničem. Běžně jezdím 200 a nikdy jsem nezpůsobil dopravní nehodu. Základem je být dobrý, vyježděný řidič, který nemusí myslet na řízení, ale při jízdě neustále sleduje provoz kolem sebe v okruhu 360°. Styl jízdy ostatních řidičů vás může upozornit na jejich neočekávané manévry. Je také důležité si zachovat odstup od vozidla před vámi. V neposlední řadě je nutné mít své auto v prvotřídním technickém stavu. Kolik z vás si třeba zaplatilo školu smyků na ledu ve Vysokém Mýtě, či si koupilo sadu měřičů tlaku (TPMS) i na zemní pneu?

 |   |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Paco289  |  20. 12. 2021 16:40

Vidíte, a i zde se najdou tací, kteří v diskuzi těch pár neoddiskutovatelných pravidel bezpečné a ohleduplné jízdy zpochybňují... prý si cosi zkoušeli na parkovišti. Idiocie je nedílnou součástí civilizace, bohužel za nejdemokratičtějším ze všech civilizačních vynálezů, volantem osobního auta, se prosazuje zvláště masivně. A každý idiot si ten svůj správný názor veřejně zdůvodní. Aha, tak jo, vzpomeňte si na své idiotské názory, až se budete muset podívat do očí rodičům, kterým jste zabil nebo zmrzačil dítě.

 |   |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor