Článek je napsán velmi povrchně s uvedením různých polopravd a nepřesných informací.
Například k té Astře 1.3 CDTI - máme jednu v rodině, kupovaná jako nová, dnes najeto 120 000,-Km a motor bez problémů (jedná se o rok výroby 2006, výkon 66 KW). V manuálu k autu je uvedena výměna oleje 1 x rok nebo po ujetí 30 000,-Km, nikoliv po 50 000,-Km, ale možná to např. Fiaty mají jinak. Ohledně podvozku - také bez problémů, Opely obecně mají podvozky dimenzované na horší silnice a jsou trvanlivé. Pokud něco u Astry H kritizovat, pak elektroniku - ta není úplně OK a občas se nám objevují různá nesmyslná hlášení a konkrétně u motorizace 1.3 to je sladění motoru s převodovkou. Je zde opravu výrazný turboefekt a provozování motoru pod 2 000 otáček je téměř nemožné. Motor se musí držet pořád v otáčkách, jinak nemá sílu, kdo je zvyklý z dieslů na podtáčení, velmi rychle u této varianty odepíše dvouhmotový setrvačník (výměna včetně spojky = 25 000,-Kč). Příjemná je naopak spotřeba (do 5,5 L / 100,-Km) a rozvody motoru řetězem, který je zde dostatečně dimenzovaný.
Divím se, že v článku není uvedena Astra G s motorem 1.7 TD od Opelu, tato varianta je všude zatracována. Opět - máme v rodině od nového, najeto 230 000,-Km, motor nežere olej, spotřeba do 6 litrů, výměna rozvodů v rozmezí 60 000 - 80 000,-Km jediná závada - výměna váhy vzduchu ve 100 000,-Km.
Ano, existují auta a motorizace více náchylné na problémy, ale základem všeho je správná údržba a dodržování předepsaných servisních úkonů. Poznámka na závěr - nejsem zarytý fanoušek Opelu, sám nyní jezdím v Octavii III.