10 lákavých ojetin, které si ale raději nikdy nekupujte

111 komentářů

Milan
3. září • 21:04

No, článek o Dusterovi psal zamindrákovaný chudák, který nemůže přenést přes srdce, že to auto je dobré a za boha nemůže pochopit, proč toto levné auto jezdí bez poruchy :-)
Mám Dustera 4 roky, najeto 230 000 km. DPF? Jako nové - 12 g sazí. Vstřiky? originál v polovině korekce. Čerpadlo? bez problémů. EGR? naprosto funkční. Turbo? V pořádku, co by sním mělo být?
Pravda, při 200 tis km se ozvaly čepy a uložení stabilizátoru. 215 tis - pravé zadní ložisko.
Brzdové destičky jsem měnil při 110 tis km a při 203 000 km. Tlumiče první 160 tis km, nyní v pořádku.
Údržba? palivo - Verva diesel nebo třeba eurooil bez biosložky, motorový olej 15 až 20 tis, převodovka, rozvodovka a diferencial po 60 tis km.
A jezdím, pane redaktore, kolem 6,5 l nafty a pořád jezdím a jezdím.... A umím bez klimatizace jezdit i pod 6l.

Nyte
19. dubna • 16:01

Olítanou X6 si snad žádný normální člověk stejně nekoupí.S odstavcem o Fabii nemohu souhlasit. Na dálnici je HTP nevhodné a pro to existuje jednoduché řešení: nekupovat si Fabii s tříválcem, když chci lítat 130 po dálnicích. Už jen zpřevodování je jasně nastaveno pro městský provoz. Jinak je 12ventil druhé generace dobrou volbou, není důvod se mu vyhýbat. Rozhodně je ale dobré, když může předchozí majitel doložit pravidelné výměny oleje, ideálně v menších intervalech než 15 000 km.

Airmen
16. dubna • 17:18

Hádám, že každý tady někdy vastnil čí seděl v octávce :D. Přijde mi, že tohle auto má každý, až si myslím, že je to uchýlný...

Jaroslav
2. března • 23:50

ty se mi hnusí raději v nějakým velkobazaru vyberu o něco dražší ale za to zánovní a kvalitní ojetiinu

ickfjd
13. dubna • 9:50

, musí řídící jednotka pumpovat do motoru palivo, aby se katalyzátor chladil. Proto pak HTP na dálnici „žere“ deset litrů.... to jsou přesně ty nesmysly co by neměl nikdí vypouštět. 1.2htp mám v práci, nešetřim ho a nejezdim jako závodník a průměr je kolem 7l po dálnici. Čestně prohlašuji že jsem tam průměr deset ještě neviděl.

Johny HD
19. dubna • 13:53

S vypůjčenou 1,2 HTP 12V, obsazení jen řidičem, Praha - Břeclav po dálnici 130-140 (pospíchal jsem) za něco přes 9L. S tím samým autem ve 4 lidech okresky 70-90 za 5,8 L. 7 L to bere tak do 120, ideální dlouhodobé maximum je 100-110, to se pak dá i za 6,5. U HTP je v závislosti na zvyšování rychlosti a doby jízdy vyšší rychlostí značný nárůst spotřeby.

Achimo
11. dubna • 20:06

Možná bych doplnil: jakékoli ojeté BMW v Čechách. Najít zachovalý kousek, o který majitel pečoval, který nedomršil tuner a který nikdo nezhuntoval rádoby závoděním, to je jak hledání jehly v kupce sena. P.S.: Nic proti BMW, ale před pár lety jsme si dělali zálusk na zánovní X3 a to, co stálo v bazarech nebo co nabízela inzerce bylo prostě špatné... nakonec jsme šli do menší, zato nové X1.

Hannahahha
26. února • 12:38

já teda kupovala ojetýho passata 2.0 od auto-story a neměla žádnej problém. možná ale taky, že byl teprv po prvním majiteli s nějýma směšnýma 60k kmB-]

honza29
23. února • 12:55

Já jsem bral Ford Focus jako ojetinu před 5 lety. Byla za super peníze a v bezva stavu. Měl jsme jí od Auto-story:-)

RO
10. února • 14:43

Nejsem úplný odborník, ale D4-D není pokud vím to samé, co D-CAT!

RO
10. února • 14:46

Samozřejmě píšu o Toyotě Avensis 2.2

Jaroslav
2. března • 23:49

Toyotu mám také a slouží dokonale(tehdá jsem ji bral zánovní u áček)

Radek
7. února • 8:26

Mám Toyotu s kritizovaným motorem 2.2. Najetí přes 200 tis. km. Na dlouhých trasách plně naložený jede i pod 5 litrů / 100 km. Na krátkých městských cca 6,5 . Nechápu, kde vzal autor údaj o spotřebě !!! Motor šlape jako hodinky.

Mio
26. ledna • 12:43

„Generálka motoru může vyjít klidně na 50 000 korun."
:-D:-D:-D U Audi? I u lepších značek co svoje motory dělají dobře a generálka tak není utrpení to stojí minimálně 70 tisíc - u benzínových čtyřválců. Diesel je dražší.

moose
11. dubna • 21:35

asi tak pane, u 2,5tdi když se bude dělat generálka, tak to v 90% případů znamená nový vačky - IMHO tak za 90 - i když já ted delal generalku na 2,0TDI 16V za 102 :) takže by to dnes asi bylo ještě víc...

N6600
26. ledna • 9:50

Zaujalo ma to BMW.V clanku autor pise:Zaprvé se samotná X6 nemůže pochlubit kdovíjakou spolehlivostí a kvalitou, jezdí prkenně a není tak praktická jako třeba X5.
Více na: http://www.autorevue.cz/10-lakavych-ojetin-ktere-... ... V dobovej recenzii ale najdeme:
BMW X6 prokázalo jedovaté a pořádně výkonné brzdy, prokázalo také skvělý podvozek, který dokáže udržet tento tank v zatáčce hodně, ale opravdu hodně dlouho.
...
Byl jsem překvapen tím, jak dobře funguje sportovní podvozek na základních devatenáctipalcových kolech. Je totiž velice komfortní, k tomu přidejme perfektní odhlučnění motoru a příjemné vědomí, že můžete kdykoliv ujet prakticky komukoliv.
Více na: http://www.autorevue.cz/test-bmw-x6-xdrive50i-usp... ...

Bender1
6. února • 14:06

Zdravím,
není to také jiná generace? :)

auditvozidel
11. ledna • 21:24

Děkuji tímto autorovi za kvalitní článek a souhrn problémových motorizací. Velice si vážím Vaší práce a nenechte se odradit místními diskutéry, proč, protože v ČR rozumí automobilům, diagnostice a servisní problematice všichni... a proto jezdí většina ve škodě octavia :-D

Grifon
10. ledna • 10:18

Konečně černé na bílém u standardních značek.. ,sice jen vrcholek ledovce s názvem "TECHNICKÝ POTRATY" ,ale přece. Ještě horší je to u neprémiových značek.Až si budou ti borci,co koupí Kia,Hyundai i (ix) cokoli, trhat vlasy,protože výkupní cena jejich vozu po dvou letech bude méně než třetinová a jejich vozy vlastně neprodejné(v "sedmileté záruce")..:-D Tomu jsou vyhozené prachy :-D Kam se na to hrabe servis zmíněných vozů.Myšlenka "radši nový vůz.." tak končí v té nejtemnější pr....

Johny HD
19. dubna • 13:44

Korejci jsou dobří jako noví, ale po 3 - 4 letech je nutné je vypakovat z domu.

Drákula 48
10. ledna • 13:42

To Grifon: Větší trotlovinu jsem už dlouho nečetl. Prý méně než třetinová po dvou letech. :-D:-D Co věta, to perla. K někomu, kdo nezná význam slov standardní nebo neprémiové značky, netřeba dalších komentářů.To byla doba...Od vydání tohoto článku jsem čekal na nějaký podobně trapný příspěvek, který se bude navážet do těchto korejských značek. Přeci, každý správný borec ví, že horších aut na světě není, tak jak je možné, že si je někdo, zde ve článku, dovolí nezmínit. Nebo je to jinak, co si "většina" lidí myslí?

Driver
13. ledna • 13:03

Špatně položená otázka. Většina lidí totiž nemyslí. (Napíšu to velmi prostě aby to pochopil každý.) Většina lidí je hloupých. Reagují dle naučených vzorců. A nebo spíše méně inteligentních. A věří tomu, co se dozví. A dozví se, od té hloupější většiny, holé nesmysly. Ať už z TV, bulváru nebo z hospody. Když je většina hloupých, tak i na demonstracích nebo inernetu mají větší převahu. Ale to neznamená, že mají pravdu. A těmto znalostem pak věří. Nedokáží přemýšlet a vyhodnocovat dokonale. Nedokáží zkoumat ale jen se něco chtějí dozvědět. A podkladem budiž třeba Nikola Tesla. 4miliardy lidí na celém světě se domnívali, že to, co on oběvil, není a nebude možné. Kolik jich bylo, co mu pomáhali a co pracovali na tomtéž? Mnoho ne. On objevil i volnou energii, která se dodnes nezačala ani zkoumat, natož používat. Je snad už teď jasné, že inteligentních lidí je menšina a jak to celé funguje. No a teď tyto znalosti aplikujte do života. Je dobrý motor 2,5TDI? 90% lidí řekne zmetek. Co to znamená? Odpověďí je celá tato diskuse. :-D

Nikul
27. ledna • 17:11

Driver +1 za Teslu a volnou energii. Zamáčknul jsem slzu, že se v dnešní době ještě najde někdo s kusem mozku v bezvadném stavu.

Driver
13. ledna • 13:04

Gramatiku omluvte...

Atreus
1. června • 7:05

Podle Gaussovy křivky je v populaci cca 2,5% opravdu inteligentních lidí :-D Přesto si někdo myslí, když se sníží náročnost vysokých škol, maturit ap., že jich přibude :-D Nepřibude, jen si víc blbců bude myslet, že jsou chytří :-P A jak píšeš, pak to na takovýchto i jiných diskusích vypadá, tak jak to vypadá B-]

*
10. ledna • 11:27

Tak a teď tu o Rumcajsovi.

Driver
9. ledna • 23:06

Jestliže pro autora jsou brutální km u A6 ve výši 300.000, tak toho moc o autech neví. Měl jsem C4 a i C6 a super auta. Ale 300.000 km měla po třech letech. A když jsme u toho, km ne pdefinují amortizaci... A 750.000km dneska zvládne při dobré servisu kde jaký Ford v naftě. Kdyby v tom článku bylo uvedeno 1.300.000km, možná by označení brutální, bylo na místě. Ovšem né u A6, ale u Mondea.

Tom
9. ledna • 15:00

Článek je napsán velmi povrchně s uvedením různých polopravd a nepřesných informací. Například k té Astře 1.3 CDTI - máme jednu v rodině, kupovaná jako nová, dnes najeto 120 000,-Km a motor bez problémů (jedná se o rok výroby 2006, výkon 66 KW). V manuálu k autu je uvedena výměna oleje 1 x rok nebo po ujetí 30 000,-Km, nikoliv po 50 000,-Km, ale možná to např. Fiaty mají jinak. Ohledně podvozku - také bez problémů, Opely obecně mají podvozky dimenzované na horší silnice a jsou trvanlivé. Pokud něco u Astry H kritizovat, pak elektroniku - ta není úplně OK a občas se nám objevují různá nesmyslná hlášení a konkrétně u motorizace 1.3 to je sladění motoru s převodovkou. Je zde opravu výrazný turboefekt a provozování motoru pod 2 000 otáček je téměř nemožné. Motor se musí držet pořád v otáčkách, jinak nemá sílu, kdo je zvyklý z dieslů na podtáčení, velmi rychle u této varianty odepíše dvouhmotový setrvačník (výměna včetně spojky = 25 000,-Kč). Příjemná je naopak spotřeba (do 5,5 L / 100,-Km) a rozvody motoru řetězem, který je zde dostatečně dimenzovaný.Divím se, že v článku není uvedena Astra G s motorem 1.7 TD od Opelu, tato varianta je všude zatracována. Opět - máme v rodině od nového, najeto 230 000,-Km, motor nežere olej, spotřeba do 6 litrů, výměna rozvodů v rozmezí 60 000 - 80 000,-Km jediná závada - výměna váhy vzduchu ve 100 000,-Km.Ano, existují auta a motorizace více náchylné na problémy, ale základem všeho je správná údržba a dodržování předepsaných servisních úkonů. Poznámka na závěr - nejsem zarytý fanoušek Opelu, sám nyní jezdím v Octavii III.

Tycoon
10. ledna • 8:59

Máte nízký roční nájezd a měníte olej každých 12 tisíc km, to se pak tomu motůrku žije velmi dovře.
Ale článek mířil na to, že ty Astry 1.3 CDTi často sloužily jako služebáky s mnohem větším nájezdem, pedálem stále na podlaze a výměnou oleje až po 30 tisících ... a u těch jsou prostě ty motůrky často před smrtí.

čert
8. ledna • 17:00

Závit se řeže.

*
10. ledna • 8:39

Nejen řeže, ale třeba i válcuje (většinou vnější). Závit má pak větší pevnost. Jen tak na okraj. B-]

tom
10. ledna • 9:26

Tvari, i vnitrni...

*
10. ledna • 10:15

Samo, že tváří - všeobecně a odborně řečeno. Např. válcování - pro nastínění postupu.

C+
9. ledna • 9:10

1.3 JTD od Fiatu je bezproblemovy motor s vyhodnocenou spolehlivosti od Auto tipu - demontaz po 100 tisicich km.
Motor se pouze nehodi pro tezkou astru a doblo.
Grande punto a corsa super.

Johny HD
19. dubna • 13:42

Stačí měnit včas, lépe dříve olej, dodržovat horní rysku (nikoliv mezi ryskami) a samozřejmě nestát na plynu jak na rýči. Je to malý diesel, není na závodění nebo tahání megazátěže.

tiburon
8. ledna • 12:03

Ajaj, měl jsem Clio 1.5dCi a teď mám C5, sice 2.2HDi, ale stejně je to francouz. A to jsem chtěl Alfu a tady píšou, že jsou špatný všechny.

JA-NE
8. ledna • 15:45

ANO! Alf je najhorsia. mam druhu. jedna 156 2002 1.9jtd druha 156 crosswagon q4 1.9jtdm a nikdy problem.

Ondra
8. ledna • 11:40

Mám 9 let Audi A6 Avant 2,5TDI předokolku s multitronic variatorovou převodovkou r.v.2003 najeto 412tisíc a za celou dobu jen údržba běžného opotřebení, 4x rozvody, olej, brzdy. Auto jezdí stále super spotřeba do 8l/100. Akorát když hodně mrzne trochu problém se starotváním. Nechápu proč to tu je psané jako nejhorší možný motor do A6.

baron
8. ledna • 16:29

Dělat za 9 let 4x rozvody mi moc super nepříjde.

Hat
9. ledna • 11:36

A proc se tak casto zenis?....komu neni rady....

jouda
8. ledna • 16:56

Pokud s tím hodně najezdí, tak mu nic jiného nezbývá.

mpolan
8. ledna • 11:44

Prostě jsi měl zrovna štěstí. Spousta jiných ho neměla a zrovna 2.5 TDI si místo nejhoršího motoru zasluhuje právem. Nejen v A6, i jinde.

jouda
8. ledna • 16:26

Problém u 2.5TDI byl, že majitelé jezdili na LL intervaly (30tkm) výměn oleje a tím pádem jsou dnes motory povětšinou v žalostném stavu.

OMG
8. ledna • 20:08

Tisíckrát opakovaný blud o škodlivosti longlife režimu......

Johny HD
19. dubna • 13:40

Každý olejář ví, že aditiva i v sebekvalitnějším oleji se spotřebují do 15 tis. km. Pak už jezdíte na špatně mazající mastnou dehtovou sr.čku. Jinak k tomu přistupují v USA, kde klidně používají standartní oleje, ale mění každých 5 - 7500 km, takže jezdíte sice na obyčejný levný, ale téměř pořád čerstvý olej. Finančně to vyjde nastejno, jako předražené longlife každých 20-30 tis., ale motor vás miluje.

moose
11. dubna • 21:32

měl jsem 2,5tdi, měl jsem v něm longlife, poté co auto začlo je t na 5 válců se to změnilo, a ohledně tohoto motoru tu mají pravdu, já do něj nasypal 150tisíc na opravách, to máte : čerpadlo nafty - 20, chcavost oleje na prsou - 7 vydřený vačky který byly blbě cementovaný a rozvod oleje je v tomhle motoru naprd - 60, upálený sedlo ventilu - 40, plus ,,drobnosti,, jako vstřiky apod :) nikdy víc, je to fakt ekonomická sebevražda

jouda
8. ledna • 20:40

Musím se pouze :-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
9. ledna • 13:53

Olejům a motorům rozumí skutečně, né jen teoreticky, asi jeden z 10.000 lidí. Zbytek mumlá domněnky, teorie a holé nesmysly ve stylu, měli jsme ve firmě deset octavií a všechny žraly olej. Takže je to jasné. Jednoduše IQ tykve. Dokonce mi u Multivanu v autorizovaném servisu tvrdili, že olej 0W30 506.01 se nedává a nevyrábí. A že na něj jezdím osm let nevěřili. Dnes má auto 13let má 600.000km a motor jako nový. Co chci říct? Dneska zjistit reálné pravdivé informace je velmi těžké. Nikdo totiž nemá zájem, aby jste je znali. Dokonce existovaly dva vzájemně se vylučující/odprující si manuály pro použití normy oleje... Takže jediná rada, dobře si zjistěte, co a jak.

Rudla
13. ledna • 17:30

Tak ty jsi mně pobavil - motor má najeto 600 000km a je jako nový - ty máš IQ tykve.

vojta
20. února • 0:23

no celkově jsem byl překvapen problémy audi
motor 3,0 V6 TDI 4kolka
rok 2011 aktualne najeto 230tis
jezdene jen dalnice vicemene nemecko
ve 180tis. zacaly problemy
hydropneumaticky podvozek - hadice
cena asi 500kč ale nutný odtah
EGR ventil-mrtvý
ukazatel paliva (2x40l nádrž, není vůbec levný a ani jednoduché ho vyměnit)
zadní stěrač přestal fungovat
vystřelila hadice od turba(spona, uprostřed dálníce>odtah -nešlo vidět kde je problém, z motoru se kouřilo, proto se neopravovalo na místě)
navigace-vždy když jsem použil nezávislé topení dálkovým spuštěním, po nástupu do auta nenastartoval displej MMI. musel jsem počkat cca 30min pak naskočil
on/off tlačítko nereagovalo
spotřeba 9-16litrů nafty? Příště radší benzín...
El.víko kufru začalo jezdit už jen do 3/4 a občas neumělo dovřít.
Aut.Převodovka -začala cukat při přeřazení-asi by pomohlo vyměnit "doživotní" olejovou náplň
Byl jsem rád, když brzdové destičky vydržely 30000km- problém je podle mě hlavně v průběhu brzdového pedálu. jen se člověk dotkne, tak brzdí 80% a když plně sešlápne, tak už se nic moc dalšího neděje. Novější verze už má jiný průběh/nástup

Antiautomat
13. ledna • 14:43

ake to boli octavie a z akeho r.v?
My mame v rodine tri - najmensi najazd nieco 60.000, najvacsi niekde cez 300.000 a olej nezerie ani jedna. Vsetky benzinove (55kW + 75kW + 92kW). Spolocne maju len jedno> vymenu oleja kazdy rok, su to vsetko jednotkove rady neskorsich rocnikov (auta z prvych rokov zasadne neberieme).Inak prilis riedky olej a nespravna specifikacia moze byt jednou z pricin spotreby oleja.
Dokazom moze byt ze problemy s vyssou spotrebou oleja sa pri 100k verzii osemventila objavili az po tom, co sa tam zacal liat longlajf. Aspon taku info mam ja, ak mate inu, dajte, mozno za to moze konstrukcna zmena, o ktorej neviem, ale zatial by som vsadil skor na ten olej :-)

Ludek_II
8. ledna • 11:23

Hlavně se vyhněte moji bejvalce. Vypadá sice dobře, ale je to hrozná ojetina.

dpcstb
8. ledna • 16:52

to ma az taky velky objem valca? :-D

Ludek_II
8. ledna • 22:28

Kamarade, spodek ji tekl, vrsek klepal a airbagy vystrelene

Dr.Iver
8. ledna • 9:36

Ten postreh s hatapkou je celkem trefnej. Chudy firmy to kupovaly svým cestakum, který s tim litali po republice a auto ustvali. To je motor pro duchodce nebo matku s detma, která jezdi max do skolky a na nakup…

Antiautomat
13. ledna • 14:25

Pri HTP ide o to, ze ten, kto to navrhoval, mal IQ v oblasti nalavo od nuly na ciselnej osi. Vysledkom bolo, ze sa ta (navyse mala) olejova napln pri vyssom dlhodobom zatazeni (rychla dialnicna jazda) nadmerne prehrievala. Tym sa samozrejme za par tisic km olej znehodnotil a motor siel do haja. V kombinacii s vyssim najazdom v rezime vyssieho zatazenia a LL to znamena zakonite problem. Na tom motore bolo tolko technickych zmien ze ak si vezmem prvy a posledny rok vyroby, mozeme hovorit o uplne odlisnych motoroch. Posledne rocniky mali vela z tych problemov vychytanych, pokial sa k nim majitel spraval slusnejsie a menil olej raz za rok (nejakych 10-15.000km), motor vydrzal viac. Na nejake to normalne a nenahlive jazdenie to staci, aj ked to nijak neospravedlnuje vyrobcu, ze to tak odflakal. Ostatne kupovat auto z prvych dvoch rokov vyroby sa u koncernu rovna *exkluzivnemu* clenstvu v beta tester klube (plati aj u mnohych ostatnych, ale koncern, aj vdaka sirokemu portfoliu a masivnemu zdielaniu komponentov je v tomto smere bez diskusie jednicka). No a to, ako vedia skr.vit aj taku obycajnu vec ako je rozvod, to uz komentar nepotrebuje. Tak snad uz na tej kvalite zapracuju (ford s ecoboostom 1.0 to dokazal na prvy pokus).A je to skoda, stacilo ten HTP motor poctivejsie postavit a mohlo sa jednat o jednoduchu a prijatelnu motorizaciu do ludoveho vozitka. Ta spravna verzia prisla uz neskoro v Rapide 1.2MPi. Vyborne jednoduche auto.

Johny HD
19. dubna • 13:33

Haťapky jsou dlouhozdvihové motory, nesnášející vysoké dálniční otáčky, kdy žerou díky zhoršené účinnosti v takových otáčkách a díky nucenému chlazení katu přivstřikováním benzínu. Další jejich průser je olejové vedení blízko výfukových svodů, kde se olej nadměrně přehříval, degradoval a negativně tak působil na vše, co mazal. Jediná záchrana bylo používat výhradně syntetiku 5W-50 a měnit ideálně po 10 - max. 12500 km ! Podobně maléry u motorů s malou olejovou náplní, např. Fiat 1,4 má jen 2,9 l. Stačí důsledně dodržovat kritické maximum nájezdu 15 tis. a hlavně co 14 dní kontrolovat hladinu oleje nikoliv mezi ryskami, ale vždy doplnit na úroveň MAX. Samozřejmě už ne přes. Termín prodloužený interval je nikoliv technologická, ale marketingová lumpárna výrobců, kteří se snaží nalákat na snížené náklady údržby prvozákazníky, zvláště fleetové, auto jde za pár let do bazaru a problémy s načatým motorem díky zdegradovanému mazivu ať si odskáče pozáruční bazarový druhokupec, aspoň bude odbyt součástek a kšeft pro servisy. To je politika výrobců.

Zelí
8. ledna • 8:49

Další skvělý článek. Zájemci o některé z uvedených aut jásají. Cena ojetin půjde dolů. Ušetří.

Jaroslav
2. března • 23:48

mně pomohl, až mi doslouží aktuální, podívám se, zda áčka mají tady tento typ

*
9. ledna • 19:30

Ušetří? Spíš prodělají kalhoty, jestliže zakoupí takové sr.čky. ;-) Ano, skvělý článek.

Tomáš
8. ledna • 9:11

a majitelé dotčených aut prodělají kalhoty :) bohužel na základě těchto článků jsou pak kupující chytří jak rádia...

Zelí
8. ledna • 9:50

Tak to chodí v obchodování. Jeden vydělá a druhý prodělá.
Na obchodu je důležitá jedna stará disciplína, která se dříve na obchodních školách učila.... zbožíznalství.
Pokud obchodník rozumí tomu co kupuje neprodělá.

Hat
8. ledna • 5:33

Napada me nekolik moznosti. Pan redaktor je zraly na pobyt v ustavu, nebo je to le.pl, ktery dostal zadani od redakce a odflakl to, jak je u mnoha redaktoru zvykem, pripadne je to profesional, ktery dostal zadani od nektere z konkurencnich automobilek a neodflakl to. V kazdem pripade je to snuska blabolu k zbliti.

Fijv
7. ledna • 23:25

Je vůbec něco na francouzských a italských značkách (vyjma Ferarri, Lamborghini a Maserati) dobrého, ptám se autora článku? Někdy si při čtení tohoto webu připadám, že autoři trpí určitým komplexem k autům z těchto zemí. Asi jsem měl štěstí, ve velkém Doblu Maxi mám 6 let 1,3 JTD 55kW, najeto 235 tis. km, nikdy nebyl žádný problém. Olej měním sám po 15 tis. km. Spotřeba kolem 6 litrů. Asi náhoda. Kdyby se teď motor rozpadl na kousky, byla to výborná volba. A největší šílenost na trhu podle mě? 2,5 TDI 128kW z Multivanu. Ale na ten jste asi zapomněli...

fffff
8. ledna • 11:08

Vsetky motory trpia na predlzene intervaly vymeny oleja. Niektore trpia viac - ako napr 1,3 CDTI, ktory navyse zabudovanim do sluzobakov ide na hrane moznosti a skratka sa opotrebuje. Jeho zivotnost je nastavena na 250tkm - co splna.Celkovo maju taliani velmi schopne motory - obvzvlast naftove. Opel to dojebal pouzitim servisneho intervalu 50 000 km, ktory zabije akykolvek motor. Ale v tej dobe, pre firmy a leasing to muselo byt fajn - znizenie servisnych nakladov. Zial, druhy majitel, ktory si kupi auto so 140 000 km, ktore malo v zivote olej vymeneny 2!!! krat... ten si to moze hodit.Opel = sopel

OMG
8. ledna • 20:06

Na Octavii 1,9TDI 96kW jsem měl předepsané výměny oleje po 50 000km, měnil jsem olej po 50 000km a prodával jsem ji se stavem tachometru 376000km, aniž by se naplnil katastrofální scénář hysteriků, kteří každého kdo nemění olej nejpozději po 10tkm, děsí všemi možnými katastrofami.

rudolf
10. ledna • 8:28

1,9 TDI 81 kW, r.v. 2000, olej měníme dle pokynu á 15 000 km, koupil jsem ji novou, postupně přešla jako pracovní auto do firmy. Jezdí dodnes s 860 000 km na tachometru, údržby i STK různě po celé ČR - žádná "známost" a vším prochází. Za tu dobu 2. turbo, 3. váha vzduchu, hydroštely a tuším 5.nebo 6. čelní okno ;-)

jouda
8. ledna • 20:41

A teď tu o karkulce ...

tomas
7. ledna • 22:10

Musim suhlasit ze motor 1.3cdti je hrozny nepodarok, mal som ho vo firemnom combe a ten motor mal pri 50kkm zvuk jak pred smrtou, dymel jak svina a pri 150kkm "se potkal" nova hlava a po necelych 1000km sa zadrel. Servisovany len v autorizaku.

Fero
7. ledna • 20:55

Koukam že cenzura je tady stokrat horší než za totace!!! Proč jste smazali ten první příspěvek???....

Marek
8. ledna • 11:33

Vám za totáče někdo mazal přispěvky na internetu?

ello.
26. ledna • 18:34

Fero to asi myslel tak nejak všeobecne,ze bola cenzúra.....

Kubic
7. ledna • 20:23

Tak vážení, kam se hrabe koncern na interiér Laguny II. Nevyměním ji s benzínovým dvoulitrem ani za nic. Ty oturbené motůrky?!?!

Marek
1. února • 11:48

A já 2.2 dCi, 248000 km, olej od výměny po výměnu (30000km) a jezdí jak nová. A interiér Privilege v šedém veluru strčí do kapsy dnešní neskutečně tvrdé a černé plasty.

Milhaus
8. ledna • 6:03

Mám už X let Lagunu II 2.0 benzin po FL a naprostá spokojenost!

Petr Maleček (dj.kure)
9. srpna • 12:02

Laguna II po FL je už úplně jiné auto. Je zde vyřešena většina dětských nemocí, rozhodně to NELZE označit za nespolehlivé auto. Mám ji též s motorizací 1.9dCi, ještě před FL, ale přelomový ročník (2004) a co blblo jsem si v pohodě opravil sám. Stroj je to spolehlivý a je to maximální držák. Takový oktávky proti tomu jsou naleštěný výkaly...

Atreus
1. června • 6:53

To je prdel, jak je podobný článek, hned tady všichni majitelé vyskakují, protože jim to nedělá a jejich autíčko je super :-D Což pochopitelně může být, když se člověk k autu alespoň bazálně chová, jak by měl, ale realita je bohužel jiná, většina lidí na to kašle, olej mění klidně po 50tis. apod.
Ale hlavně si plivnout na jiný značky, co zapoměli exaktně jmenovat :-D

Džodža Lovasa
7. ledna • 20:18

Tyhle články vážně miluju. Dokonce se nebojím vás obvinit, že je to překlad článku z "bůh ví kde".Pro příklad si rozebereme Astru. Cituji z dnešního článku: "Bohužel v segmentu C najdete spoustu lepších soupeřů, nebo aspoň stejně špatných a výrazně levnějších. Ani jízdní vlastnosti Astry nejsou zrovna zázračné, s Focusem nebo Golfem se svezete lépe."Přišlo mi to trochu zvláštní, otevřel jsem si tedy vaše dobové testy auta a tam se píše:"Již v prvním testu Astry Caravan jsem si dovolil podvozek a jízdní vlastnosti tohoto vozu pochválit a směle je označit za vrchol segmentu, který nemá problém soupeřit s Focusem kombi nebo Octavií kombi" Pro jistotu ještě jiná karosářská varianta, citace níže:"Na podvozku se setkáváme s veskrze konvenčními řešeními, nicméně jde jistě o vůz s velmi dobrými jízdními vlastnostmi."
"Také díky tomu zřejmě musíme jídzní vlastnosti zkoušené Astry GTC hodnotit jako velmi dobré, jde o zdařilý kompromis mezi tuhostí a komfortem."Zdroje z kterých cituji:
http://www.autorevue.cz/test-opel-astra-gtc-14i-n... ...
http://www.autorevue.cz/test-opel-astra-caravan-1... ... Docela by mě zajímalo vaše vyjádření. Mám to chápat tak, že to co píšete se nedá brát vážně, protože svoje vlastní tvrzení za pár let naprosto vyvrátíte?
Napadá mě k tomu jednu typické české slovní spojení, ale slušné zrovna není.Na druhou stranu je pravda, že 1.3 cdti si do auta nižší střední třídy koupí vážně asi jen blázen. Ale to, že shazujete vaše vlastní poznatky z testů mi přijde minimálně nelogické.

auto
12. ledna • 12:01

odpoved je jednoducha testovanie noveho auta musi skoncit vzdy s pozitivnym dojmom pre potencialneho kupcu,inac uz predajca neda otestovan redaktorom nic

bohuš
11. ledna • 8:42

Nic si z toho nedělej.Oni páni redaktoři si protiřečí,hlavně aby to bylo,jak se to zrovna hodí.Můj brácha má Fiata Stilo 2006 s motorem 1.616V. Jedná se o motor z Opela Z16XEP 77kw. Pokud si přečteš články na toto auto,konkrétně s tímhle motorem ,tak zjistíš,že jde o jeden článek akorát několikrát přetištěný.Ve Fiatu je ten motor zatracovaný v Opelu je dobrý.Když má své dny prý žere olej,tolik nejede jako původní motor italský a odchází EGR ventil.Brácha má najeto asi 120000km,olej od výměny do výměny za každého provozního režimu,EGR ventil původní.Co vím asi 2x měnil svíčky a v 80000km dělal rozvody.Já se vsadím že žádný "odborník" redaktor v tom autě ani neseděl a jenom papouškuje to co někde slyšel. Abych mohl přece napsat,který motor jede líp jestli ital nebo Opel,tak ty auta musím postavit spolu na startovní čáru a pak mohu dělat závěr.

Džodža Lovasa
10. ledna • 13:06

Průběžně jsem sledoval diskuzi a nějak tady za poslední dvě noci řádili minusový klikači. :-)Bylo to asi +54 a -4 a teď viz výše. Že bych někomu šlápl na kuří oko?:-D

Vana666
8. ledna • 7:27

Džodža: že redakce občas popře tvrzení ze svých starších článků se tady občas stává, redaktoři si nepamatují co sami v minulosti napsali. Ale že se k přehmatu když už nastane nikdo nikdy nevyjádří, je bohužel absolutním pravidlem. Nepamatuju že by se někdo alespoň pokusil rozpor vysvětlit.

Atreus
8. ledna • 6:42

Jedna věc je, jak auto jezdí jako nové, a druhá, jak jezdí po 100000km :) Že bylo na začátku dobré, se nemusí vylučovat s tím, že jako ojetina je to sračka :)

Mastafa
9. ledna • 0:55

Což ale platí pro všechny, že, tedy i pro toho Golfa nebo Focuse.

Standa
24. prosince • 21:59

Golfa mám z áček s pár tisíci najeto a po 4 letech stále jezdí jak novej

Jaroslav
2. března • 23:47

oni mě zatím nikdy nezklamali at už při nákupu nebo prodeji

Kubas
8. ledna • 7:17

Zrovna u Astry o tom pochybuju. Vzhledem k tomu, že nemá víceprvek, opotřebení zadní nápravy po ujetí určitého počtu km je méně pravděpodobné než třeba u Golfu V. Ohledně ostatních komponentů nemám žádné info o rychlém opotřebení. Problém jsou možná adaptivní tlumiče. Jejich výměna není zrovna levná. Ale ty nejsou příliš časté. Byla to příplatková výbava....

Jelass
13. ledna • 23:44

Stokrát radši budu mít opotřebovaný víceprvek, kde za pár kaček vyměním tyčky stabilizátoru, než neopotřebovanou tyč.Tyhle zvěsti o opotřebovaném víceprvku kolují po netu dlouho a nechápu kdo je vypustil.

Aladin
8. ledna • 17:45

Jakými neduhy trpí různé druhy zavěšení kol po nějakém čase nevím, ale víceprvek proti nápravě považuji v ČR za velmi přínosný. Není problém někdě v dešti po tmě projet kaluží a v ní řáchnout o sesedlý kanál či podobně. A hnout si nápravou. Můžeš si hnout třeba jen malinko, ale v určitých situacích to na řízení lze poznat. No a rozhozenou geometrii Ti u víceprvku srovnají, u nápravy již ne.

jouda
8. ledna • 18:14

Víceprvek je koukám v ČR poslední dobou jakýsi sport. Kdo nemá víceprvek, jako by nebyl. A přitom víceprvek zase o tolik lepší není (tím rozhodně neříkám, že je špatný)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
*
9. ledna • 7:52

V dnešní době by mělo být morální povinností každé solidní značky, montovat min. už od segmentu C víceprvek a to v ceně klikové nápravy. Nemluvě o 6.kvaltu, zadních kotoučových brzdách, tam už od segmentu B.

*
9. ledna • 8:03

Myšleno samozřejmě od základních výbav.

Aladin
8. ledna • 18:29

Úmyslně jsem nehodnotil jízdní vlastnosti. Taky si myslím, že dobře udělaná náprava nemusí být špatná. Jenže rozhozenou geometrii podvozku u víceprvku Ti srovnají během pár minut. S hnutou nápravou máš smůlu. Což při našich tankodromech není od věci.

Jirka
7. ledna • 20:10

To asi psal nějaký kuchař ? Namátkou : VW tyhle šestiválce jsou celkem často i ve Škodovce (Oktávka , Superb ) . Dacia je asi jediný automobil , který slouží jako firemní auto a proto má překročené servisní intervaly a ten motor , 1,5 cdi , to je katastrofa a proto ho používá Mercedes. Pane redaktore , ještě chybí " žebříček spolehlivosti TUV a poslal bych vás na pastvu. P.S. Možná tam je , ale neměl jsem sílu ten žvást dočíst do konce.

Atreus
1. června • 6:46

Další blb :-D Nepíše, že Dacie jsou špatné... ale že není dobré je brát jako ojetinu, protože.... ale chápu, když člověk je unaven číst, protože mu to nejde a pak se muset ještě namáhat pochopit smysl psaného slova... :-D

Driver
13. ledna • 12:48

Kuchař číšník, ano trefa do černého. :-D Ale nic ve zlém, o to by nešlo. Vždyť v politice jsou Herci, tak o co jde. Definuji to konkrétně. Jde o obsah článku. Ten je pod úrovní blesku. Psát o technice a problematice motorů, potažmo olejů bez základních znalostí tribotechniky, to už je vážně lepší reeplt od Ládi Hrušky na Chipsy z bramborových šlupek. Ten je totiž, když nic jiného, alespoň pravdivý.

kuchař
9. ledna • 11:15

A tohle psal nějaký nedoučený zedník Jirka?? S tvým písemným projevem a przněním pravidel bych se styděl se vůbec připojit na internet.

Petr
8. ledna • 8:21

1,5dci 86k najeto 335000 bez jediné závady a ještě 200000km dám;-)

Kankunen
8. ledna • 12:53

Přece poruchový nemusí znamenat, že se sypne každý.

Standa
24. prosince • 22:00

ještě že z áček nikdy nic nebylo poruchovýho

Petr Maleček (dj.kure)
9. srpna • 11:55

Já mám Lagunu II, najeto 220 tisíc a prostě žádný problém. Prej nejhorší auto :D ... možná, když se o to stará blbec (nebo spíš nestará)... ale to je pak každý. Ale s motorizací souhlasím, 2.2dCi nebyla nejšťastnější volba. 1.9dCi byla mnohem spolehlivější.

pesu
9. ledna • 22:26

Když ono není 1.5 dCi jako 1.5 dCi ;) Existuje asi 5 různých variant a problémy mají jen ty motory, co jsou vybaveny vstřikováním Delphi. Ty nejsilnější, co mají Siemens, nemají většinou problémy naprosto žádné. Sám jsem jeden vlastnil a během 144.000 km jsem musel vyměnit jen kroužek na těsnění výfuku.

KRD
7. ledna • 20:19

V6/VR6 v octavii? Superb ano, ale Octavie nikdy neměla a superb už taky mít nebude;)

jo
7. ledna • 19:39

Keci prdy beďary

OMG
7. ledna • 21:23

Yes, až na náhody, kde se autor nedopatřením trefil, jde o totální snůšku blábolů. A navíc, pokud už jde o zde jmenovaná auta, pak u některých jejich skutečné problémy vůbec neuvedl, zato kreativních nepravd je požehnaně.
A mezi námi, Passat 2,0TDI-PD 16V 103kW nemá ani piezzovstřiky ani koncovku výfuku ohnutou dolů.

Tycoon
8. ledna • 10:54

Piezzovstřikovače má.

OMG
8. ledna • 19:59

Nemá. Ty má jen verze 125kW.

Pepa
13. ledna • 10:28

No co? nemas argumenty?

KRD
9. ledna • 9:23

Od roku 2013 je možné u modelů VW Passat 2.0 TDi 16V: BKP, BMA, BVE, BWV, BUZ a BMR, zažádat o výměnu problémových vstřikovačů Siemens... konec citaceJinak zrovna BKP byla smrt a vražda v úhledném balení, to nenáviděl jak uživatel tak mechanik :D

Tycoon
8. ledna • 20:31

Passat má piezo i v 103 kW verzi, pokud má 16V hlavu. Kód motoru je BKP, montoval se výhradně do Passatu. U motoru s 8V hlavou má klasické vstřikovače. Podobně je to u Audi A4 a A6.

Doporučujeme

Články odjinud