10 faktů, které jste možná nevěděli o značce Mercedes-Benz

Pánové z Car from Japan připravili desítku zajímavostí, o kterých jste dost možná do této chvíle ani neslyšeli. Co netradičního zjistili o společnosti Mercedes-Benz?
10 faktů, které jste možná nevěděli o značce Mercedes-Benz
  • První benzínový pohon automobilu Mercedes vyrobil Karl Benz, spoluzakladatel společnosti. Do projektu musela investovat i jeho partnerka Bertha, nařizoval ji to totiž tehdejší manželský zákon.
     
  • V roce 2005 automobilka vyprodukovala také tři jízdní kola, ta nesla označení Carbon, Fitness a Trailblazer. V budoucnu Mercedes-Benz plánuje v tomto trendu pokračovat a připravit další, sofistikovanější kola.
     
  • Vozem papeže je SUV Mercedes-Benz M-Class s několika přidanými funkcemi, včetně kyslíkového systému či neprůstřelného skla. Německý výrobce je dobře známý tím, že na vozech pro VIP osobnosti si opravdu dává záležet a nedělá mu problém připravit podobné extra doplňky.
     
  • V žebříčku Fortune 100, který informoval o nejlepších společnostech pro práci, se Mercedes umístil na 30. místě.
     
  • Pravděpodobně nejslavnějším modelem mezi celebritami byl Mercedes-Benz 600. Mezi jeho vlastníky patřili Elvis Presley, John Lennon, Hugh Hefner, Jack Nicholson, Coco Chanel či Fidel Castro.
     
  • Třícípá hvězda typická pro Mercedes, která se nachází na kapotách všech automobilů, symbolizuje vzduch, zemi a moře.
     
  • Hlavním mottem německé automobilky je „Das Beste oder Nichts“, což v doslovném překladu znamená „Nejlepší, nebo nic“.
     
  • Miliardář z Abu Dhabi si na zakázku objednal Mercedes, jehož celý exteriér byl zdoben zlatem. K realizaci projektu bylo použito bílé zlato v hodnotě 2.500.000 dolarů (62.000.000 korun).
     
  • Mercedes připravuje díly pro své vozy na 10.000 místech po celém světě. Tím chce automobilka zajistit maximální kvalitu svých produktů.
     
  • Na hřbitově Kinden Park Cemetery v New Jersey se nachází hrob, jemuž dominuje náhrobek Mercedesu-Benz 240 Diesel. Ten nechal pro zesnulého mladíka, velkého fanouška značky, vytvořit jeho bratr David. Jeho zhotovení stálo 500.000 dolarů (12.400.000 korun).
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků