10 faktů, které jste možná nevěděli o značce Mercedes-Benz

Pánové z Car from Japan připravili desítku zajímavostí, o kterých jste dost možná do této chvíle ani neslyšeli. Co netradičního zjistili o společnosti Mercedes-Benz?
10 faktů, které jste možná nevěděli o značce Mercedes-Benz
  • První benzínový pohon automobilu Mercedes vyrobil Karl Benz, spoluzakladatel společnosti. Do projektu musela investovat i jeho partnerka Bertha, nařizoval ji to totiž tehdejší manželský zákon.
     
  • V roce 2005 automobilka vyprodukovala také tři jízdní kola, ta nesla označení Carbon, Fitness a Trailblazer. V budoucnu Mercedes-Benz plánuje v tomto trendu pokračovat a připravit další, sofistikovanější kola.
     
  • Vozem papeže je SUV Mercedes-Benz M-Class s několika přidanými funkcemi, včetně kyslíkového systému či neprůstřelného skla. Německý výrobce je dobře známý tím, že na vozech pro VIP osobnosti si opravdu dává záležet a nedělá mu problém připravit podobné extra doplňky.
     
  • V žebříčku Fortune 100, který informoval o nejlepších společnostech pro práci, se Mercedes umístil na 30. místě.
     
  • Pravděpodobně nejslavnějším modelem mezi celebritami byl Mercedes-Benz 600. Mezi jeho vlastníky patřili Elvis Presley, John Lennon, Hugh Hefner, Jack Nicholson, Coco Chanel či Fidel Castro.
     
  • Třícípá hvězda typická pro Mercedes, která se nachází na kapotách všech automobilů, symbolizuje vzduch, zemi a moře.
     
  • Hlavním mottem německé automobilky je „Das Beste oder Nichts“, což v doslovném překladu znamená „Nejlepší, nebo nic“.
     
  • Miliardář z Abu Dhabi si na zakázku objednal Mercedes, jehož celý exteriér byl zdoben zlatem. K realizaci projektu bylo použito bílé zlato v hodnotě 2.500.000 dolarů (62.000.000 korun).
     
  • Mercedes připravuje díly pro své vozy na 10.000 místech po celém světě. Tím chce automobilka zajistit maximální kvalitu svých produktů.
     
  • Na hřbitově Kinden Park Cemetery v New Jersey se nachází hrob, jemuž dominuje náhrobek Mercedesu-Benz 240 Diesel. Ten nechal pro zesnulého mladíka, velkého fanouška značky, vytvořit jeho bratr David. Jeho zhotovení stálo 500.000 dolarů (12.400.000 korun).
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků