10 faktů, které jste možná nevěděli o značce Mercedes-Benz

Pánové z Car from Japan připravili desítku zajímavostí, o kterých jste dost možná do této chvíle ani neslyšeli. Co netradičního zjistili o společnosti Mercedes-Benz?
10 faktů, které jste možná nevěděli o značce Mercedes-Benz
  • První benzínový pohon automobilu Mercedes vyrobil Karl Benz, spoluzakladatel společnosti. Do projektu musela investovat i jeho partnerka Bertha, nařizoval ji to totiž tehdejší manželský zákon.
     
  • V roce 2005 automobilka vyprodukovala také tři jízdní kola, ta nesla označení Carbon, Fitness a Trailblazer. V budoucnu Mercedes-Benz plánuje v tomto trendu pokračovat a připravit další, sofistikovanější kola.
     
  • Vozem papeže je SUV Mercedes-Benz M-Class s několika přidanými funkcemi, včetně kyslíkového systému či neprůstřelného skla. Německý výrobce je dobře známý tím, že na vozech pro VIP osobnosti si opravdu dává záležet a nedělá mu problém připravit podobné extra doplňky.
     
  • V žebříčku Fortune 100, který informoval o nejlepších společnostech pro práci, se Mercedes umístil na 30. místě.
     
  • Pravděpodobně nejslavnějším modelem mezi celebritami byl Mercedes-Benz 600. Mezi jeho vlastníky patřili Elvis Presley, John Lennon, Hugh Hefner, Jack Nicholson, Coco Chanel či Fidel Castro.
     
  • Třícípá hvězda typická pro Mercedes, která se nachází na kapotách všech automobilů, symbolizuje vzduch, zemi a moře.
     
  • Hlavním mottem německé automobilky je „Das Beste oder Nichts“, což v doslovném překladu znamená „Nejlepší, nebo nic“.
     
  • Miliardář z Abu Dhabi si na zakázku objednal Mercedes, jehož celý exteriér byl zdoben zlatem. K realizaci projektu bylo použito bílé zlato v hodnotě 2.500.000 dolarů (62.000.000 korun).
     
  • Mercedes připravuje díly pro své vozy na 10.000 místech po celém světě. Tím chce automobilka zajistit maximální kvalitu svých produktů.
     
  • Na hřbitově Kinden Park Cemetery v New Jersey se nachází hrob, jemuž dominuje náhrobek Mercedesu-Benz 240 Diesel. Ten nechal pro zesnulého mladíka, velkého fanouška značky, vytvořit jeho bratr David. Jeho zhotovení stálo 500.000 dolarů (12.400.000 korun).
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků