1 000 000 Focusů

Ve výrobním závodě Fordu v německém Saarlouis sjel z linky v pořadí již milióntý evropský Ford Focus. Stal se tak prvním modelem Fordu v Evropě, jemuž se podařilo tohoto milníku dosáhnout za méně než dva roky. Jubilejní pětidveřový model – stříbrný Ford Focus Futura 1,8 l.
1 000 000 Focusů
Ve výrobním závodě Fordu v německém Saarlouis sjel z linky v pořadí již milióntý evropský Ford Focus. Stal se tak prvním modelem Fordu v Evropě, jemuž se podařilo tohoto milníku dosáhnout za méně než dva roky. Jubilejní pětidveřový model – stříbrný Ford Focus Futura 1,8 l – věnoval Ford místní dětské onkologické organizaci regionu Homburg / Saar.

Viceprezident evropského Fordu výrobu Rolf Zimmermann k tomu uvedl: ”Pro Ford je vyrobení milióntého Focusu historickou událostí. Nikdy předtím se nám nepodařilo vyrobit milión vozů v Evropě za tak krátkou dobu. Tento úspěch je jednoznačným potvrzením kvality Fordu Focus a zájmu, který u motoristů vzbuzuje. Prostřednictvím Focusu se nám podařilo vyjít vstříc potřebám zákazníků, jak pokud jde o styl, tak i o vynikající jízdní vlastnosti. Jsme přesvědčeni, že design ve stylu New Edge a radost z jízdy, kterou je Ford Focus charakteristický, uspokojuje požadavky zákazníků jedinečným způsobem.”

Podle statistik prodeje osobních vozů za 1. čtvrtletí se Ford Focus stal nejprodávanějším osobním automobilem na této planetě. Po celém světě Ford prodal celkem 228.380 modelů Ford Focus.

Celosvětově prodávaný Ford Focus se vyrábí ve dvou evropských montážních závodech – německém Saarlouis a španělské Valencii. Kromě toho se vyrábí také v montážním závodě v americkém Wayne v Michiganu.

Odrazem obrovských prodejních úspěchů Fordu Focus na celém světě je i téměř 50 ocenění, kterých se až dosud tomuto modelu dostalo. Mezi nimi je například i vítězství v prestižních anketách Evropské auto roku 1999, Auto roku 2000 v severní Americe, cena Zlatý volant v Německu nebo titul ”Produkt tisíciletí”, který Focusu udělila Britská rada pro design (British Design Council).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků