1 000 000 Focusů

Ve výrobním závodě Fordu v německém Saarlouis sjel z linky v pořadí již milióntý evropský Ford Focus. Stal se tak prvním modelem Fordu v Evropě, jemuž se podařilo tohoto milníku dosáhnout za méně než dva roky. Jubilejní pětidveřový model – stříbrný Ford Focus Futura 1,8 l.
1 000 000 Focusů
Ve výrobním závodě Fordu v německém Saarlouis sjel z linky v pořadí již milióntý evropský Ford Focus. Stal se tak prvním modelem Fordu v Evropě, jemuž se podařilo tohoto milníku dosáhnout za méně než dva roky. Jubilejní pětidveřový model – stříbrný Ford Focus Futura 1,8 l – věnoval Ford místní dětské onkologické organizaci regionu Homburg / Saar.

Viceprezident evropského Fordu výrobu Rolf Zimmermann k tomu uvedl: ”Pro Ford je vyrobení milióntého Focusu historickou událostí. Nikdy předtím se nám nepodařilo vyrobit milión vozů v Evropě za tak krátkou dobu. Tento úspěch je jednoznačným potvrzením kvality Fordu Focus a zájmu, který u motoristů vzbuzuje. Prostřednictvím Focusu se nám podařilo vyjít vstříc potřebám zákazníků, jak pokud jde o styl, tak i o vynikající jízdní vlastnosti. Jsme přesvědčeni, že design ve stylu New Edge a radost z jízdy, kterou je Ford Focus charakteristický, uspokojuje požadavky zákazníků jedinečným způsobem.”

Podle statistik prodeje osobních vozů za 1. čtvrtletí se Ford Focus stal nejprodávanějším osobním automobilem na této planetě. Po celém světě Ford prodal celkem 228.380 modelů Ford Focus.

Celosvětově prodávaný Ford Focus se vyrábí ve dvou evropských montážních závodech – německém Saarlouis a španělské Valencii. Kromě toho se vyrábí také v montážním závodě v americkém Wayne v Michiganu.

Odrazem obrovských prodejních úspěchů Fordu Focus na celém světě je i téměř 50 ocenění, kterých se až dosud tomuto modelu dostalo. Mezi nimi je například i vítězství v prestižních anketách Evropské auto roku 1999, Auto roku 2000 v severní Americe, cena Zlatý volant v Německu nebo titul ”Produkt tisíciletí”, který Focusu udělila Britská rada pro design (British Design Council).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků