Začněme u avantgardních Francouzů. Dosluhující Citroën C5 zaujme volantem s pevným středem. Účelem byla snadná dostupnost tlačítek, kterých zde není málo, a také vždy ideální pozice airbagu. Od toho řešení však dvojitý šíp ustupuje. Na vině jsou především vyšší výrobní náklady a hmotnost samotného volantu.

Začněme u avantgardních Francouzů. Dosluhující Citroën C5 zaujme volantem s pevným středem. Účelem byla snadná dostupnost tlačítek, kterých zde není málo, a také vždy ideální pozice airbagu. Od toho řešení však dvojitý šíp ustupuje. Na vině jsou především vyšší výrobní náklady a hmotnost samotného volantu.

U nových generací svých modelů se Citroën ale také vyřádí. V C4 Cactus například najdeme takto rozměrnou schránku před spolujezdcem. V jiných autech nic takového není možné, protože...

U nových generací svých modelů se Citroën ale také vyřádí. V C4 Cactus například najdeme takto rozměrnou schránku před spolujezdcem. V jiných autech nic takového není možné, protože...

...nemají airbag spolujezdce umístěný ve stropě.

...nemají airbag spolujezdce umístěný ve stropě.

Pohovka místo předních sedadel? To umožňuje Cactus především díky zvláštně tvarované ruční brzdě a především díky...

Pohovka místo předních sedadel? To umožňuje Cactus především díky zvláštně tvarované ruční brzdě a především díky...

...zvláštnímu voliči robotizované převodovky, který si vystačí se třemi tlačítky.

...zvláštnímu voliči robotizované převodovky, který si vystačí se třemi tlačítky.

Spíše než volič převodovky připomíná řešení hybridních toyot joystick pro počítačové hry.

Spíše než volič převodovky připomíná řešení hybridních toyot joystick pro počítačové hry.

Jaguar a Land Rover svým řešením volby převodového režimu také zaujme. Kruhový volič se již druhou generací modelů vysouvá ze středového tunelu. Jen se nesmí elektromotor pokazit...

Jaguar a Land Rover svým řešením volby převodového režimu také zaujme. Kruhový volič se již druhou generací modelů vysouvá ze středového tunelu. Jen se nesmí elektromotor pokazit...

...stejně jako u výklopných výdechů ventilace. V tomto přípdě u Jaguaru F-Type.

...stejně jako u výklopných výdechů ventilace. V tomto přípdě u Jaguaru F-Type.

I startování vozu může být zajímavým rituálem. Aston Martin používá skleněných klíčů. Startování probíhá tak, že se klíč zasune do otvoru na středu palubní desky. Vedle toho zde opět najdeme tlačítka místo voliče automatické převodovky.

I startování vozu může být zajímavým rituálem. Aston Martin používá skleněných klíčů. Startování probíhá tak, že se klíč zasune do otvoru na středu palubní desky. Vedle toho zde opět najdeme tlačítka místo voliče automatické převodovky.

Alfa Romeo Giulia svým starovacím tlačítkem na volantu odkazuje na...

Alfa Romeo Giulia svým starovacím tlačítkem na volantu odkazuje na...

...moderní Ferrari. Ty mají na volantu ovládání kde čeho. Například směrovek, světlometů či stěračů...

...moderní Ferrari. Ty mají na volantu ovládání kde čeho. Například směrovek, světlometů či stěračů...

...což směle následuje Ford u svého supersportu GT.

...což směle následuje Ford u svého supersportu GT.

Když už jsme u těch supersportů. Všimli jste si těch zvláštních otočných ovladačů Lexusu LFA? Ovládá se s nimi kontrola trakce a režim vozu...

Když už jsme u těch supersportů. Všimli jste si těch zvláštních otočných ovladačů Lexusu LFA? Ovládá se s nimi kontrola trakce a režim vozu...

...což nenápadně přebírá i nová generace vlajkové lodi LS.

...což nenápadně přebírá i nová generace vlajkové lodi LS.

Čím se v některých Suzuki nuluje palubní počítač? Ano, těmi obrovskými tykadly na okrajích přístrojovky. V devadesátých letech běžné, u novinky v podobě modelu Baleno to zarazí.

Čím se v některých Suzuki nuluje palubní počítač? Ano, těmi obrovskými tykadly na okrajích přístrojovky. V devadesátých letech běžné, u novinky v podobě modelu Baleno to zarazí.

Nové modely Mini se sice zbavily obrovského tachometru uprostřed palubní desky, náhrada je však dostatečně šílená. Okruží kolem infotainmentu je složeno z LED diod, které například imitují otáčkoměr nebo zobrazují nastavenou teplotu. V tomto případě fungují jako výstup parkovacích senzorů.

Nové modely Mini se sice zbavily obrovského tachometru uprostřed palubní desky, náhrada je však dostatečně šílená. Okruží kolem infotainmentu je složeno z LED diod, které například imitují otáčkoměr nebo zobrazují nastavenou teplotu. V tomto případě fungují jako výstup parkovacích senzorů.

Samotný infotainment je také zajímavý. Které auto vás k plynulé jízdě motivuje udržením virtuální rybičky v akváriu nebo zobrazí podobnou animaci u terénně zaměřeného countrymanu?

Samotný infotainment je také zajímavý. Které auto vás k plynulé jízdě motivuje udržením virtuální rybičky v akváriu nebo zobrazí podobnou animaci u terénně zaměřeného countrymanu?

U nových generací svých modelů se Citroën ale také vyřádí. V C4 Cactus například najdeme takto rozměrnou schránku před spolujezdcem. V jiných autech nic takového není možné, protože...
...nemají airbag spolujezdce umístěný ve stropě.
Pohovka místo předních sedadel? To umožňuje Cactus především díky zvláštně tvarované ruční brzdě a především díky...
...zvláštnímu voliči robotizované převodovky, který si vystačí se třemi tlačítky.
17
Fotogalerie

Zvláštnosti v interiérech současných aut: Airbag na stropě nebo otočné výdechy

Některé věci vás po nasednutí do nového vozu opravdu překvapí. Vybrali jsme největší zvláštnosti v interiérech současných aut na českém trhu.

Podívejte se na náš výběr v komentované fotogalerii:

Citroen-C5-2011-1024-09.jpg345409846.JPGNaamloos-1_0.jpg

 

Doporučujeme

Články odjinud