Zpráva společnosti Cebia: na trhu s ojetinami se dějí velké nepravosti

33 komentářů

Jaroslav Štefl
17. srpna • 4:33

DOBRÝ DEN !TO CO TEĎ O FIRMĚ CEBIA NAPÍŠU NEBUDE PŘÍLIŠ LICHOTIVÉ !DNE 15.08. 2018 JSEM CHTĚL PRODAT HYUNDAI ACCENT MC, KUPUJÍCÍ SI NECHAL MŮJ AUTOMOBIL PROVĚŘIT FIRMOU CEBIA !1. CEBIA MU NAPSALA, ŽE HYUNDAI ACCENT MNĚL LETOS V KVĚTNU NEHODU !
2. TATO ZPRÁVA NENÍ PRAVDIVÁ !
3. FRIMA CEBIA , KTERÉ JSEM TO VOLAL A ŘEKL, SE MNĚ ANI NEOMLUVILA !
4. FRIMA CÉBIA = JSOU GRÁZLOVÉ PRVNÍ TŘÍDY !
5. NAKOPAT TYTO LIDI DO ZÁDELE JE PŘÍMO VYZÝVAJÍCÍ
6. JAK MŮŽE FIRMA CÉBIA VŮBEC V ČR FUNGOAT ??
7.KDE FIRMA CEBIA SEHNALA ÚDAJE O MOJÍ DOMNĚLÉ NEHODĚ ?
8. KDE JE NĚJAKÁ FORMA SLUŠNOSTI ??
9. FIRMA CÉBIA SE MNĚ ANI NEOMUVILA !!
10. JAK SI MOHLA FIRMA CÉBIA VŮBEC DOVOLIT ZVEŘEJNIT NEPAVDIVÝ ÚDAJ !!
11. KDO BYL TAKTO DALŠÍ FIRMOU CEBIA POŠKOZEN,,,, PROSÍM O ZAVOLÁNÍ NA TEL: +420 603 93 89 76 NA PODÁNÍ SPOLEČNÉ ŽALOBY !!!EMAIL : stefljaroslavec@email.czDĚKUJIJaroslav Štefl

Robert Geci
26. února • 14:05

Tohle to měřítko od společnosti cebia slouží jen k tomu ,aby z lidí tahali peníze za jejich teorii . Podle vin kódu si vůz zjistím u oficialniho dovozce a zdarma. Jenomže tato cebia teorie nemůže nikdy ,platit univerzálně ,lidi nejsou roboti a nežijí podle programu a tabulek . Tady se prostě někdo snaží, zvednout prodeje nových vozů, což je fajn , ale jen pro podnikatele . Pro pracujícího člověka je to jen finanční ztráta v řádu statisíců .

Petr
12. června • 22:51

Ty km jsou fakt k smíchu. Statistika je hrozne labilní. V neděli jsem měl celou kachnu, ale pokud to vezmu statisticky společně s autorem článku tak on měl polovinu. Chutnala vám ?Když jsem dělal servisního technika a jezdil po cele ČR, tak jsem najezdil 100tisíc za rok. Poslední rok už pracuji pouze od stolu a z práce do práce to mám 10km. Navíc čím je auto starší, tak mám i strach s takovým autem jezdit větší vzdálenosti a radši si vezmu nové služební. Celkem za poslední rok jsem najel jen 5tisíc. Další fakt proč tomu tak je, že firmy pořád obnovují svůj vozový park cca 3-5 let. Což akorát potvrzuje i ta statistika. Po 5 letech si to koupí z bazaru bábka z dědkem a za dalších 5-10 let cestou do Kaufiku a chalupu najedou max 10-20tisíc.

Wolodyjowski
18. dubna • 15:52

Sto lidí-sto názorů.
Nezazlívejte Cebii PR článek,oni vybudovali poměrně zajímavý produkt, jeden z nástrojů který by mohl potlačit tu hrůzu, co se tady na trhu s auty děje...Takže se snaží tento produkt prodat. Někteří z vás taky prodávají svoje nápady, další zase třeba "jen" svou pracovní sílu za menší či větší mzdu.
Moje zkušenost z vlastní praxe (nemám autobazar, předem podotýkám a ani bych mít nemohl-žádnou ojetinu bych totiž neprodal a pokud ano, tak moc levně...)- každé druhé ojeté vozidlo v "běžném" českém bazaru je stočené, u škodovek Octavií dvě ze tří
- minimum je 30 až 50 000, běžná "porce 80 000, viděl jsem Ford Mondeo stočené o 200 000 a rekordmanem (není to můj úlovek) je F Mondeo s tacho 150 000 které mělo před dvěma lety v Německu km 690 000...
- vozidlo s více jak 200 000 je na okraji zájmu kupujících, i proto dochází k jevu "stáčení"- lidi chtějí "levná auta s nízkým nájezdem"
- v zahraničí (např. F,D) ujedou často firemní vozidla ročně ke 100 000 km. Ke tříleté dovozce z Francie s tacho 120 000 bych byl velmi obezřetnýTakže asi tak,no...

martin
13. dubna • 14:54

Nevim jak kdo , ale já na km vůbec nekoukám, chovejte se jako by jste je neznali.
Koupil jsem 8 let starý dovezený Peugeot 406 a najetých 125 t. km. .. Taky sem tomu nevěřil, kupoval jsem ho s tím že může mít o 100 tisíc víc, ale mám ho už 5 let a utvrzuje mně v tom. Původní baterie, původní výfuk, neošoupané bezpečnostní pásy (jediný ošoupaný a roztřepený je záhadně vzadu vprostřed asi dětská sedačka??), neohmataný volant, neošlapané pedály, atd, ale hlavně..... mněnil jsem brzdové kotouče, totálně sjeté, totálně zrezlé tzn, že stav odpovídal i věku i kilometrům. Kdyby mělo auto najeto jednou tolik t.j. 250 t km byly by také sjeté, ale nebyly by tak shnilé. Mám je tam po výměně čtvrý rok a začínají lehce hnědnout. Z těch starých padaly kusy takže těm osmi letům věřím. Od začátku (už 4 roky a 40tis km) mírně sákne turbo takže by to taky odpovídalo, na emisích mám kouřivost 0 (povolených 2.25)
takže moje metoda na najeté km jsou brzdové kotouče. Paradoxně u aut kolem 6-ti let musí být ojeté a co nejvíc orezlé (orezlé = původní a ojetí prokazuje stav km)

Rob
14. června • 18:35

Jsem na tom obdobně. Před dvěma roky jsem koupil 17 let stary auto 1,9D s najetými skutečnými 79,500km. Doloženo kopiemi stk protokolů za posledních 8 let. Auto garážovaný, servisovaný v autorizáku po veškerých výměnách i rozvodech (doloženo) s čerstvou STK.
Plná elektrická výbava vč šíbru, abs,centrál, klima....... vymazlený, vyvoněný prostě leštěnka po důchodci. Proto jsem to koupil. Za dva roky co ho mám jsem najezdil 45 tisíc tj. co bývalý majitel za 9 let a měnil jsem jen rozpadlý všechny kotouče s deskama a prasknul původní výfuk. A taková perlička. Po dvou letech jsem jel z STK a až doma jsem si všiml, že z 98,000km mi udelali 198,000km. Takže možné je asi všechno. Mimojiné ohledně stk..... když mi na mě dohlasili předešlé auto se kterým mě vyhodili z evidenčky, kůli tomu že nenašli přidělený čísla kastle a motoru po přestavbě...... chvíli uřednice bloumala a pak se zeptala: "holky jak tohle řešíte?" po chvíli přišlaodpověď "my to neřešíme napíšeme tam to co tam bylo před tím" a hotovo....... Asi to všechno funguje podle toho, jak se kdo vyspí. Takže pak si jděte něco ověřovat

Skyline
13. dubna • 16:03

Puvodni brzdove kotouce po 6 letech je jako nejaka nutnost a na km nezalezi?:-D:-D:-D Vzhledem k tomu, ze kotouce bezne vydrzi dvoje desticky, tj. zhruba 100k km, tak u auta, ktere najede 20k km rocne budou po 6 letech uz nove s najezdem tech 20k. Ale pro martina je to teda uz asi podvod, protoze jsou menene a tedy auto pochopitelne je stocene, jak jinak:-D Svata prostoto...

martin
13. dubna • 21:47

ale ne to netvrdim,jen tvrdim že když koupíte 7 let starý auto a kotouče jsou tak shnilý že se olupujou je to pradoxně dobře, protože jsou původní a nemůžou mít najeto třeba 200 tis km.
pokud jsou nové neznamená to vůbec nic.....teda pokud někdo netvrdí že auto má najeto třeba 50 tis. protože proč by je pak někdo mněnil.

Antiautomat
13. dubna • 12:06

Co z toho všeho vyplývá?
Jediné - prověřovat, prověřovat a zase prověřovat. Inak: trestne oznamenie, trestne oznamenie, trestne oznamenie...

JirkaK
12. dubna • 16:19

Většina diskutujících má pravdu, ne že by se nestáčelo, ale mezi prvním majitelem a dalšími skutečně bývá velký a zásadní zlom v počtu ujetých km - ten kdo najede 30 tisíc ročně si většinou jde pro nové auto, normálnímu soukromému řidiči co nenajede ani deset tisíc ( protože stejně nemá víc peněz na benzín ) stačí ojetina.
Jinak největší levárna v systému je Cebia - jak je možné že soukromé STK předávají soukromé firmě Cebia údaje o vozech zákazníků a ta je potom překroutí do účelových vejšplechtů, které mají za cíl udělat ji další povinnou "malou domů" od majitelů aut?
Nejlepším lékem na kradená auta a podvody by byla celoevropská databáze provozovaných aut, přístupná volně a zadarmo, kde by po zadání VIN vyjel rok výroby, rok a země první registrace, motor, barva a důležité prvky výbavy.

almi
13. dubna • 9:21

Prostě je to jako ve všem jinde, zájmové skupiny a lobisté (a to všude na světě) dosáhnou prostřednictvím úplatků vždy svého, to že u nás neprošel zákon o trestnosti přetáčení tachometrů je toho jen jasným důkazem. To přece dá selský rozum že je to to první co je nutné udělat! Stejně tak vytvoření celoevropské volně přístupné databáze automobilů. Ale to by jsme museli žít v jiné (normálnější) realitě.

Skyline
13. dubna • 14:28

Zakon o trestnosti pretaceni je nesmysl, neni problem podvody postihovat uz dnes, legislativa je vic, nez dostatecna. Celoevropska databaze jako na co? Kdo to bude platit? Jestli ti to prijde zajimave, muzes to rozjet - za sve.

JirkaK
14. dubna • 8:29

Celoevropská databáze jako na co? Jako na to, aby jsi se v bazaru podíval na VIN auta které chceš koupit, potom si otevřel příslušnou stránku na internetu, to VIN tam zadal a zjistil, jestli auto s daným VINem není někde v Evropě hlášené jako kradené, jestli není podle VINu červený benzíňák a ty nestojíš před bílým dieselem a nebo jestli auto s tímhle VINem není někde před třemi lety odhlášené jako totálka případně nikdy neexistovalo. S tou samou databází by se měly údaje o autě porovnávat při každé registraci.
A rozjíždět to nemám co já, ani ty, ani žádná soukromá firma. Jediným možným provozovatelem takové databáze je Ministerstvo vnitra, případně rovnou Policie. Platit by to měl stát, případně můžou přispět pojišťovny, protože u obou by měl být zájem na tom aby se auta nekradly a aby se v dané zemi nepřihlašovaly do provozu čórky.

Petra Spěváčková
24. listopadu • 20:20

Jak se však bránit, když Cébií prověřené auto při koupi v r 2019 bylo vedeno jako nekradené a v r 2020 pak bylo teprve hledané? Na co tedy taková firma vůbec existuje?

sONARIO
4. června • 18:45

A na co ti je VIN pokud ho můžeš ověřít v cebií za pakatel 500kč ja nezdílím tvůj názor ověřovani za tenhle poplatek je dosti přehnanej pokud shaníš ojete auto a chceš ověřit dalších 10ti aut tak se ti to asi vyplatí že jo ty chytráku a nedal bych nic že operuješ v cebií

Skyline
12. dubna • 15:28

Pane Matejko, co to zase placate za lzi? Staceni tachometru je u nas legalni? To si delate srandu? Ze timto blabolem operuje nejaky vyzirka z Cebie by snad melo byt jasnym signalem k okomentovani zjevne lzi a upozorneni ctenaru a ne bezduche pretisknuti. Cely clanek a jeho vyzneni je neskutecne tragicke a pripomina mistni podporu policejni buzerace a dalsi poplasne hlouposti, ktere vyrazne snizuji duveryhodnost celeho AR.

eLzyx
12. dubna • 23:36

stáčení tachometru je u nás legální. Trestné je o tom kupujícího neinformovat a na jeho neinformovanosti vydělat.

Skyline
13. dubna • 7:43

Pochopitelne se snad bavime o staceni za ucelem klamani kupujiciho, nebo ne?

st
12. dubna • 11:40

Co se týče počtu km u 5 a 10 letých vozů může to být i tím, že si většinou nové auta kupují firmy, které mají podstatně větší nájezd než soukromník, který většinou najezdí podstatně méně. Tím samozřejmě nechci říci, že by se nestáčelo. Ba právě naopak. I když si myslím, že se situace zlepšuje. Pár let nazpátek takřka nebylo možné narazit na automobil, který měl více než 200 000 km.

k22
12. dubna • 11:18

Levárnama s ojetinama se živí docela dost voličů ODS, takže ej to politicky neprůchodný. Koupit ojetinu, stočit a jsou zase chechtákyB-]

asdf
12. dubna • 10:52

Cebie je jen další banda vyžírků, která si chce nechat pojistit kšeft zákonem, podobně jako OSA, ČESMAD a další bandy zmrdů.Na druhou stranu si o stáčení nedělám iluze, stačí se kouknout na nabídku Superbů, kdy dva roky starý maj najeto běžně 200 k a deset let starý běžně těch typicky českejch 115 k. Je to směšný.

Zelí
12. dubna • 12:06

Vyjímečně se shodujeme v názoru. Nedivil bych se, kdyby na jejich výplatní listině figuroval soudruh Huml. Nejlepší soukromé podnikání je s legislativní podporou. Nejsou to jenom osa a česmad, ale jsou to i skupiny revizních techniků na cokoli, kominíků.....

Zelí
12. dubna • 10:27

Panové vy jste nepochopili, že se jedná o další promo článek firmy cebia, která by ráda dosáhla toho, aby si každý za úplatu u ní nechával prověřovat stav auta, které kupuje. O nic jiného nejde. Každý myslící člověk si uvědomuje, že nájezd aut u nás je marginální. Kdo má auto jako soukrmník, tak najede ročně 10-15 tisíc km. Ten se samozřejmě stává při prodeji svého auta, po této setrvalé mediální masáži, podezřelým ze stáčení tachometru. Je kriminalizován. Kriminalizována by měla být hlavně cebia.

LOL
13. dubna • 12:25

Jsem soukromník, mám vlastní auto, a ročně najedu 25-35 tisíc. Jsem taky zločinec?

goro
12. dubna • 11:29

vyjímečně musím se zelím souhlasit.
promo na zbytěčnou službu, nic jiného. maximálně zdramatizovat, ukázat řešení, čekat na klienty... ještě by tak panáčci chtěli, zákonem posvětit jejich služby před každým nákupem nenového vozu...v obecné rovině, mě drama stav tachometru = prodejní cena (okradl někdo někoho nebo ne) už úplně leze krkem. auta mají různé majitele s různým přístupem. nikdy se nedá paušálně říct, že tisíc kiometrů najetých jakýmkoliv řidičem znamená pro auto stejnou míru znehodnocení, tak aby se dalo číslo na tachometru vykalkulovat k zůstatkové ceně.
tisíc řidičů, tisíc přístupů. jeden bude jezdit z 90% dálnice, bede jezdit na spotřebu na 10% plynu, 99% času s teplým motorem, vyhne se každé díře, bude jezdit bez zatížení, servisní intervaly z opatrnosti zkrátí na polovinu a vždy ty nejlepší díly.
druhý bude jezdit v drtivé míře po městě krátké vzdálenosti, z poloviny se studeným motorem, když situace dovolí tak plyn na podlahu, díra nedíra, v kufru se odvozí materiál na půl baráku, v interieru se kouří, pije kafe a slazené nápoje co občas ukápnou, děti jedí čokoládu kdy se jim zachce, na servis se občas půl roku zapomene, a když tak ty nejlevnější a pouze nejnutnější díly.
po čase obě auta ujedou stejnou porci km a budou na prodej. budou mít stejnou nebo podobnou cenu? rozhodně nebudou, a osobně bych radši koupil auto od prvního řidiče klidně s pětinásobkem kilometrů na tachometru než auto od druhého...

motorol
12. dubna • 9:31

A pak že z ho...a byč neupleteš. Podle nich by měla mít každá jetá š105 stará 20 let půl mega km, pokud je nemá tak nutně všichni stáčej a lžou. Ani snad nechci počítat kolik musej mít podle nich najeto staré felicie nebo jiní veteráni. To bychom se teprve divili. Další věc bude ona fáma s omlazováním. tam asi skutečně většinou jde o rozdíl mezi rokem výroby a datem první registrace. Takže další manipulace. Takže je to všechno jen poplašná zpráva, protože cebii asi klesaj zisky, tak chce, aby přes ně víc lidí prověřovalo ojetiny.

Martynezz
12. dubna • 0:25

To ze 5-ti a 10-ti lete ojetiny maji podobne najeto by se dalo vysvetlit ... mam 10 let stare auto, ktere jsem kupoval nove a mam najeto 60000km - jezdime vicemene jen na chatu a zpet, obcas na hory, apod. ... auto slouzi svemu ucelu dobre a nehodlam ho jeste menit. Lidi kteri prodavaji auto uz po 5 letech ho pravdepodobne vyuzivaji mnohem vic a v pohode najedou za tech 5 let treba 150000km => rozdil muze byt dany zpusobem uzivani - ojete auto ktere se dostane od 1. majitele na trh po 5 letech muze mit klidne najeto stejne jako to od 1. majitele po 10 letech.

Fantomas
12. dubna • 9:41

U číslovek se žádné stupidní -ti nepíše. Píše se snad 3-ří a 4-yř? Nepíše. Tak proč -ti?
http://www.e-ott.info/2008/03/20/jak-se-pisou-r... ...

Martynezz
14. dubna • 2:12

Protoze jazyk se vyviji a "10-ti" dava stejny smysl jako "deseti", akorat je to kratsi a na prvni pohled jasnejsi o jakem cisle se mluvi.

marepa
12. dubna • 2:55

ale v globale to platit nebude
navic urcite bude nemale procento 5ti letych , co se za dalsich 5 let prodaji .. a tam uz je prekvapujici ze by clovek koupil auto na 120tkm a za pet let najezdil jenom 20 tkm byt samozrjeme to mozne je kazdopadne jenom to potrvzuje to, o cem se uz leta mluvi .. koupi ojetiny musi clovek dukladne zvazit akorat nechapu co porad maji s tim omlazenim o 1 rok .. tam berou i auto ktere bylo vyrobeno 2006 ale uvedeno do provozu 2007 ? posledni auto sem kupoval v cizine primo od autohausu .. a priste bych to nedelal jinak (v pripade koupe ojeteho)

eLzyx
12. dubna • 3:18

u mého auta je "nájezdová historie" celkem zajímavá. První tři roky, kdy sloužilo jako firemní ředitelské auto, najelo 16t km/rok. Pak si auto odkoupil ředitel do svého vlastnictví a jezdil s ním dalších 7let 10t km/rok. Následně jsem si jej pořídil já a jeden rok jsem s ním najel 45t km, ve druhém roce(po ztrátě/změně zaměstnání) najedu asi jen 5t km/rok. Až si bude následující majitel dělat výpis od Cebie, tak se bude divit. Záznamy budou mít z každého roku, protože téměř vždy v půli STK došlo ke změně majitele.

marepa
12. dubna • 3:26

proto taky clovek nemuze kupovat ciste podle papirovych hodnost .. ale spis podle toho, jestli ty hodnoty tak nejak sedi s tim, jak to vypadamne taky nikdo nechce verit, ze mame v rodine Golfa rv. 2004? ... a ma ted najetych tak 40-50 tisic km :)

Skyline
12. dubna • 15:30

Jak rikaji soudruzi z Cebie, urcite to mate stoceny, statistika nelze a je snad jasny, ze ten Golf ma najeto zhruba 180k km.

Doporučujeme

Články odjinud