Zpráva přímo elektrizující: Daimler podepsal dohodu s Boschem

Daimler AG a Robert Bosch GmbH podepsaly dohodu, z které mnozí jejich rivalové jistě znervózněli – obě společnosti se totiž dohodly na vzniku společného podniku. Ten bude vyvíjet a vyrábět motory pro elektromobily značek Mercedes-Benz a Smart.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

První elektromotory by se měly objevit na počátku roku 2012 a budou nejprve použity v nové generaci vozu Smart fortwo, jenž se začne prodávat příští rok. 

Společný podnik ponese název EM-motive GmbH a bude sídlit ve Stuttgartu a Hildesheimu v Německu, kde v současnosti Robert Bosch vyrábí elektromotory. Bude zaměstnávat kolem sta lidí. Ti by měli do roku 2020 vyrobit kolem jednoho milionu elektromotorů. 

Podle Wolfa-Henninga Schneidera, člena představenstva společnosti Robert Bosch, tato dohoda znamená významnou investici do budoucnosti evropského automobilového průmyslu a přispěje k jeho rozvoji. Počítá se s tím, že elektromotory z EM-motive GmbH si budou moci zakoupit i další výrobci. Nebudou tedy určeny pouze pro vozy Mercedes-Benz a Smart.  

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků