Zpráva jako z jiné planety: 100 000 lidí má zájem o elektromobil i3

Podle šéfa prodejů bavorské automobilky Iana Robertsona registrují v BMW 100 000 rezervací na test prvního elektromobilu značky s názvem i3. Zájemci jsou prý z celého světa. I na základě toho si Robertson myslí, že se i3 stane přelomovým modelem.

Produkční verze kompaktního vozu i3 se představí na frankfurtském autosalonu v září a prodávat se začne koncem roku. Podle Robertsona se toto auto liší od jiných elektromobilů hlavně v tom, že bylo od počátku koncipováno jako elektromobil.

Co se týká ceny i3, Robertson na dotaz novináře odpověděl: „Bude na stejné úrovni jako BMW řady 3. V Česku začínají ceny sedanu na 750 000 korunách.

Zrod elektromobilu u BMW byl velmi rychlý. Poprvé se o něm mluvilo před nějakými 27 měsíci. Tehdy bavorská automobilka BMW vyhlásila, že hodlá vyrábět elektromobily označené písmenem i. (Kromě i3 je ve vývoji také model i8.)

BMW v jejich rozhodnutí nezviklaly ani potíže některých výrobců – naposledy například společností Fisker a Better Place. Jsou stoprocentně přesvědčeni, že uspějí. „Je to investice do budoucnosti, v níž budou hrát rozhodující roli auta s nulovými emisemi,“ řekl Robertson.

Elektromobilům věří i proto, že vidí kolik pozornosti se jim dnes ve světě věnuje, zvláště pak vývoji baterií. „Během příštích tří čtyř let zažijeme mnohem více změn a pokroku ve vývoji baterií než za uplynulých sto let,“ řekl Robertson. 

Zajímavosti | Elektromobily | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | BMW | Design

BMW i3 Coupe: sportovní švih pro elektromobil


 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků