Zpomalí poslední německé volby Porsche a další rychlé vozy?

Zelení jsou po nedělních zemských volbách ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na koni, ne tak už milovníci rychlé jízdy automobilem. Vypadá to totiž, že by se mohlo stát v domovském státě Porsche a Mercedesu-Benz něco nepředstavitelného. Zelení by zde mohli zavést na dálnici rychlostní limit.

Zelení ve volbách skončili sice až druzí, ale s třetími sociálními demokraty získali většinu ve stuttgartském parlamentu. Dosud vládnoucí CDU a FDP tak musí do opozice. Strana kancléřky Angely Merkelové zde přišla o vládu po téměř 60 letech.

Zelení uspěli ve volbách nejen svým odporem proti atomovým elektrárnám, ale i snahou výrazně omezit zplodiny z aut. A jedním z možných rychlých způsobů, jak toho dosáhnout, je podle nich omezení rychlosti na dálnicích na 120 km/h. Dnes v této spolkové zemi na zhruba 65 procentech dálnic neplatí žádné omezení rychlosti.

„Doprava v Bádensku-Württembersku se podílí na znečištění oxidem uhličitým třiceti procenty,“ řekl nedávno Winfried Kretschman, o kterém se uvažuje jako o prvním zeleném premiérovi. „Je jasné, že doprava musí přispět svým výrazným dílem ke snížení emisí, které ničí naši přírodu.“

A zelení chystají i další opatření – například chtějí sehnat větší prostředky na vývoj „účinnějších motorů“ a úsporných vozidel. Chtějí zavést mýtné ve městech, uvalit vysoké daně na automobily, které životní prostředí poškozují nejvíce

Zástupci Porsche se k tomu zatím nevyjádřili. Nejvyšší představitel Mercedes-Benz Dieter Zetsche v rozhovoru pro časopis Stern řekl: „To, že naše auta jsou rychlá, nezakrýváme, je to jejich důležitá přednost, proto si je lidé kupují. Jsem rozhodně proti omezování rychlosti na dálnicích.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Vozy Porsche jezdí běžně rychlostí vyšší než 240 km/h. Zelení by je chtěli zpomalit na 120 km/h.
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků