Zpomalí poslední německé volby Porsche a další rychlé vozy?

Zelení jsou po nedělních zemských volbách ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na koni, ne tak už milovníci rychlé jízdy automobilem. Vypadá to totiž, že by se mohlo stát v domovském státě Porsche a Mercedesu-Benz něco nepředstavitelného. Zelení by zde mohli zavést na dálnici rychlostní limit.

Zelení ve volbách skončili sice až druzí, ale s třetími sociálními demokraty získali většinu ve stuttgartském parlamentu. Dosud vládnoucí CDU a FDP tak musí do opozice. Strana kancléřky Angely Merkelové zde přišla o vládu po téměř 60 letech.

Zelení uspěli ve volbách nejen svým odporem proti atomovým elektrárnám, ale i snahou výrazně omezit zplodiny z aut. A jedním z možných rychlých způsobů, jak toho dosáhnout, je podle nich omezení rychlosti na dálnicích na 120 km/h. Dnes v této spolkové zemi na zhruba 65 procentech dálnic neplatí žádné omezení rychlosti.

„Doprava v Bádensku-Württembersku se podílí na znečištění oxidem uhličitým třiceti procenty,“ řekl nedávno Winfried Kretschman, o kterém se uvažuje jako o prvním zeleném premiérovi. „Je jasné, že doprava musí přispět svým výrazným dílem ke snížení emisí, které ničí naši přírodu.“

A zelení chystají i další opatření – například chtějí sehnat větší prostředky na vývoj „účinnějších motorů“ a úsporných vozidel. Chtějí zavést mýtné ve městech, uvalit vysoké daně na automobily, které životní prostředí poškozují nejvíce

Zástupci Porsche se k tomu zatím nevyjádřili. Nejvyšší představitel Mercedes-Benz Dieter Zetsche v rozhovoru pro časopis Stern řekl: „To, že naše auta jsou rychlá, nezakrýváme, je to jejich důležitá přednost, proto si je lidé kupují. Jsem rozhodně proti omezování rychlosti na dálnicích.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Vozy Porsche jezdí běžně rychlostí vyšší než 240 km/h. Zelení by je chtěli zpomalit na 120 km/h.
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků