Znovuzrozený ikonický hatchback: Honda Civic Type R

 

  • Na ženevském autosalónu 2015 bude představená sériová verze modelu Civic Type R

  •  Vysokootáčkový zcela nový 2,0litrový VTEC TURBO motor nabízí větší výkon, točivý moment a zpětnou vazbu, než jakýkoli předchozí sériový motor Honda

  • Atraktivní stylingová vylepšení optimalizují proudění vzduchu a přispívají k výkonu a stabilitě

  • Nové pokročilé systémy zavěšení, jedinečné pro model Type R, zaručují citlivé ovládání vozu a maximalizují přenos výkonu

  • Nový režim +R zvyšuje citlivost podvozku a motoru pro ještě intenzivnější vzrušení z jízdy

  • Civic Type R dosáhl nejvyšší rychlost 270 km/h

Po pětiletém čekání přichází v roce 2015 nejdychtivěji očekávaný hatchback na světě: Honda Civic Type R. Zcela nový Civic Type R, který je označován za „silniční závoďák“, nastaví novou laťku v segmentu vysoce výkonných hatchbacků s pohonem přední nápravy.

Sériová verze nejnovějšího Type R je dnes poprvé představena na 85. ženevském autosalónu (od 5. do 15. března; stánek 4250, hala 4) a snímky a veškeré podrobnosti jsou k dispozici na: www.honda-news.eu.

Vozy Type R si okolo sebe vytvářejí kult, který se rozšířil do celého světa a tento nový model vrchovatou měrou plní očekávání. Kombinace nového 2,0litrového motoru Honda VTEC TURBO, agresivního stylingu diktovaného funkcí a novátorských technologií nového podvozku přináší jeden z nejúchvatnějších a nejpřínosnějších jízdních zážitků.

Nový model Civic Type R 2015 bude poháněn nejextrémnějším a nejvýkonnějším motorem v 22leté historii červeného emblému „H“ a stává se signálem začátku nové úspěšné éry značky Honda.

Zcela nová přeplňovaná 2,0litrová hnací jednotka VTEC TURBO

Pod kapotou modelu Civic Type R tepe zcela nový přeplňovaný 2,0litrový benzínový motor VTEC TURBO s přímým vstřikováním, který přináší takové hodnoty výkonu, točivého momentu a výkonnosti, které nemají v segmentu sériových hatchbacků s pohonem přední nápravy konkurenci. Maximální výkon je 228 kW (310 k) při 6 500 ot./min a maximální točivý moment je 400 Nm při 2 500 ot./min – obě tyto hodnoty jsou vyšší, než u jakéhokoli předchozího modelu Honda Type R.

Tento motor s maximálními otáčkami 7 000 ot./min, který je součástí nové generace motorů Honda Earth Dreams Technology, je vybaven novým zdokonaleným turbodmychadlem a technologií VTEC, která posiluje točivý moment v nízkých otáčkách a zajišťuje maximální akceleraci v celém rozsahu otáček.

Nesmírně vysoká výkonnost modelu Civic Type R nemá v segmentu hatchbacků s pohonem přední nápravy konkurenci: dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/hod. (62 mil/hod.) za pouhých 5,7 sekundy – díky tomu se jedná o hatchback s pohonem přední nápravy s nejrychlejší akcelerací – a maximální rychlost (tam, kde je to možné) je luxusních 270 km/hod. (167 mil/hod.*).

Nový motor je doplněn šestistupňovou manuální předovkou s hladkým řazením, která zabezpečuje těsné a citlivé spojení s hnacím ústrojím a přenos výkonu na přední kola.

Jedinečné stylingové změny modelu Civic Type R propůjčují vozu agresivní a smysluplné rysy, ale zároveň společně naplňují jasně daný cíl. Elegantní a aerodynamicky efektivní design je výrazem vozu, který byl vyvinut pro vysoké rychlosti. Pozornost věnovaná aerodynamice zajišťuje stabilitu při vysokých rychlostech a vysoký přítlak.

Pro dosažení tohoto cíle byl model Civic Type R podroben vyčerpávající aerodynamické analýze, testování a vývoji. Konstrukční tým neúnavně realizoval své cíle prostřednictvím počítačového CFD modelování a testování v aerodynamickém tunelu v zařízení společnosti Honda v japonské Sakuře určeném pro automobilový sport , které slouží k vývoji motorů Formule 1.

Navržená konstrukce byla ověřována rozsáhlým testováním prototypu jak v běžném silničním provozu, tak na závodních okruzích, včetně okruhu Formule 1 v Suzuce, okruhu Nürburgring Nordschleife a v testovacím středisku společnosti v Takasu.

Nový a téměř zcela plochý podvozek pomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak – účinně „přisává“ vůz k vozovce.

Zadní křídlo bylo oproti modelu Type R Concept přepracováno. Struktura nosné části – její úhel, výška a tvar a také její svislé koncové klapky – byla pečlivě navržena tak, aby optimalizovala přítlak, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení aerodynamického odporu při vyšších rychlostech. To vylepšuje stabilitu vozu na vozovce, zejména při průjezdu zatáčkami za vysokých rychlostí.

Široký přední rozdělovač a hluboké boční prahy rovněž ovlivňují proudění vzduchu a omezují vztlak, zatímco přední nárazník, jehož specifický tvar eliminuje vzdušné turbulence okolo předních kol, vylepšuje stabilitu při vysokých rychlostech a omezuje vztlak.

Dalším hlavním cílem konstruktérského týmu, který ovlivnil celou řadu důležitých změn vnějšího designu, byl odvod tepla. Zvětšené horní a dolní mřížky v předním nárazníku přivádějí více chladícího vzduchu do prostoru motoru. Proud vzduchu je veden do průduchů nad koly po stranách vpředu a průduchy na zadních hranách rozšířených předních podběhů kol společně zajišťují lepší chlazení a odvětrávání vysoce výkonného motoru.

Vizuální změny podtrhují nová, lehká a pevná 19palcová litá kola, speciálně vyvinutá pro model Type R. Vyplňují zvětšené podběhy pneumatikami 235/35R19, které byly vyvinuty speciálně pro model Type R.

Aby řidič snadněji zvládal obrovský výkon modelu Type R, je vůz vybaven vysoce účinnými speciálně vyvinutými brzdami Brembo. Čtyřpístové třmeny kotoučových brzd na přední nápravě vyvíjejí brzdnou sílu na 350mm vrtané disky.

Model Type R je k dispozici v pěti barvách, které podtrhují vizuální dojem nového účelného designu. Kromě závodní bílé barvy, mohou zákazníci vybírat z odstínů Crystal Black (perleťová), Polished Metal (metalíza), Brilliant Sporty Blue (metalíza) a Milano Red.

Interiér se sportovní atmosférou

V interiéru modelu Type R byla provedena řada estetických a funkčních změn, které posilují jeho sportovní charakter. Podobně jako u předchozích modelů Type R je hlavice řadicí páky vyrobena z leštěné hliníkové slitiny. Sportovní sedadla s vysokým opěrákem vyvedená v černé textilii se semišovou úpravou a dvojitým červeným stehováním, poskytují řidiči a spolujezdci na předním sedadle dostatečnou postranní oporu při ostrém průjezdu zatáčkami.

 

Totožné červené dvojité stehování se objevuje rovněž na volantu potaženém černou kůží a na černé manžetě řadicí páky. Strop je potažen černou textilií, která doplňuje kýženou atmosféru.

Nové technologie zavěšení pro citlivější a živější jízdu

Pro model Type R byla představena řada speciálních nových inovativních systémů zavěšení, které zaručují citlivé ovládání vozu a maximalizují přenášení výkonu na vozovku.

Nové čtyřbodové adaptivní tlumiče, které byly vyvinuty speciálně pro model Type R, umožňují vždy nezávisle ovládat každé kolo pro zajištění výjimečné stability na vozovce, pro omezení zatížení klopení karosérie při ostré akceleraci a brzdění a pro udržování stabilní a hladké jízdy. Znamená to rovněž, že každodenní jízda na krátké i dlouhé vzdálenosti je pohodlnější a pružnější.

Pokročilý systém dvojitého zavěšení přední nápravy s pružicí a tlumicí jednotkou pomáhá omezovat „tahání do řízení“ o 50 procent v porovnání se standardním zavěšením modelu Civic, zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení. Zadní náprava modelu Type R je odpružena torzním nosníkem průřezu H s torzní kruhovou výztuhou , který vylepšuje torzní tuhost zadní nápravy o 180 procent a tím dále vylepšuje stabilitu při zatáčení ve vysokých rychlostech.

Tyto systémy jsou doplněny dvoupastorkovým elektrickým posilovačem řízení, který zajišťuje rychlou a zároveň lineární zpětnou vazbu řízení.

Nový režim „+R“ zvyšuje citlivost pro ještě intenzivnější vzrušení z jízdy

S novým modelem Civic Type R bude mít premiéru také nové tlačítko Honda „+R“, které zvyšuje citlivost různých systémů podvozku a hnacích systémů. Výsledkem je ještě intenzivnější zážitek z jízdy, ideální pro závodní dráhu, který zajisté ocení opravdoví vyznavači sportovní jízdy.

Když je aktivován režim +R, zvýší se citlivost motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější a více výkonově zaměřenou. Řízení je s omezeným posilováním a proto také citlivější na zásahy řidiče, zvýší se základní tlumicí síla nových čtyřbodových adaptivních tlumičů a to o 30 procent v porovnání s normálním režimem. Znamená to, že se vůz chová pevněji a živěji při vysokém výkonu.

Honda Accord 2.354
Rok výroby: 2006
Stav: 158 923 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků