Znovuzrozená značka De Tomaso byla prodána do Číny za pouhý milion eur

Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.

Před čtyřmi lety byl představen první novodobý model legendární italské značky De Tomaso. Novinka nesla jméno SLC Deauville a šlo o jakýsi luxusní hatchback ve stylu BMW řady 5 GT. Hovořilo se o sériové výrobě v počtu asi deseti tisíc kusů ročně a dalších modelech.

A kde jsme teď? Výroba se nerozjela a už od prvních let se značka probírala jedním problémem za druhým. Například zakladatel Gian Mario Rossignolo byl v roce 2012 zatčen kvůli daňovým únikům a vytunelování firmy. Nakonec se začal připravovat prodej De Tomaso a ten byl, zdá se, úspěšně dokončen.

SUV | Auta z Číny | Premiéry | Design

Pininfarina navrhl nové čínské SUV SEM DX7. Jak se vám líbí?

Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.

Švýcarský holding L3 ale nezaplatil slíbenou sumu, a tak přišli na řadu Číňané. Společnost Ideal Team Ventures Limited zaplatí za italskou značku pouhých 1,05 milionu eur, tedy zhruba 28 milionů korun. To je na automobilku docela málo, že?

Značka má v Itálii asi 900 zaměstnanců (otázka je, co dělají, když se žádná auta nevyrábí) a ti zřejmě přijdou o práci, protože Číňané se netají plánem přesunout výrobní zařízení a montáž do Číny. Mají práva i na používání jména De Tomaso. Kdy se první auta dostanou na silnici, není jasné.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků