Znovuzrozená značka De Tomaso byla prodána do Číny za pouhý milion eur

Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.

Před čtyřmi lety byl představen první novodobý model legendární italské značky De Tomaso. Novinka nesla jméno SLC Deauville a šlo o jakýsi luxusní hatchback ve stylu BMW řady 5 GT. Hovořilo se o sériové výrobě v počtu asi deseti tisíc kusů ročně a dalších modelech.

A kde jsme teď? Výroba se nerozjela a už od prvních let se značka probírala jedním problémem za druhým. Například zakladatel Gian Mario Rossignolo byl v roce 2012 zatčen kvůli daňovým únikům a vytunelování firmy. Nakonec se začal připravovat prodej De Tomaso a ten byl, zdá se, úspěšně dokončen.

SUV | Design | Auta z Číny | Premiéry

Pininfarina navrhl nové čínské SUV SEM DX7. Jak se vám líbí?

Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.

Švýcarský holding L3 ale nezaplatil slíbenou sumu, a tak přišli na řadu Číňané. Společnost Ideal Team Ventures Limited zaplatí za italskou značku pouhých 1,05 milionu eur, tedy zhruba 28 milionů korun. To je na automobilku docela málo, že?

Značka má v Itálii asi 900 zaměstnanců (otázka je, co dělají, když se žádná auta nevyrábí) a ti zřejmě přijdou o práci, protože Číňané se netají plánem přesunout výrobní zařízení a montáž do Číny. Mají práva i na používání jména De Tomaso. Kdy se první auta dostanou na silnici, není jasné.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků