Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.
Před čtyřmi lety byl představen první novodobý model legendární italské značky De Tomaso. Novinka nesla jméno SLC Deauville a šlo o jakýsi luxusní hatchback ve stylu BMW řady 5 GT. Hovořilo se o sériové výrobě v počtu asi deseti tisíc kusů ročně a dalších modelech.
A kde jsme teď? Výroba se nerozjela a už od prvních let se značka probírala jedním problémem za druhým. Například zakladatel Gian Mario Rossignolo byl v roce 2012 zatčen kvůli daňovým únikům a vytunelování firmy. Nakonec se začal připravovat prodej De Tomaso a ten byl, zdá se, úspěšně dokončen.
Zatímco jednání s automobilkou BMW o prodeji De Tomaso zkrachovala už před lety, mezi zájemci zůstali švýcarští investoři a několik asijských společností.
Švýcarský holding L3 ale nezaplatil slíbenou sumu, a tak přišli na řadu Číňané. Společnost Ideal Team Ventures Limited zaplatí za italskou značku pouhých 1,05 milionu eur, tedy zhruba 28 milionů korun. To je na automobilku docela málo, že?
Značka má v Itálii asi 900 zaměstnanců (otázka je, co dělají, když se žádná auta nevyrábí) a ti zřejmě přijdou o práci, protože Číňané se netají plánem přesunout výrobní zařízení a montáž do Číny. Mají práva i na používání jména De Tomaso. Kdy se první auta dostanou na silnici, není jasné.