Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Automobilkám se nelíbí, že Evropská komise není jednotná a konkrétní při stanovování nových emisních limitů a metodiky měření.

Evropské automobilky se začínají ozývat proti nařízením Evropské unie ohledně emisí a jejich limitů. Výrobci zatím nevědí, jak mají nové homologační zkoušky probíhat, a neznají ani přesné termíny zavedení nových testů. Upozornila na to Asociace evropských výrobců automobilů ACEA.

Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | Palivo

Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Evropská komise stanovila nový termín pro zavedení odlišné metodiky měření emisí a spotřeby na září 2017. Několik studií totiž „překvapivě“ odhalilo, že moderní diesely mají ve skutečném světě několikanásobně vyšší emise než kolik ukážou během laboratorních testů dle aktuální metodiky měření NEDC.

Život řidiče | Technika

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

ACEA ale upozorňuje, že je to nejen velmi brzy vzhledem k délce vývoje nových motorů a pohonů, ale také není jasné, jak bude vlastně test probíhat. Na tom se totiž Evropská komise ještě neshodla.

Odhaduje se, že náklady spojené s optimalizací nových aut kvůli nové metodice měření emisí vzrostou přibližně o 400 eur na jedno vyrobené auto. Ve výsledku tuto zátěž ponese hlavně zákazník, protože podle Automotive News nejsou standardní marže masových výrobců v ekonomicky dobrém roce vyšší než 500 eur na autě.

Život řidiče | Statistiky | Palivo | Názory

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Někteří analytici se domnívají, že nové přísnější limity emisí a reálnější hodnocení spotřeby aut budou znamenat definitivní konec pro diesely. Doplatí na ně i maloobjemové downsizované motory. Několik nezávislých testů už také ukázalo, že čím větší je objem motoru, tím menší je rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou.

ACEA připomíná, že jen v Evropě zaměstnávají automobilky dohromady přes 12 milionů lidí. To je 5,6 % pracující populace. Automobilky každoročně odvedou v regionu EU15 skoro 400 miliard eur na daních a proinvestují přes 40 miliard eur do vědy a výzkumu. Evropský automobilový průmysl také podle ACEA tvoří významný obchodní přebytek ve výši 95 miliard eur.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků