Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Automobilkám se nelíbí, že Evropská komise není jednotná a konkrétní při stanovování nových emisních limitů a metodiky měření.

Evropské automobilky se začínají ozývat proti nařízením Evropské unie ohledně emisí a jejich limitů. Výrobci zatím nevědí, jak mají nové homologační zkoušky probíhat, a neznají ani přesné termíny zavedení nových testů. Upozornila na to Asociace evropských výrobců automobilů ACEA.

Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | Palivo

Studie: Moderní diesely vypouštějí sedmkrát víc emisí, než slibují

Evropská komise stanovila nový termín pro zavedení odlišné metodiky měření emisí a spotřeby na září 2017. Několik studií totiž „překvapivě“ odhalilo, že moderní diesely mají ve skutečném světě několikanásobně vyšší emise než kolik ukážou během laboratorních testů dle aktuální metodiky měření NEDC.

Život řidiče | Technika

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

ACEA ale upozorňuje, že je to nejen velmi brzy vzhledem k délce vývoje nových motorů a pohonů, ale také není jasné, jak bude vlastně test probíhat. Na tom se totiž Evropská komise ještě neshodla.

Odhaduje se, že náklady spojené s optimalizací nových aut kvůli nové metodice měření emisí vzrostou přibližně o 400 eur na jedno vyrobené auto. Ve výsledku tuto zátěž ponese hlavně zákazník, protože podle Automotive News nejsou standardní marže masových výrobců v ekonomicky dobrém roce vyšší než 500 eur na autě.

Život řidiče | Statistiky | Palivo | Názory

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Někteří analytici se domnívají, že nové přísnější limity emisí a reálnější hodnocení spotřeby aut budou znamenat definitivní konec pro diesely. Doplatí na ně i maloobjemové downsizované motory. Několik nezávislých testů už také ukázalo, že čím větší je objem motoru, tím menší je rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou.

ACEA připomíná, že jen v Evropě zaměstnávají automobilky dohromady přes 12 milionů lidí. To je 5,6 % pracující populace. Automobilky každoročně odvedou v regionu EU15 skoro 400 miliard eur na daních a proinvestují přes 40 miliard eur do vědy a výzkumu. Evropský automobilový průmysl také podle ACEA tvoří významný obchodní přebytek ve výši 95 miliard eur.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků