Známe sedm finalistů pro Auto roku 2009

Právě byla zveřejněna jména sedmi finalistů, které se budou ucházet o zisk titulu evropského Auta roku 2009.

Jejich seznam si můžete spolu s několika snímky prohlédnout níže. Očekává se lítý boj, neboť se v této skupině nenachází žádný vyložený favorit. Loňský vítěz Fiat 500 měl přitom hned od začátku navrch a ke zvolení mu pomohly kromě vyspělých technologií také povedený design ve stylu retro či velká dávka aktivní i pasivní bezpečnosti. 

Potěšitelné je, že v seznamu sedmi finalistů nacházíme auta různých tříd a snad vyjma Fiesty zde není žádné levné, rozumnějte „value-for-money“, auto. V posledních letech se totiž zdálo, že právě aspekt užitné hodnoty ve vztahu k ceně je tím nejdůležitějším a technologie nebo design jako by ustupovaly do pozadí. Do nejvybranější společnosti se nakonec dostaly vozy Alfa Romeo Mi.To, Citroën C5, zmíněný Ford Fiesta, Opel Insignia (včetně jeho britské mutace Vauxhall), Renault Megane, VW Golf šesté generace a světe div se – i naše Škoda Superb! Jak je vidět, jedná se o sestavu pestrou. Sítem naopak propadly vozy jako BMW řady 7, Jaguar XF nebo Mercedes-Benz GLK. 

Porota soutěže European Car of the Year (COTY) sestává z 59 odborných novinářů ze třiadvaceti evropských zemí, mezi které patří jíž dlouhé roky také Česká republika. Počet zástupců z jednotlivých států je zohledněn vzhledem k rozsahu reprezentovaných trhů, takže hned po šest zástupcích zde mají Francie, Německo, Velká Británie, Itálie a Španělsko.  

Vítěze ankety COTY 2009 se dozvíme ještě před koncem tohoto roku v Paříži, a sice 17. listopadu. Není přitom až tak důležité, který z vozů vyhraje, neboť už samotná přítomnost ve finálové sedmičce je velkým úspěchem. V našem přehledu jsou tito finalisté seřazeni podle abecedy, protože jejich průběžné pořadí není vzhledem ke koncepci hlasování známo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Mi.To
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků