Známe sedm finalistů pro Auto roku 2009

Právě byla zveřejněna jména sedmi finalistů, které se budou ucházet o zisk titulu evropského Auta roku 2009.

Jejich seznam si můžete spolu s několika snímky prohlédnout níže. Očekává se lítý boj, neboť se v této skupině nenachází žádný vyložený favorit. Loňský vítěz Fiat 500 měl přitom hned od začátku navrch a ke zvolení mu pomohly kromě vyspělých technologií také povedený design ve stylu retro či velká dávka aktivní i pasivní bezpečnosti. 

Potěšitelné je, že v seznamu sedmi finalistů nacházíme auta různých tříd a snad vyjma Fiesty zde není žádné levné, rozumnějte „value-for-money“, auto. V posledních letech se totiž zdálo, že právě aspekt užitné hodnoty ve vztahu k ceně je tím nejdůležitějším a technologie nebo design jako by ustupovaly do pozadí. Do nejvybranější společnosti se nakonec dostaly vozy Alfa Romeo Mi.To, Citroën C5, zmíněný Ford Fiesta, Opel Insignia (včetně jeho britské mutace Vauxhall), Renault Megane, VW Golf šesté generace a světe div se – i naše Škoda Superb! Jak je vidět, jedná se o sestavu pestrou. Sítem naopak propadly vozy jako BMW řady 7, Jaguar XF nebo Mercedes-Benz GLK. 

Porota soutěže European Car of the Year (COTY) sestává z 59 odborných novinářů ze třiadvaceti evropských zemí, mezi které patří jíž dlouhé roky také Česká republika. Počet zástupců z jednotlivých států je zohledněn vzhledem k rozsahu reprezentovaných trhů, takže hned po šest zástupcích zde mají Francie, Německo, Velká Británie, Itálie a Španělsko.  

Vítěze ankety COTY 2009 se dozvíme ještě před koncem tohoto roku v Paříži, a sice 17. listopadu. Není přitom až tak důležité, který z vozů vyhraje, neboť už samotná přítomnost ve finálové sedmičce je velkým úspěchem. V našem přehledu jsou tito finalisté seřazeni podle abecedy, protože jejich průběžné pořadí není vzhledem ke koncepci hlasování známo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Mi.To
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků