Známe motory, které se představí pod kapotou Audi A4 nové generace

Premiéra nové generace Audi A4 by se měla odehrát v září ve Frankfurtu. Obecně se ví, že novinka od Audi vyjede na modulární platformě MLB určené pro zástavbu motorů podélně a bude o asi 100 kg lehčí než současná generace (na titulní fotce).

Málo se toho ale ví o motorech, nicméně na internet přes stránky motor.es unikl dokument, který by měl prozrazovat použité jednotky v příštím Audi A4 včetně výkonů a převodovek. Zajímavostí jistě bude devítistupňový dvouspojkový automat.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Audi | Ženeva 2015

Nové Audi R8 se blíží. Tady jsou první fotky a video

Základ má tvořit motor 1.4 TSI spojený se šestistupňovým manuálem. Bude mít výkon 92 kW (125 k) a systém vypínání válců. Silnější verze motoru 1.4 TSI nabídnou výkon 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Rovněž budou standardně vybaveny šestistupňovým manuálem a za příplatek bude devítistupňový automat S-Tronic. I nejsilnější varianta 1.4 TSI dostane vypínání válců.

Motor 2.0 TFSI dorazí ve verzi o výkonu 165 kW (225 k) s manuálem nebo o výkonu 180 kW (245 k) s automatem a pohonem všech kol. Motor 2.0 TFSI 165 kW bude spojen i s elektromotorem v hybridní verzi. Vrchol nabídky benzínových motorů má tvořit šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 200 kW (272 k) výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Audi

Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Základním dieselem bude motor 1.6 TDI o výkonu 88 kW (120 k) s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Páteř nabídky ale asi bude tvořit diesel 2.0 TDI ve verzích o výkonu 92, 110 a 130 kW (125, 150 a 177 k). Všechny tyto verze mají standardně pohon předních kol a manuál, automat bude za příplatek.

Pohon všech kol quattro k motoru 2.0 TDI se dodává na přání k verzi o výkonu 130 kW a standardně je u verze o výkonu 140 kW. Automat je k čtyřkolce za příplatek. Zajímavostí je verze 2.0 TDI o výkonu 162 kW (220 k), v uniklém dokumentu vedená bez pohonu všech kol a s manuální převodovkou.

Motor 2.0 TDI 140 kW bude také spojen s elektromotorem ve verzi e-Tron. Vrchol nabídky bude tvořit naftový šestiválec 3.0 TDI o výkonech 160 kW (218 k) a 191 kW (260 k) výhradně dodávaný s pohonem všech kol a automatem.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků