Známe finalisty Světového auta roku: Škoda Kodiaq zůstává ve hře

I když v Evropě mezi sedmi finalisty ankety Car of the Year koncern Volkswagen tentokrát žádného zástupce nemá, v obdobné světové anketě je v desítce zveřejněných hned polovina z této výrobní skupiny.

Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan, a hned tři modely s logem Audi. Konkrétně jde A5, Q2 a Q5. To je sestava poloviny finalistů letošního ročníku, kterou doplňují ještě Fiat 124 Spider, Honda Civic, Jaguar F-Pace, Mazda CX-9 a Toyota C-HR.

Pozoruhodné je, že se porotci evropské a světové ankety shodli pouze na jediném automobilu. Je jím Toyota C-HR. Koncern VW v evropské finálové sedmičce letos nemá ani jednoho zástupce.

Zajímavosti | SUV | Fascinace | Off-roady | Ostatní značky

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

V další fázi rozhodování o budoucím vítězi se již za měsíc desítka finalistů zredukuje na tři. Vítěze pak porota vyhlásí v dubnu při autosalonu v New Yorku.

Kromě celkového vítěze se v rámci ankety World Car of the Year vyhlašují také vítězové dílčích kategorií, například luxusního, sportovního, městského, a zeleného auta. Rovněž se uděluje cena za nejlepší design. Zde je následujících pět kandidátů: Audi A5, Jaguar F-Pace, Mazda CX-9, Mercedes S Cabrio a Toyota C-HR.

Zajímavosti | Retro | Život řidiče

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků