Značky prý přidělují počítače, ale ty protekční mají drahá auta

Už pár dní je Pražský magistrát v nepříjemné situaci. Podle rozhodnutí soudu se ocitl v exekuci a do patnácti dnů musí předložit audit. Jak k tomu došlo? Pražan Jakub Sedláček se pustil do pátrání, jakým způsobem se přidělují „espézetky“. Všiml si totiž, že protekční registrační označení se spíš než na obvyklých škodovkách objevuje převáženě na přepychových limuzínách nebo sportovně laděných kupátkách.

Sedláček požádal podle zákona o nahlédnutí do auditu, který si zadal odbor dopravy. S tím ale neuspěl, a tak se snažil dopátrat k informacím přes ministerstvo vnitra. Do rukou se mu ovšem dostal jen výpis auditu. To ho naštvalo a nakonec se obrátil na soud. Teprve pak se věci pohnuly.

Klepněte pro větší obrázek

„Ředitel magistrátu Martin Trnka se zaručil, že audit bude předaný do patnácti dnů a jeho závěry budou zveřejněny. K případu se dá říct jen to, že magistrát má už delší dobu systém přidělování značek, který řídí počítače,“ řekla AutoRevue.cz pracovnice Mediacentra hlavního města Prahy.

„Neposlechli ministerstvo, a proto to skončilo exekucí. Neustále zapírali a tvrdili, že se jedná o náhodné přidělování,“ řekl serveru iDnes.cz Sedláček, díky němuž se Pražský magistrát ocitl před soudem. Za předání auditu se zaručil i primátor Bohuslav Svoboda.

Nelegální opatřování „hezkých“ značek ale u nás ani po tomto případu asi neskončí. Řešením by snad byla možnost si registrační označení se svými oblíbenými čísly prostě koupit, jak se to dá provést v cizině.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků