Značky na přání jsou od 1. ledna 2016 realitou. Vyjdou na 10 000 Kč

Jednou z novinek roku 2016 jsou i takzvané značky na přání, tedy SPZ v takovém tvaru, jaký si vymyslíte. Tak jako vždy jsou zde ale jistá omezení. Pokud máte zájem a chcete být mezi prvními, můžete požádat o svou značku už 4. ledna, připravte si ale pět tisíc korun na jednu tabulku, tedy pro osobní automobil celkem deset tisíc.

Život řidiče

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Kdo chce značku na přání, ten musí podat na úřad obce s rozšířenou působností žádost. Ta má obsahovat jméno, příjmení, datum narození, místo trvalého pobytu a samozřejmě vaší vysněnou podobu registrační značky. První takové žádosti budou přijímány od 4. ledna, tedy první pracovní den příštího roku.

Na značce ale nemůže být úplně cokoliv. Ministerstvo dopravy vyloučilo písmena G, CH, O, Q a W, protože jde o snadno zaměnitelné znaky. Stejně tak nesmí být na tabulce speciální znaky typu „?, *, /“ a tak dále a přirozeně nemůžete vozit na svém autě ani „hanlivá slova, slova podněcující k rasismu, xenofobii a k nenávisti vůči nějaké skupině obyvatel“, říká tisková zpráva. Na značku pak nedostanete ani zkratky státních orgánů. Pokud jste chtěli něco jako MDČR FUJ 1, máte smůlu. Stejně jako v případě PČR, HZS a tak podobně.

Život řidiče | Dieselgate | Názory

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Automobily musí mít na SPZ osm znaků a alespoň jedno číslo, motocykly mají sedm znaků a mopedy pět znaků. O tom, zda je váš návrh vyhovující, rozhodne příslušný úřad. Na dobu tří měsíců si můžete také svou značku rezervovat, nelze ovšem rezervovat více než jeden návrh. Značka je přenositelná, takže ji lze použít na jiný automobil. Prodat značku jiné osobě ale nelze. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků