Značky na přání jsou od 1. ledna 2016 realitou. Vyjdou na 10 000 Kč

Jednou z novinek roku 2016 jsou i takzvané značky na přání, tedy SPZ v takovém tvaru, jaký si vymyslíte. Tak jako vždy jsou zde ale jistá omezení. Pokud máte zájem a chcete být mezi prvními, můžete požádat o svou značku už 4. ledna, připravte si ale pět tisíc korun na jednu tabulku, tedy pro osobní automobil celkem deset tisíc.

Život řidiče

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Kdo chce značku na přání, ten musí podat na úřad obce s rozšířenou působností žádost. Ta má obsahovat jméno, příjmení, datum narození, místo trvalého pobytu a samozřejmě vaší vysněnou podobu registrační značky. První takové žádosti budou přijímány od 4. ledna, tedy první pracovní den příštího roku.

Na značce ale nemůže být úplně cokoliv. Ministerstvo dopravy vyloučilo písmena G, CH, O, Q a W, protože jde o snadno zaměnitelné znaky. Stejně tak nesmí být na tabulce speciální znaky typu „?, *, /“ a tak dále a přirozeně nemůžete vozit na svém autě ani „hanlivá slova, slova podněcující k rasismu, xenofobii a k nenávisti vůči nějaké skupině obyvatel“, říká tisková zpráva. Na značku pak nedostanete ani zkratky státních orgánů. Pokud jste chtěli něco jako MDČR FUJ 1, máte smůlu. Stejně jako v případě PČR, HZS a tak podobně.

Život řidiče | Dieselgate | Názory

Dieselgate vs. Dan Ťok: Povinné kontroly nebudou, budou, nebudou

Automobily musí mít na SPZ osm znaků a alespoň jedno číslo, motocykly mají sedm znaků a mopedy pět znaků. O tom, zda je váš návrh vyhovující, rozhodne příslušný úřad. Na dobu tří měsíců si můžete také svou značku rezervovat, nelze ovšem rezervovat více než jeden návrh. Značka je přenositelná, takže ji lze použít na jiný automobil. Prodat značku jiné osobě ale nelze. 

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků