Značkám Jaguar a Land Rover se stále nedaří

Klasické britské značky Jaguar a Land Rover zažívají pod křídly svého nového majitele, solventní indické firmy Tata Motors, oživení, jež se projevuje třeba v oživování dosud zmrazených projektů. To však na věci nemění nic, že se obě automobilky potýkají s klesající poptávkou po svých vozech. Snížení výroby na sebe nedalo dlouho čekat, stejně jako propouštění. Továrna v Solihullu zrušila na tři stovky pracovních míst, další krácení očekává linku v Halewoodu, kde se vyrábějí Jaguary X-Type.

Pokles poptváky se týká především Jaguaru, neboť Land Rover si vzhledem k evropské stagnaci nevede nijak zle. Třetinový propad prodejů v USA byl z větší části kompenzován nárůstem v Rusku a Číně. Naproti tomu obstarožní modelová nabídka Jaguaru mnoho nových zákazníků neláká, a to ani po uvedení typu XF. V USA však Jaguar zůstává mezi zákazníky nejvýše hodnocenou značkou, soudě alespoň podle výsledků ankety JD Power. Přesto se nový vlastník snaží nepříznivý vývoj zvrátit, třeba také rozhodnutím odtrhnout se od předchozího partnerství s Fordem a hledat dodavatele motorů jinde. Jako pravděpodobný kandidát se v tomto ohledu jeví Fiat, jenž se o obě značky zajímá od chvíle, kdy je Ford nabídl k prodeji. Díky bohatým investicím nového vlastníka se však pilně pracuje na dlouhém seznamu nových modelů, jež by se pod značkami Jaguar a Land Rover měly začít představovat již brzy.


 

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků