Značka Mercury končí, stane se dalším pomníkem hospodářské recese posledních let

Podle posledních informací předloží již v červnu zvláštní tým manažerů koncernu Ford Motor Company svému vedení plán na zrušení značky Mercury. Některé fanoušky to zřejmě zamrzí, nicméně tradiční Mercury toho dnes nemá mnoho co nabídnout, dva ze současné čtveřice modelů navíc příští rok bez náhrady končí. Nejvyšší muž FMC Alan Mulally hned od chvíle, kdy v roce 2006 nastoupil do čela společnosti, zahájil radikální restrukturalizační plán, jenž se zprvu omezoval především na odprodej některých značek, zbavil se postupně Volva, Jaguaru, Land Roveru a Aston Martinu. Mulallyho přístup se dnes s odstupem času vysoce cení, neboť přispěl k tomu, že koncern Ford na rozdíl od konkurentů GM a Chrysler nezbankrotoval.

Prodeje vozů Mercury klesly za poslední dekádu o 74 %. Vloni jich bylo jen 92 299, přičemž třeba v roce 1978 se jich vyrobilo 579 498. Značku Mercury založil v roce 1939 syn Henryho Forda Edsel (o mnoho víc mu toho despotický a paranoidní otec za jeho krátký život bohužel udělat nedovolil) se záměrem zaplnit mezeru mezi standardními Fordy a drahými Lincolny.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků