Značka Mercury končí, stane se dalším pomníkem hospodářské recese posledních let

Podle posledních informací předloží již v červnu zvláštní tým manažerů koncernu Ford Motor Company svému vedení plán na zrušení značky Mercury. Některé fanoušky to zřejmě zamrzí, nicméně tradiční Mercury toho dnes nemá mnoho co nabídnout, dva ze současné čtveřice modelů navíc příští rok bez náhrady končí. Nejvyšší muž FMC Alan Mulally hned od chvíle, kdy v roce 2006 nastoupil do čela společnosti, zahájil radikální restrukturalizační plán, jenž se zprvu omezoval především na odprodej některých značek, zbavil se postupně Volva, Jaguaru, Land Roveru a Aston Martinu. Mulallyho přístup se dnes s odstupem času vysoce cení, neboť přispěl k tomu, že koncern Ford na rozdíl od konkurentů GM a Chrysler nezbankrotoval.

Prodeje vozů Mercury klesly za poslední dekádu o 74 %. Vloni jich bylo jen 92 299, přičemž třeba v roce 1978 se jich vyrobilo 579 498. Značku Mercury založil v roce 1939 syn Henryho Forda Edsel (o mnoho víc mu toho despotický a paranoidní otec za jeho krátký život bohužel udělat nedovolil) se záměrem zaplnit mezeru mezi standardními Fordy a drahými Lincolny.

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 2 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků