Značka Mercury končí, stane se dalším pomníkem hospodářské recese posledních let

Podle posledních informací předloží již v červnu zvláštní tým manažerů koncernu Ford Motor Company svému vedení plán na zrušení značky Mercury. Některé fanoušky to zřejmě zamrzí, nicméně tradiční Mercury toho dnes nemá mnoho co nabídnout, dva ze současné čtveřice modelů navíc příští rok bez náhrady končí. Nejvyšší muž FMC Alan Mulally hned od chvíle, kdy v roce 2006 nastoupil do čela společnosti, zahájil radikální restrukturalizační plán, jenž se zprvu omezoval především na odprodej některých značek, zbavil se postupně Volva, Jaguaru, Land Roveru a Aston Martinu. Mulallyho přístup se dnes s odstupem času vysoce cení, neboť přispěl k tomu, že koncern Ford na rozdíl od konkurentů GM a Chrysler nezbankrotoval.

Prodeje vozů Mercury klesly za poslední dekádu o 74 %. Vloni jich bylo jen 92 299, přičemž třeba v roce 1978 se jich vyrobilo 579 498. Značku Mercury založil v roce 1939 syn Henryho Forda Edsel (o mnoho víc mu toho despotický a paranoidní otec za jeho krátký život bohužel udělat nedovolil) se záměrem zaplnit mezeru mezi standardními Fordy a drahými Lincolny.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků