Bentley koncernu Volkswagen nestačí. Povýšit o řád výš prý chtějí i Audi, a to díky superluxusní verzi a s retro názvem pro model A8 L.
I když se samostatná značka Audi začala prosazovat až v osmdesátých letech, její kořeny lze vysledovat přibližně do roku 1899. Tehdy svou firmu založil August Horch. Kvůli neshodám se správní radou se po uvedení prvního automobilu do sériové výroby rozhodl založit svůj podnik znovu.
V roce 1909 to udělal vtipným způsobem. Své příjmení přeložil do latiny na Audi, tedy stále stejné "slyš" či "poslouchej". Tento název automobilce zůstal dodnes, poté co se spojila do Auto Union s DKW, jejíž majiteli bylo Audi z rukou Horcha prodáno, Wandererem a právě i původním Horchem.
Nyní se čtyři kruhy snaží na tuto dávnou historii navázat. Přesněji řečeno, na veřejnost prosakují takové informace. Podle respektovaného serveru Automotive News se v rámci faceliftu Audi A8, který přijde do tří let, chystá také superluxusní varianta Horch. S prodlouženým rozvorem, motory V8 a W12 má konkurovat třídě S od Maybachu.
Rozvor má být u novinky stejný jako u prodloužené verze L. Unikátní má být výbavou a ještě luxusnějším provedením. Podle zákulisních informací však Audi cestou Mercedesu a Maybachu nepůjde. Tedy že neplánuje samostatnou značku pro více modelů, tohle bude záležitost čistě pro A8.
Audi A8 je vlajkovou lodí německé automobilky. Poprvé do prodeje se luxusní limuzína dostala v roce 1994. Od Audi A8 je odvozena sportovnější verze S8.
Výbava a ceny • Test Audi A8 50 TDI