Značka Gordini se vrací, sportovní Renaulty budou ještě ostřejší

Pokud jste milovníky vozů hot-hatch francouzské výroby a zklamala vás čerstvá zpráva o tom, že  Peugeot tuto kategorii opouští, možná vás alespoň potěší, že Renault konečně oživil klasickou značku Gordini. O tomto kroku se spekulovalo již delší dobu (my jsme o něm psali třeba na tomto místě) a Renault hodlá v dohledné době představit celou řadu vozů Gordini odvozenou od standardních modelů.

Legendární Amédée Gordini se před desítkami let specializval na sportovní modifikace vozů Renault, které díky němu dosahovaly znamenitých mezinárodních úspěchů. Například model R8 Gordini dominoval seriálu rallye v šedesátých letech. Čtyři dekády poté je Gordini zpět. Novodobé vozy Gordini budou cenově překonávat stávající stroje z řady Renaultsport, ačkoli s nimi budou po technické stránce více méně shodné, nabídnou zákazníkům větší porci exkluzivity a typické retroprvky například v podobě tradičního modrého laku s bílými pruhy. Prvním v řadě bude Twingo Gordini RS, jež se světu představí v showroomu prominentního dealerství L'Atelier Renault na pařížském bulváru Champs Elysées již 25. listopadu a prodávat se začne na jaře příštího roku. Následovat budu modely Clio a Megane.

Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo RS brzy oblékne modrý háv Gordini
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků