Značka De Tomaso se vrací: v Ženevě ukáže nový model

Vysloví-li se jméno De Tomaso, milovník automobilů si jistě vybaví především model Pantera, ačkoli v nabídce se objevily i další zajímavé vozy. Ten se stal vynikajícím příkladem kombinace toho nejlepšího z evropské a americké automobilní školy sedmdesátých let, ale s jeho postupným stárnutím upadal i zvuk samotné značky De Tomaso.

Mimořádně schopný a činorodý obchodník Alejandro De Tomaso přesto zanechal díky svým rozmanitým aktivitám v produkci sportovních automobilů svoji výraznou a nesmazatelnou stopu. Již před dvěma lety se objevily zvěsti o návratu slavného jména, ale zůstalo nakonec pouze u konceptů. Zdá se však, že se nyní vyznavačům značky De Tomaso začíná konečně blýskat na lepší časy.

Gianmario Rossignolo, někdejší šéf koncernu Fiat, totiž zakoupil práva na značku De Tomaso a v současnosti údajně buduje výrobní infrastrukturu pro svůj zcela nový model. Rossignolo v nedávné době koupil továrny v italských městech Livorno a Grugliasco (zde nakupoval od Pininfariny), čerstvou novinkou je však jeho akvizice sicilské fabriky Termini Imerese. Z jejích linek sice zatím stále sjíždějí stroje Lancia Ypsilon, ale již s příchodem počátku příštího roku se zde aktivity koncernu Fiat zastaví. S pomocí úřadů chce v těchto halách Rossignolo již během března zahájit produkci zcela nového sportovního automobilu, jenž by si měl svoji premiéru odbýt na autosalonu v Ženevě. Držme mu palce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
De Tomaso Pantera gts / Maserati Kyalami z éry De Tomasovy nadvlády / De Tomaso Mangusta
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků