Značka Chrysler v Evropě skončí, nahradí ji Lancia

Spolupráce mezi značkami koncernů Fiat a Chrysler funguje oběma směry, Lancie se budou za oceánem prodávat jako Chryslery, zatímco v Evropě budou Chryslery nabízeny pod značkou Lancia. Tím se snad Fiatu podaří konečně obohatit paletu své prestižní značky o další modely, což se v posledních patnácti letech zrovna nedařilo.

Záměrem je urychleně sloučit stávající prodejní místa značek Chrysler a Lancia, jejichž počet tak naroste z 400 na 1 200, podle dohody totiž vlastní Fiat prodejní práva na Chryslery dovážené do Evropy. Těšit se tak můžeme na nové „Lancie“ v podbě kompaktního sedanu, středního sedanu nahrazujícího stávající Sebring a PT Cruiser, minivanu Voyager a reprezentačního sedanu 300C. Podle plánů by Fiat chtěl v roce 2014 v Evropě prodat plných 300 000 vozů Lancia/Chrysler, vloni zde přitom umístil jen 132 500 Lancií, a to převážně na domácím italském trhu.

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků