Seat Leon ST Cupra: Naměřeno +20 koní

Seat Leon ST Cupra: Naměřeno +20 koní

Mini JCW Countryman: Naměřeno +17 koní

Mini JCW Countryman: Naměřeno +17 koní

BMW M135i xDrive: Naměřeno +15,8 koní

BMW M135i xDrive: Naměřeno +15,8 koní

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4: Naměřeno +14 koní

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4: Naměřeno +14 koní

Volkswagen e-up!: Naměřeno +12,7 koní

Volkswagen e-up!: Naměřeno +12,7 koní

Kia cee´d SW 1.4 CVVT: Naměřeno +10 koní

Kia cee´d SW 1.4 CVVT: Naměřeno +10 koní

Škoda Rapid 1.4 TSI: Naměřeno +8,3 koní

Škoda Rapid 1.4 TSI: Naměřeno +8,3 koní

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI: Naměřeno +6,4 koní

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI: Naměřeno +6,4 koní

Volkswagen Golf 1.2 TSI: Naměřeno +6,3 koní

Volkswagen Golf 1.2 TSI: Naměřeno +6,3 koní

Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001): Naměřeno +6 koní

Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001): Naměřeno +6 koní

Citroën C-Elysée 1.2 VTi: Naměřeno +6 koní

Citroën C-Elysée 1.2 VTi: Naměřeno +6 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4: Naměřeno +4,9 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4: Naměřeno +4,9 koní

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI: Naměřeno +3 koně

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI: Naměřeno +3 koně

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI: Naměřeno -2 koně

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI: Naměřeno -2 koně

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI B8: Naměřeno -2,3 koní

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI B8: Naměřeno -2,3 koní

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Naměřeno -2,4 k

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Naměřeno -2,4 k

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI: Naměřeno -10 koní

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI: Naměřeno -10 koní

Toyota GT86: Naměřeno -10,7 koní

Toyota GT86: Naměřeno -10,7 koní

Subaru BRZ: Naměřeno -14,8 koní

Subaru BRZ: Naměřeno -14,8 koní

Nissan Juke Nismo: Naměřeno -17 koní

Nissan Juke Nismo: Naměřeno -17 koní

BMW M550d: Naměřeno -29 koní

BMW M550d: Naměřeno -29 koní

Mini JCW Countryman: Naměřeno +17 koní
BMW M135i xDrive: Naměřeno +15,8 koní
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4: Naměřeno +14 koní
Volkswagen e-up!: Naměřeno +12,7 koní
21
Fotogalerie

Změřili jsme výkon 21 aut. Kdo nejvíc lže a kdo vám dá výkon navíc? [galerie]

Občas se zastavíme s testovacími automobily na brzdě, abychom změřili jejich reálný výkon. A protože počet změřených vozů přesáhl dvacítku, nastala ta správná chvíle na souhrnný přehled všeho, co bylo dosud změřeno. Takže, kdo nejvíc lhal a kdo vám dá výkon navíc?

Výkon je velmi důležitá hodnota, podle které mnoho zákazníků svůj automobil také vybírá. Jenže jak se v řadě případů ukázalo, realita změřená ve válcové zkušebně neodpovídá tomu, co najdete v prospektech jednotlivých automobilek. Naše měření jsou toho jasným důkazem.

Už delší dobu spolupracujeme se společností Dieselpower, díky které jsme dosud změřili přesně 21 automobilů. Potěšitelné je, že více než polovina vykázala vyšší výkon, než jaký udává výrobce, nicméně osm měřených vozů se na udávaný výkon nedostalo. Někdy byl rozdíl pár koní, jindy pár desítek koní.

V přiložené tabulce a v galerii najdete všechna dosud změřená auta seřazená od těch nejlepších po největší hříšníky. Jak je na první pohled vidět, rekordmany jsou zatím Seat Leon ST Cupra 280, která vám dá 20 koní navíc, a BMW M550d, kde bylo naopak naměřeno o plných 29 koní méně. 

  Oficiální výkon (k) Naměřený výkon (k) Rozdíl (k)
Seat Leon ST Cupra 280 280 300,0 20,0
Mini JCW Countryman 218 235,0 17,04
BMW M135i xDrive 320 335,8 15,8
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 150 164,0 14,0
VW e-up! 82 94,7 12,7
Kia cee'd 1.4 CVVT 100 110 10,0
Škoda Rapid 1.4 TSI  122 130,3 8,3
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 220 226,4 6,4
VW Golf 1.2 TSI 85 91,3 6,3
Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001) 145 151,0 6,0
Citroën C-Elysée 1.2 VTi 72 78,0 6,0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 188,9 4,9
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 184 187,0 3,0
VW Amarok 2.0 BiTDI  180 178,0 -2,0
VW Passat Variant 2.0 TDI (B8) 150 147,7 -2,3
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi  180 177,6 -2,4
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 180 170,0 -10,0
Toyota GT86 200 189,3 -10,7
Subaru BRZ 200 185,2 -14,8
Nissan Juke Nismo 200 183,0 -17,0
BMW M550d 381 352,0 -29,0

seat leon st cupra.jpgmini_jcw_country.jpgBMW_M135i.jpgOctavia Combi 20 tdi 4x4.JPGvw_eup.JPGkia_ceed_14.jpgrapid.jpg škoda octavia combi rs tsi.jpgvw_golf_12tsi.jpgford_mondeo_2001.jpgcitroen_c-elysée.jpgOctavia Scout 2.0 TDI 135 kw.jpgškoda octavia combi rs tdi.jpgamar.jpg VW_passat_b8_kombi.jpgford_mondeo_kombi_tdci.jpgpeugeot 308 gt.jpgToyota_gt86.jpgsubaru_brz.jpgnissan_juke_nismo.jpgbmw m550d.jpg

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud