a co třeba měřit reálné situace, např. předjíždění kamionu = z 60/80 na okresce, jak dlouho mě to bude trvat po rovině? K tomu je mi užitečný výkon, jinak pro běžného uživatele je silniční limit 130km dost omezující, vždyť i s tříválcem se rozjedu na 150...
Zajimalo by me jak redakce nastavuje v jednotlivych vozech klimatizaci a jestli postrehla rozdil mezi zrychlenim se zapnutou/vypnutou klimou?
Ja ti to reknu. Klimu ma vetsina lidi v lete a tedy v letnim velmi lehkem obleceni pustenou na plno, tzn. nejakych 16 stupnu. Naproti tomu v zime, kdyz maji na sobe zimni teple obleceni, maji teplotu ve voze nastavenou na 25 stupnu. U redaktoru to nebude jinak, takze meli klimu na plno. Rozdil ve zrychleni nedokazu urcit, ale pravdepodobne nebude meritelny.
Ale fuj....
zajímavé by i bylo, kdybyste ta auta i vážili.
...a jeste merili delku a sirku...
Koncern testuje tyhle oficiální údaje asi na okruhových pneu a pro jistotu vyvalí zadní sedalda a rezervu. Je to bordel. Tyhle oficiální údaje by měly souhlasit s tím co dokáže řidič udělat v běžném provozu a na pneumatikách z fabriky...
A ještě nahustí pneu nad tlak, který uvádí
Yard: Pozapomněl jsi uvést, kterýpak z (asi 10.000) koncernů máš na mysli?Mám pro tebe novinku, označení koncern není synonymem. Stejně jako v druhé půlce devadesátek Eurotel nebyl synonymem pro mobil :-D
v pohodě on zná jen fau vé, tak kdyby věděl že existuje daleko víc koncernů, na koho by nadával
Ano a jaky ridic to ma zvladnout? To bys musel nejdriv nejak onormovat "bezneho ridice" protoze ridicem muze byt borec co to umi, ale taky dedula co je rad, ze jezdi. Tudiz kdo by to pak mel zvladnout? Dale pri jakych podminkach to ma byt? Co kdyz pri testu nefoukal vitr a ted trochu ano? Co treba rovina kde se testuje apod. tech vlivu je tolik, ze nejake uni reseni asi nebude.
nicméně pokud se budou jízdy několikrát opakovat, bude stejný řidič, tak bude celkem relevantní přehled. Pozn. proto měl Top Gear Stiga.
Kdyby u toho byl jeste i cas 0-200, resp. 100-200 tak by to reklo kapku vice, ale i tak zajimava cisla. Mereni na nejaky definovany rychlostni stupen je kravina. V beznem zivote prece clovek nebude u predjizdeni resit to, ze testy jsou na ctverku, tak bude predjizdet na ctverku, da tam nejvhodnejsi rychlostni stupen v dane situaci a zacne zrychlovat, aby to bylo co nejkratsi. Je taky sakra rozdil zda ma clovek 6ti, 7mi nebo 8mi stupen, tam je pak skladba stupnu uplne jina a takove auto co ma 7 nebo 8stupen ma pomerne maly rozsah, takze takove to 80-120 by ani nemusel na jeden kvalt dat.Kazdopadne 0-100 je zajimave. Ja treba nejizdim od domu na komunikaci, kde je 90 kmh a hodne silny a rychly provoz. Tam toto dost vyuziji, abych tam najel a neblokoval. Nicmene beru, ze to neni az to nejdulezitejsi, ale zase to ukazuje na to, co rika automobilka a jaka je praxe.Ale jak sem psal, mit udaj 0-100 a 100-200 a kdyz uz je to zmerene tak pak jen odecist hodntu 50-150 a clovek vidi +- jak je ktere auto pruzne v ruznych rezimech. Navic u tech dalsich udaju se silne eliminuje vliv pneu a ridice. Ale zase vice zasahuje sklon silnice, vitr apod. A zase je pravda, ze rozjet auto na 150-200 u tech co jsou v seznamu muze taky znamenat potrebu mit par kilometru dlouhy prostor, ono to jde i v provozu, ale zase... takze hej hou, pro priste rozsirit o dalsi dynamiku, bez omezeni kvaltu a hura na to.
"Ja treba nejizdim od domu na komunikaci, kde je 90 kmh a hodne silny a rychly provoz."Tak tuto konkrétní křižovatku, kde je povolena 90 kmh, bych fakt chtěl vidět. Pokud je to v obci, tak max 50, mimo obec max. 70.Tak zkusme ještě tu o Karkulce.
Zrychlení nula na sto je absolutní zbytečnost. V praxi se takové zrychlení vlastně nevyskytuje. Nevím tedy, o čem vypovídá tento údaj, když se rozhoduji o výběru auta. To spíše měřit negativní zrychlení ze sto na nula.
Nebudete mi věřit, ale zrychlení (decelerace) vůbec nevypovídá o motoru. Samozřejmě je to stejně tak relevatní parametr jako akcelerace jako parametr hovořící o celém vozu, také jsou velmi důležité pocity, keré při zrychlování a brzdení budete mít, bo každý vůz nebude tak klidný jak např A8 nebo porshe 911
Věřím. Negativní zrychlení vypovídá o brzdách, podvozku a bezpečnostních systémech (ABS, BAS etc. ) Chtěl jsem poukázat na to, že zrychlení 0 - 100 nemá žádný praktický význam pro řidiče (to už spíše brzdění ze 100 na nula). Měřit parametry motorů by mohlo zajímat leda tak inženýry.
Casy 0-100 jsou k nicemu, zajimavejsi a blizsi praxi by bylo zrychleni z 30, 50, 80, 100 treba na 150 + 100 - 200..proste to co clovek na silnici realne zaziva. Navic by se tim vyloucili problemy s tim se spravne rozjet, nevypinatelna kontrola trakce, atd..
Nerekl bych, ze casy 0-100 jsou k nicemu, rozhodne bych k nim ale pridal 80-120 (u benzinu na 3., u nafty na 4. stupen).
A jeste bys mohl pridat parky s horcici (na vyber plnotucna nebo kremzska). Ja myslim, ze zrychleni 0-100 dostatecne vypovida o dynamice vozu. Je jasne, ze kdyz ma zrychleni 0-100 za 9,8 (Passat), tak z 80 na 120 to nebude za 1 s.
Určo se jedná zase o chybu! Už tam schází na prvním místě jen Fábie 1,0 :-D Na kolik asi přídje takový článek?
Ty jsi fakt kaspar...
Jak taková tabulka se zrychlením 0-100km/h vypadala před 40 lety? Trabant 601 - 41,4sTrabant 601 universal 45,6sWartburg 353 - 23,8sWartburg 353 tourist 25,4sŠkoda 100 28,6sŠkoda 110L 21,4sŠkoda 110LS 20,4sŠkoda 110R 20,5s VAZ 2101 18,6sVAZ2102 18,9sVAZ 2103 15,8sDacia 1300 19,4sFiat 125p 1300 19,8sFiat 125p 1500 16,9sMoskvič 408 36,2sMoskvič 412 17,0sVolga 24 21,0sA teď můžete všichni brečet, že 150 koní a zrychlení z nuly na sto kolem deseti sekund je málo :-P
VAZ 2103 15,8s? Nemá tolik i FabiaIII s 1.0 MPI? :D
to redakce: urcite zajimave. Jen by asi stalo za to přidat do tabulky zda to bylo s at/mt. O jaké výkonové verze se jednalo zvlast u mondea, passatu si lze tezko domyslet. Uvést kde a za jakých podmínek se merilo? Zda byl pred pokusem kontrolován tlak v pneu apod. Z kolika měření je to průměr?
Hlavně díky redakci, že něco takového vůbec dělá, na českém webu to není běžné. Přínos je v tom, že si člověk může porovnat udávané a reálné hodnoty a porovnat reálné zrychlení jednotlivých aut. Samozřejmě řidič v tom hraje svoji roli, ale to nebrání porovnatelnosti jednotlivých dosažených výsledků. Ostatně když si člověk přečte i zahraniční měření, tak v naprosté většině případů je realita horší, než údaje výrobce.
to je utopie, tyhle výměry 0-100, u vozů s přední poháněnou nápravou...pane redaktore, měřte to z pohybu 30-150, bude to mnohem přesnější a vyhnete se ničení spojky a protáčení kol...
Jenže 0-100 použiješ mnohem častěji 30-150 tak maximálně při předjíždění traktoru, ale netuším k čemu to potřebuješ rozjíždět na 150... Kdežto 0-100 použiješ při najíždění na hlavní, dálnici(když tam někdo dá STOP, ale nějak nechápu co je bezpečného na tom vjíždět mezi kamiony z 0 než si to načasovat tak, aby to vyšlo z 50...)
0-100 mnohem častěji?to určitě, obzvlášť starty z nuly "naplno" se praktikují tak v 0.5% případů...doporučuji každému kdo má přední náhon a výkon nad 150 koní toto zkusit, řekněme 20x, a bude překvapen, že výsledky se budou lišit o tři sekundy.vidím, že nikdo nepochopil pointu. tady nejde o to nachytat výrobce na švestkách, tady jde o to porovnat ta auta reálně mezi sebou. fakt, že tester nezvládne rozjezd z nuly na hranici adheze, a místo toho se začnou protáčet kola a tím se čas značně prodlouží (obzvlášť u přední poháněné nápravy) je obrovský. takové měření má vypovídající hodnotu, slušně řečeno, orientační.proto měření z již nepatrného pohybu (15/20/30km/h) vyeliminuje prokluz kol a měření se značně zpřesní. stejně tak, cílová rychlost 100km/h je tak malá rychlost, že o 30% silnější motor dosáhne o 0.5s lepšího času, ovšem například ve 150km/h to bude již 5 sekund.proto také páni redaktoři dosáhli výsledku, že 280HP seat s přední poháněnou nápravou je při jejich měření pomalejší než 220HP škoda taktéž s přední poháněnou nápravou, což je reálně nesmysl. suma sumárum 20-150 nebo 30-180 poskytne mnohem objektivnější výsledky.
Myslím že 30-150 výrobci moc neudávají
No sice ne ale je to přeci jen méně ovlivnitelné čímkoli mezi sedadlem, volantem, stropem a pedálem plynu, než obvyklých 0-100 káemhá. Apropos profesore, jak často jezdíš stylem 0-100 naplno? V praxi by bylo spíš smysluplnější třeba 60-130 či něco na ten způsob, což už dává jakousi naději reálného využití... třeba na konci dálničního omezení nebo tak nějak.
neviem, preco ma zase neprekvapilo, ze ovela slabsia Octavia RS kombi to zase natrela Leonu ST. Zda sa to len redakcii normalne? :-)
No jo cobole, uz jsi s tim trapny. 2x v jednom vlakne a navic dokonce i s odpovedi od redaktora...
mam citlivu hracsku mysku, jeden klik su dakedy 2. Tuto spravu odklikam opatrne, aby zase nebola 2x a nemohol si sa stazovat :-)
Kdybys pořádně koukl zjistil bys že to je jen jeden ale ve stejnou dobu duplicitně odeslaný příspěvek
Nejsem si vůbec jistej, ale zkus si najít, co měli za převodovky (auto/manuál). Ps: nejsem fanda octávie... :-D ale ani leonu ;-)
Cupra by to mala dat s oboma do 6s. Pokazit sa to da len 2 vecami - pneumatikami a soferom. Ale neviem si predstavit tie gumy, ktore by mali taky zly cas. Ja sa cudujem, ze redakcia mala odvahu ten cas vobec zverejnit, ze to tak slabo zajazdili. Ale kedze asi vieme, kto im zaplatil...
Tak především, jednou nám tyto výsledky tak vyšly, takže není důvod, stejně jako u všech ostatních aut, je nezveřejňovat. Samozřejmě to pro nás bylo velkým překvapením, protože jsme čekali naprosto jednoznačné výsledky při srovnání s Octavií a tímto měřením jsme původně pouze chtěli zjistit, o kolik je Octavia pomalejší. Bohužel se tak nestalo. Ovšem ani v původním článku jsme z toho nedělali žádné zásadní závěry. Pouze to ukazovalo na fakt, že s Cuprou se musí člověk déle sžít, než se naučí z ní dostat maximum. Vlastně je i takový výsledek docela zajímavý, protože si zákazníci obecně myslí, že si kupují raketové kombi, které dá stovku za pár sekund, ale ono to tak vlastně vůbec být nemusí. Jinak u té konkrétní Cupry se nepodařila zcela vypnout kontrola trakce
podla mna je kazdy rozbeh, pri ktorom zasahuje trakcna kontrola, zlym rozbehom s nedostatkom citu pre plyn. Za 2 tyzdne mi Cupra pride, vyskusam si to tiez a podelim sa o vysledok :-)A podla mna ste to mali skusat viackrat, az kym by ste sa k tomu nepriblizili :-)Neberte ma zle, mam rad vase clanky a chodim na vasu stranku niekolkokrat denne, ale chapete, nemozeme vas stale len chvalit, to by znamenalo, ze ste dokonali, co nie je nikto z nas ;-)
Přečti si testy jednotlivých aut z odkazů. Dynamika byla měřena opakovaně
Takže výrobci lžou s výkony, lžou se spotřebami, lžou s váhami, lžou s dynamikou ....Dá se dnes vůbec ještě něčemu věřit ?
A věříte například tomu, že redaktor internetového plátku levelu okresní přebor neprošustruje pár desetin sekundy v rozjezdu tím, že neumí správně ovládat plyn a spojku?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.