Změřili jsme reálné zrychlení šestnácti aut. Kdo je zatím nejrychlejší?

Před pár měsíci jsme začali v rámci většiny redakčních testů zjišťovat reálnou dynamiku zkoušených automobilů. Které z dosud testovaných aut z poslední doby bylo při sprintu 0-100 km/h nejpomalejší? A kdo prozatím drží rekord našich měření?

VBox je velmi chytrá hračka, která umí spoustu užitečných věcí. My jsme ji nasadili na čelní sklo už více než patnácti automobilům a zkoušeli, jaká je jejich reálná dynamika kromě jiného také při sprintu z nuly na 100 km/h. Někdy se dostavilo menší zklamání, jindy se ukázalo, že v praxi není problém se na udávané hodnoty dostat.

Testy | Technika | Sportovní auta | BMW | Land Rover | BMW X5

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Ale jak ukazuje přiložená tabulka, je zcela výjimečné, aby testované auto zajelo lepší čas než ten oficiální. V našich měřeních se to prozatím stalo pouze jednou, a sice u Peugeotu 308 SW GT s dieselovým dvoulitrem. Že zrovna toto auto vystoupí v tomto směru z řady, to bychom před testem rozhodně netipovali.

Většinou se rozdíl oproti oficiálním hodnotám pohybuje do jedné sekundy, v několika případech se ovšem dostal přes tuto hranici. Berte tento fakt ale trochu s rezervou, protože všechna auta, která vykázala více než sekundový rozdíl, byla osazena manuálem, kdy svou nemalou roli hraje také řidič. Ale pouze to dokazuje, o čem tato oficiální čísla speciálně při zrychlení s manuálem jsou. Člověk si koupí auto a chlubí se časem XY sekund, ale pak vlastně není vůbec jisté, jestli je daného času schopný dosáhnout.

Testy | Technika | Škoda | Srovnávací testy | Kombi | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Absolutním rekordmanem, který vykázal negativní rozdíl, je Fiat 500X s motorem 1.6 MultiJet, manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jeho rozdíl je 2,25 s, když namísto udávaných 10,5 s zajel v průměru čas 12,75 s. A zde si troufneme tvrdit, že to pouze manuální převodovkou nebylo.

Naopak tím nejrychlejším, co jsme zatím v redakci měřili, je Mercedes-AMG GT S. Ten dosáhl průměru 3,9 s. Zároveň je to zatím také jediné testované auto, které se dostalo pod čtyři sekundy. Doufáme, že se počet podobných vozů brzy rozšíří.

V přiložené tabulce si můžete prohlédnout výsledky všech měřených aut, které jsme už zveřejnili, ale nebojte se, v zásobě máme ještě další zajímavé exempláře, o kterých si budete moci přečíst v blízké budoucnosti. Na zveřejnění čeká například Porsche 911 Carrera 4 GTS, Audi RS3 Sportback, čtyřválcový Ford Mustang nové generace nebo Jaguar XE osazený naftovým motorem. 

Zrychlení 0-100 km/h Naměřený čas (s) Oficiální čas (s) Rozdíl (s)
Fiat 500X 1.6 MJT  12,75 10,5 2,25
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 10,6 10,1 0,5
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Volkswagen Passat 2.0 TDI  9,8 8,7 1,1
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků