Změřili jsme reálné zrychlení šestnácti aut. Kdo je zatím nejrychlejší?

Před pár měsíci jsme začali v rámci většiny redakčních testů zjišťovat reálnou dynamiku zkoušených automobilů. Které z dosud testovaných aut z poslední doby bylo při sprintu 0-100 km/h nejpomalejší? A kdo prozatím drží rekord našich měření?

VBox je velmi chytrá hračka, která umí spoustu užitečných věcí. My jsme ji nasadili na čelní sklo už více než patnácti automobilům a zkoušeli, jaká je jejich reálná dynamika kromě jiného také při sprintu z nuly na 100 km/h. Někdy se dostavilo menší zklamání, jindy se ukázalo, že v praxi není problém se na udávané hodnoty dostat.

Testy | Technika | BMW | Sportovní auta | Land Rover | BMW X5

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Ale jak ukazuje přiložená tabulka, je zcela výjimečné, aby testované auto zajelo lepší čas než ten oficiální. V našich měřeních se to prozatím stalo pouze jednou, a sice u Peugeotu 308 SW GT s dieselovým dvoulitrem. Že zrovna toto auto vystoupí v tomto směru z řady, to bychom před testem rozhodně netipovali.

Většinou se rozdíl oproti oficiálním hodnotám pohybuje do jedné sekundy, v několika případech se ovšem dostal přes tuto hranici. Berte tento fakt ale trochu s rezervou, protože všechna auta, která vykázala více než sekundový rozdíl, byla osazena manuálem, kdy svou nemalou roli hraje také řidič. Ale pouze to dokazuje, o čem tato oficiální čísla speciálně při zrychlení s manuálem jsou. Člověk si koupí auto a chlubí se časem XY sekund, ale pak vlastně není vůbec jisté, jestli je daného času schopný dosáhnout.

Testy | Technika | Škoda | Srovnávací testy | Kombi | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Absolutním rekordmanem, který vykázal negativní rozdíl, je Fiat 500X s motorem 1.6 MultiJet, manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jeho rozdíl je 2,25 s, když namísto udávaných 10,5 s zajel v průměru čas 12,75 s. A zde si troufneme tvrdit, že to pouze manuální převodovkou nebylo.

Naopak tím nejrychlejším, co jsme zatím v redakci měřili, je Mercedes-AMG GT S. Ten dosáhl průměru 3,9 s. Zároveň je to zatím také jediné testované auto, které se dostalo pod čtyři sekundy. Doufáme, že se počet podobných vozů brzy rozšíří.

V přiložené tabulce si můžete prohlédnout výsledky všech měřených aut, které jsme už zveřejnili, ale nebojte se, v zásobě máme ještě další zajímavé exempláře, o kterých si budete moci přečíst v blízké budoucnosti. Na zveřejnění čeká například Porsche 911 Carrera 4 GTS, Audi RS3 Sportback, čtyřválcový Ford Mustang nové generace nebo Jaguar XE osazený naftovým motorem. 

Zrychlení 0-100 km/h Naměřený čas (s) Oficiální čas (s) Rozdíl (s)
Fiat 500X 1.6 MJT  12,75 10,5 2,25
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 10,6 10,1 0,5
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Volkswagen Passat 2.0 TDI  9,8 8,7 1,1
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Superb 2
Rok výroby: 2008
Stav: 148 976 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků