První vlak s nákladními automobily vyjel 25. září 1994, poslední 19. června 2004. Za tu dobu přepravil v obou směrech 833 057 kamionů, měsíčně svezl přes šest tisíc vozů. ---- jak to jen zvládli???
Železnice se už dávno měla modernizovat. Kdyby nabízeli služby kontejnerové dopravy s tím, že vzniknou na větších nádražích spec. nakládací/vykládací uzly za přijatelnou cenu tak proč ne. Představa - železnice přiveze (jejich) kontejner jejich (náklaďákem) z nejbližšího uzlu (max. 20-30 km) do firmy. Firma naloží, dráhy si pro kontejner na zavolání přijedou, zařídí odeslání vlakem... na druhém konci kontejner naloží opět jich náklaďák a přiveze do firmy příjemce. Po vyložení si pro prázdný opět přijedou... + rozumné ceny a čas přepravy.Tak by na silnici byla už jen ta doprava kontejnerů + doprava do 100 km, kdy by to bylo ekonomičtější bez několika překládek.(plus toto řešení zavést např. v rámci celé EU...)
To je zajímavá myšlenka
Dobrý den, no, myslím si, že pokud by naše železnice byla lepší a přepravci na ni poskytovaly lepší služby, tak by kamionu ubylo. My jsme to párkrát zkusili, ale vrátili jsme se ke kamionum přesně k firmě Lorenc http://www.lorenc-logistic.cz/pobocka-brno,... výhoda je i, že je máme kousek od firmy.
ááá Ministr se konečně probral! Dřív se po dráze přepravovalo všechno, jenže dnes má každej papaláš svojí autodopravu,tak proč přepravovat po železnici!
To není o papalášství , ale o tom že železnice je moloch , který má přemrštěné ceny. Takže každý radši volí levnější, rychlejší a pohodlnější variantu.
Ceny sou tak přemrštěné proto, že každej to pošle to smradlavou bednou a na zěleznici je málo zakázek... musejí ty náklady nějak dohnat... Jen at je donutej to posilat po železnici. Naklaďáky stačí na lokální přepravu a z nádraží do krámu.
Není to náhodou naopak. Na železnici je tak málo zakázek proto jsou ceny přemrštěné. Kdyby šlo posílat - dopravovat zboží za pár korun nerozhodli by jsme se pro vlastní dodávkovou dopravu, ale využívali by jsme služeb železnice.Inu když byli zničeny třeba koridory - doprava přes Užgorod a jiné tak se není čemu divit.Dřív jezdil osobní vlak z Prahy do Kyjeva přes Užgorod ten však zrušily. Teď by jste musel přes Varšavu tak že radši volíte autobus nebo auto.A podobná situace je i v nákladní dopravě. Takže nepohodlí a přemrštěné ceny.
Jde oto, jestli je to následek nebo příčina... Ja bych řekl že následek který ustí v příčinu... Tede že... Začalo se všechno vozit nákladáka... proč ne? dojedou vam pro to primo pod nos a dovezou az k vasemu prahu... bylo prostě lepší... To vyustilo k nedostatku zakázek a zdražení dopravy na železnici - tedy následek... A dnes vám řeknou že železnice je drahá a mění se v příčinu.
To bych tak neviděl. - nikdo nenutil ČD zrušit - koridor na východ - předpokládám že to bylo politické rozhodnutí- V ČR i na Ukrajině je železniční i nákladní automobilová doprava přitom lze na Ukrajině po železnici dopravovat levně v ČR ne. ( mám tím samozřejmě namysli i v relaci daného státu)- Pamatuji si začátek 90tých let kdy železnice začala rapidně , skokově zdražovat vnitrostátní dopravu v ČR proto se stále více přecházelo na nákladní automobilovou dopravu.
Není to náhodou naopak.Na železnici je tak málo zakázek protože jsou ceny přemrštěné. Kdyby šlo posílat - dopravovat zboží za pár korun nerozhodli by jsme se pro vlastní dodávkovou dopravu, ale využívali by jsme služeb železnice.Inu když byli zničeny třeba koridory - doprava přes Užgorod a jiné tak se není čemu divit.Dřív jezdil osobní vlak z Prahy do Kyjeva přes Užgorod ten však zrušily. Teď by jste musel přes Varšavu tak že radši volíte autobus nebo auto.A podobná situace je i v nákladní dopravě. Takže nepohodlí a přemrštěné ceny.
Si vzpomínám na naše cvičení v předmětu Ekonomika dopravy. Fiktivně jsme posílali z tuzemských pivovarů sudy s pivem do různých evropských destinací. Dělali si pro to papíry, komunikovali s dopravci, zjišťovali konktétní podmínky. V 95% případů vyšla vždycky lépe jízdní souprava, tedy kamion. Od rychlosti, pružnosti, ode dveří ke dveřím ale kupodivu i cenou. Je už to sice nějakých 10 let, ale obávám se, že od těch dob se na naší železnici mnoho nezměnilo.
No uvidíme. :-)):-)):-))Dělali jsme kalkulaci dopravy z Ukrajiny Rivneho do Prahy respektive respektive Strančic. Železniční doprava vyšla jednoznačně nejdráže a časově nejhůře přitom s největšími starostmi.Je zajímavé že zatímco doprava z Rivneho na hranice s Polskem vychází na kopějky(halíře) /km doprava o Ukrajinsko/Polských hranic vychází již draho.Nakonec to dopadlo tak že jsme se rozhodli pro založení vlastní dodávkové dopravy (jezdíme od 5Kč/km respektive od 7Kč/km a mají zájem o naše služby i další) + v případě dopravy nad 3,5t smluvní dopravce ať již Ukrajinské tak České.
Jen možná OT dotaz, jak velká - objem skříně nebo typ - jsou ta auta co u vás jezdí za 7 kč/km ?
10m3 a 15m3
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.