Zloději ve Velké Británii: auto ukradnou v průměru za 10 sekund

Zloději aut ve Velké Británii jsou dnes schopni ukrást auto za 10 sekund, šestkrát rychleji než v minulém desetiletí. Jejich hlavním terčem jsou podle deníku Daily Mail černé audiny a stříbrné bavoráky. Nejvíce se krade v Londýně a jeho okolí.

Kam se hrabou Angelina Jolie a Nicholas Cage, kteří si zahráli zloděje ve filmu 60 sekund, na dnešní poberty. V kasovním trháku z roku 2000 byli sice oba herci hodně rychlí, ale proti kriminálníkům z Británie by ostrouhali. Ti totiž přišli na snadný způsob, jak dobře zabezpečená luxusní a sportovní auta ukrást.

Podle Daily Mailu je každoročně na ostrovech odcizeno kolem 150 000 aut. A dvě třetiny jsou dnes ukradeny za použití originálního klíče. Jak je to možné?

Odpovídá na to studie, kterou pro pojišťovací společnost LV připravili specialisté na automobilové zlodějny. Pachatelé podle nich ve valné většině opustili tradiční metody, už nezkoušejí obelstít stále rafinovanější zabezpečovací zařízení, ale rovnou kradou originální klíče. 

To podstatně zkrátilo dobu krádeže. Dnes jsou schopni vytipované auto ukrást v průměru za deset sekund. Studie pro pojišťovací společnost se opírá o rozhovory s oběťmi i odsouzenými kriminálníky.

Ukazuje, že zloději kradou dvě třetiny aut s originálními klíči. V polovině těchto případů ukradnou klíče majitelům aut při vloupání do jejich domů či bytů. V 6 procentech případů je pak násilím seberou přímo řidičům a řidičkám.

Žebříčku odcizených vozů vévodí černé nebo stříbrné vozy BMW. Na druhé straně jsou třeba žluté Smarty, ty jsou podle statistik nejméně vhodným terčem.

Stačí odtahovka a vesta

Dalším hojně rozšířeným způsobem krádeží jsou v současnosti také „odvozy aut“ - zloději automobil jednoduše naloží na odtahový vůz. Tato praktika se rozšířila od roku 2009. V roce 2011 bylo ukradeno tímto způsobem už 12 procent aut, v roce 2012 zatím 14 procent. 

Jeden odsouzený kriminálník deníku doznal: „Takhle jsem auta kradl na ulici každý den. Za denního světla. Odtahový vůz a svítící vesta stačily, aby si mne lidé nevšímali. Mysleli si, že auta jsou odtahovaná proto, že jejich majitelé nezaplatili daň a pojištění. Nikdo si mne nevšímal.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Břídilové - Angelina Jolie a Nicholas Cage pracovali ve filmu 60 sekund velmi pomalu.

Využito do posledního šroubku

Mnoho aut je dnes kradeno na objednávku. Jedná se hlavně o luxusní vozy a vozy určité barvy a vybavení. A podle studie pro pojišťovací společnost LV se většina ukradených aut nikdy nenajde.

Malé množství těchto vozů je je prodáno hned zákazníkům v Británii, které zloději znají, nebo prostřednictvím internetové aukce. Ale většina zmizí.

Buď jsou rozebrány na náhradní díly. (Podle zlodějů má totiž rozebrané auto desetkrát vyšší hodnotu než auto „celé“.) Anebo jsou vozy odváženy ve speciálních kontejnerech, které neumožňují sledovat signál ze zabezpečovacího zařízení, z ostrovů. Směřují z Velké Británie hlavně do Afriky.

 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků