28
Fotogalerie

Zkušenosti s BMW 325iT: běžec na dlouhé tratě

Kapitoly článku:


Závěr

Z původně zamýšleného krátkého shrnutí je zpráva dlouhá pomalu jak Fidelův projev. Ono to ovšem vypovídá o komplikované povaze popisovaného auta. Nelze říct jen pár slov, realita je opravdu složitá a celkem obtížně popsatelná.

BMW 325i Touring je výborné auto. Nesmíte ovšem od něj chtít něco, co neumí. Od začátku je jasné, že to není stěhovák, to jsem ani nezmiňoval, protože to považuju za samozřejmé. Na druhou stranu já nikdy nedostatkem přepravní kapacity netrpěl a to jsem přes půl kontinentu nestěhoval jen sebe. Není ani vysloveně sportovním autem, i když jisté vlohy k tomu má. Silný motor, přesné a rychlé řízení, výborné brzdy a po úpravě i dobrý podvozek. Přesto budete-li chtít, na Nordschleife s rodinným kombi roztrháte na kusy i takový Golf GTI. Co ale umí ze všeho nejlépe, je cestování na dlouhé trasy. Potřebujete ujet 300 km? Za rohem. 600 km? Hračka. 1200 km? Nastupte si, startujeme. Zvolte jakoukoliv vzdálenost, na kterou si sami troufáte a auto vám bude hravě sekundovat. Při rozumném stylu jízdy ujedete i při vysokých rychlostech minimálně 500 km na nádrž a sami se budete divit, jak to rychle ubíhá. Nebude vás obtěžovat hluk, potřeba věnovat se při řízení autu jako takovému, nebude vás bolet v zádech a po příjezdu budete schopni dalších aktivit.

A úplně na konec odpověď na jednu otázku, která vás mohla při čtení napadnout. Proč se toho auta zbavuji? Letenky jsou čím dál tím levnější a já mezi svými domovy už častěji létám než jezdím. A tak jsem si pořídil něco méně na pohodu a více do sportovna.

Poznámka na závěr: Kdyby někoho z vás, čtenářů dnešní test zaujal natolik, že by po takovém autě zatoužil, pak si můžete právě tento vůz pořídit. K dispozici je v perfektním stavu s možností odpočtu DPH.

Technické parametry

Motor
 
  • Řadový kapalinou chlazený zážehový šestiválec uložen vpředu podélně za přední nápravou, poměnné časování sacích i výfukových ventilů Double Vanos, plynule měnitelný zdvih sacích ventilů Valvetronic
     
  • Objem: 2 497 cm3
     
  • Největší výkon: 160 kW (218 koní) při 6 500 ot.
     
  • Největší točivý moment: 250 Nm při 2 750-4 250 ot.
     
  • Palivo: natural 100/98/95/91
Provozní vlastnosti
 
  • Max. rychlost: 245 km/h
     
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,0 s
     
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
     
  • Město: 12,1
  • Mimo město: 6,2
  • Kombinovaná: 8,4
     
  • Objem palivové nádrže: 60 l
Podvozek
 
  • Zavěšení předních kol: celohliníková dvouprvková náprava s tažnou vzpěrou a pružicími jednotkami s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči (vzpěry McPherson)
  • Zavěšení zadních kol: pětiprvkový závěs
Hmotnosti
 
  • Pohotovostní hmotnost: 1 565 kg (včetně náplní a standardní výbavy) 
  • Užitečná hmotnost: 520 kg
Rozměry
 
  • Objem zavazadlového prostoru: 460 l 
  • Délka: 4 520 mm
  • Šířka: 1 817 mm
  • Výška: 1 418 mm
  • Rozchod předních kol: 1 500 mm
  • Rozchod zadních kol: 1 513 mm
  • Rozvor náprav: 2 760 mm

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud