V roce 2005 se na autosalonu v Ženevě objevil koncept vozu Škoda Yeti. Řešení světlometů na přídi pak dostal i sériový automobil o čtyři roky později. Škoda tehdy uvedla, že testuje zájem zákazníků o takový typ auta i bez pohonu všech kol.

V roce 2005 se na autosalonu v Ženevě objevil koncept vozu Škoda Yeti. Řešení světlometů na přídi pak dostal i sériový automobil o čtyři roky později. Škoda tehdy uvedla, že testuje zájem zákazníků o takový typ auta i bez pohonu všech kol.

O půl roku později byl na stánku automobilky Škoda představen další koncept votu Yeti. Tentokrát šlo pouze o dvoudveřový vůz typu SUV s otevřenou střechou. Tato myšlenka u Škody zapadla.

O půl roku později byl na stánku automobilky Škoda představen další koncept votu Yeti. Tentokrát šlo pouze o dvoudveřový vůz typu SUV s otevřenou střechou. Tato myšlenka u Škody zapadla.

Sériový automobil se poprvé prezentoval v roce 2009. Šlo o velmi kompaktní automobil s délkou karosérie pouze 422 centimetrů. Na poměry značky měl i poměrně malý zavazadlový prostor.

Sériový automobil se poprvé prezentoval v roce 2009. Šlo o velmi kompaktní automobil s délkou karosérie pouze 422 centimetrů. Na poměry značky měl i poměrně malý zavazadlový prostor.

Přesto se dočkal někdy až nečekaných ocenění, zejména ve Velké Británii. Mimořádnou pozornost vzbudil pak díl televizní série Top Gear, ve kterém yeti závodil proti Ferrari a dokonce na jeho střeše přistál vrtulník.

Přesto se dočkal někdy až nečekaných ocenění, zejména ve Velké Británii. Mimořádnou pozornost vzbudil pak díl televizní série Top Gear, ve kterém yeti závodil proti Ferrari a dokonce na jeho střeše přistál vrtulník.

V roce 2013 proběhla modernizace vozu, při které musel přijít o pár kulatých světel na přídi. Vznikly pak dvě designové verze jednoho vozu. Tato je standardní (městská)

V roce 2013 proběhla modernizace vozu, při které musel přijít o pár kulatých světel na přídi. Vznikly pak dvě designové verze jednoho vozu. Tato je standardní (městská)

A tato "offroadová". Terénní schopnosti však zůstávaly stále stejné. Například světlá výška činila jen 180 milimetrů.

A tato "offroadová". Terénní schopnosti však zůstávaly stále stejné. Například světlá výška činila jen 180 milimetrů.

V Číně se Škoda snažila místnímu vkusu přizpůsobit prodloužením karosérie vozu o šest centimetrů. Na přání se také dodává rezervní kolo namontované na pátých dveřích.

V Číně se Škoda snažila místnímu vkusu přizpůsobit prodloužením karosérie vozu o šest centimetrů. Na přání se také dodává rezervní kolo namontované na pátých dveřích.

Nejpůsobivější verzi modelu Yeti Škoda představila v roce 2014 na srazu příznivců vozu Volkswagen GTI u rakouského jezera Wörthersee. Model Yeti Xtreme měl výškově nastavitelný podvozek, uvnitř čtyři závodní sedačky a pod kapotou motor 1,8 TSI se 152 koňskými silami.

Nejpůsobivější verzi modelu Yeti Škoda představila v roce 2014 na srazu příznivců vozu Volkswagen GTI u rakouského jezera Wörthersee. Model Yeti Xtreme měl výškově nastavitelný podvozek, uvnitř čtyři závodní sedačky a pod kapotou motor 1,8 TSI se 152 koňskými silami.

Svoji budoucnost v kategorii vozů SUV ovšem teď značka s okřídleným šípem ve znaku vidí v autech s písmenem Q na konci jejich označení. Jméno Yeti navíc nebudilo přílišné nadšení třeba v Číně, který je pro Škodu tím nejdůležitějším. Také bylo nutno zákazníkům nabídnout o poznání větší vůz, který bude logicky také dražší. Suma sumárum, jméno Yeti pak po pouhé jedné generaci odchází do výslužby.

Svoji budoucnost v kategorii vozů SUV ovšem teď značka s okřídleným šípem ve znaku vidí v autech s písmenem Q na konci jejich označení. Jméno Yeti navíc nebudilo přílišné nadšení třeba v Číně, který je pro Škodu tím nejdůležitějším. Také bylo nutno zákazníkům nabídnout o poznání větší vůz, který bude logicky také dražší. Suma sumárum, jméno Yeti pak po pouhé jedné generaci odchází do výslužby.

O půl roku později byl na stánku automobilky Škoda představen další koncept votu Yeti. Tentokrát šlo pouze o dvoudveřový vůz typu SUV s otevřenou střechou. Tato myšlenka u Škody zapadla.
Sériový automobil se poprvé prezentoval v roce 2009. Šlo o velmi kompaktní automobil s délkou karosérie pouze 422 centimetrů. Na poměry značky měl i poměrně malý zavazadlový prostor.
Přesto se dočkal někdy až nečekaných ocenění, zejména ve Velké Británii. Mimořádnou pozornost vzbudil pak díl televizní série Top Gear, ve kterém yeti závodil proti Ferrari a dokonce na jeho střeše přistál vrtulník.
V roce 2013 proběhla modernizace vozu, při které musel přijít o pár kulatých světel na přídi. Vznikly pak dvě designové verze jednoho vozu. Tato je standardní (městská)
9
Fotogalerie

Život Škody Yeti v 9 obrazech. Definitivně skončí za dva týdny

Model Yeti byl prvním vozem kategorie SUV, které mladoboleslavská Škoda nabídla zákazníkům. Nyní už má v nabídce i další, přičemž nástupce "sněžného muže" změní rozměry i jméno.

Na přelomu května a června sjede z výrobní linky závodu v Kvasinách poslední exemplář vozu Škody Yeti. Přesněji řečeno ten, který smontovaly ruce českých dělníků a je určen pro evropský trh. Zájemci o tento automobil si nyní musí vystačit s exempláři ze skladových zásob, objednávky takzvaně do výroby již byly zastaveny.

Podle mluvčího tuzemské prodejní organizace Škoda-Auto Vítězslava Pelce, je nyní pro zákazníky připraveno zhruba 600 skladových vozů.  "Aktuálně se ve výrobních závodech realizují objednané výrobní kvóty. Výroba v závodě Kvasiny bude následně přecházet na produkci nového modelu Karoq (přechod plánován od 30. týdne 2017), výroba modelů YETI určených pro Evropský trh v závodě Nižnij Novgorod (pro CZ trh jde o akční modely TRUMF ve všech motorizacích) je plánována do konce srpna. Tento výrobní závod bude následně realizovat výrobu vozů pro trhy převážně mimo EU (primárně Rusko). Kvóty výroby pro CZ trh jsou nyní kompletně zaplněny," sdělil Pelc.

Po osmi letech tak skončí éra vozu, který proslul výbornými jízdními vlastnostmi a na konzervativní Škodu i pozoruhodným designem. 

Ve fotografickém přehledu si pod snímky můžete přečíst o zásadních událostech v historii tohoto vozu:

a Yeti_Concept-2005-1600-01.jpgb Skoda-Yeti_2_Concept-2005-1600-07.jpgc Skoda-Yeti-2010-1600-04.jpg

Škoda Yeti

Škoda Yeti bylo první SUV v historii značky Škoda. Bylo k dispozici s pohonem 4x2 i 4x4 a mělo variabilní interiér podobně jako některá MPV. Výroba Škody Yeti skončila v roce 2017. Jejím nástupcem je Škoda Karoq.

Ceny • Test

Doporučujeme

Články odjinud