Život nejosamělejšího stromu světa ukončil opilý libyjský řidič náklaďáku

Ta akácie byla symbol. Stála na trase mezi Nigerem a Alžírskem a každý řidič, který se tu prodíral nekonečnou pouští, věděl, ano, jsem na správné cestě. Stovky kilometrů od ní totiž nebyl žádný jiný strom. Představovala velmi užitečný navigační bod uprostřed Sahary. Dokonce byla i v mapách, třeba v té od Michelina.

Nejosamělejší strom světa. V roce 1973 ho ale potkal smutný osud. Nezašel na nedostatek vody, jak by se dalo s největší pravděpodobností očekávat, jeho život ukončil jeden z těch, kterým pomáhal. Opilý libyjský řidič do něj narazil se svým náklaďákem a vyvrátil ho.

Dnes je tato akácie, která je nazývaná Strom z Ténéré, k vidění v muzeu v Niamey, v hlavním městě Nigeru. A místo ní vztyčili na místě, kde stávala, podivnou ocelovou skulpturu. Má připomínat strom, který tu kdysi stával. Do jeho půvabu má ale nekonečně daleko. 

Foto Michael Mazeau

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek