Živě z Paříže: Nová C3 vypadá v reálu ještě lépe! Citroën ukazuje i koncept nové C5

Třetí generaci nejdůležitější modelové řady dvojitého šípu, C3, jsme již na obrázcích viděli. Výstavní premiéru si však odbyla na domácím autosalonu v Paříži. Už na fotkách byl vůz líbivý a originální, u takto designových aut je ale důležitá také ta druhá, osobní zkušenost. „Cétrojka“ mě ale nezklamala.

Zajímavosti | Video | Hatchbacky | Premiéry | Citroën

Citroën C3 oficiálně, jde o zmenšený Cactus s 36 barevnými kombinacemi

Styl založený na C4 Cactus, se kterým nakonec auto sdílí i platformu, funguje i na menší C3. Airbumpy, neboli vzduchové polštáře, však nejsou tak výrazné, navíc ve standardu je C3 dodávaná bez nich. Na protáhlý dvojitý šíp, jak se logo Citroënu na maskách zobrazuje již od dob první C4, navazují LED diody denního svícení. Díky tomu rozdělená přední světla nepůsobí nesourodě. Vzhled crossoveru přináší kromě zmíněných prvků i plastové lemování nárazníků a blatníků. Jedná se o příjemné oživení segmentu B.

Zadní část už je mimo masivního plastového nárazníku o něco střízlivější. C3 je v Paříži vystavena v 10 různých barevných variantách. Nejvíce se mi ovšem líbila „prospektová“ kombinace bílé karoserie s červenou střechou a doplňky. Vysoká míra individualizace je ale jedním z hlavních prvků nové C3 a tak si může každý vybrat dle svého gusta. Právě to, jak dokážou jednotlivé karosářské díly ladit nejen s prvky Airbump, ale i s interiérem, dělá z konfigurace tohoto vozu zábavu.

Ojetiny | Technika | Citroën

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Konkurent Fordu Fiesta či Renaultu Clio sází především na komfort a to je znát v interiéru. Na poměry třídy široká přední sedadla se hlásí k heslu Advanced Comfort, které Citroën na svých novinkách aplikuje. Příjemný je i posaz za volantem, zejména ve srovnání s předchůdci, kde se sedělo až příliš vysoko. Vybírat můžete ze tří stylů interiéru. Metropolitan Grey nabízí světle šedý interiér. Na veselé auto je možná příliš usedlý. To styl Urban Red nabízí sice tmavší odstíny plastů, ale vše rozjasňují červené doplňky. Styl Hype Colorado potom nabídne odstíny hnědé, ovšem s kvalitnějšími materiály a zpracováním, včetně dvoubarevného volantu. Dominantou interiéru je sedmipalcový dotykový displej palubního systému. Nabízí novou generaci navigačního systému, ovládání hlasem, zobrazení couvací kamery či funkci MirrorScreen a Apple CarPlay. Reaguje pohotově a potěší i vedlejšími ikonami rychlého výběru či mechanickým ovladačem hlasitosti. Jediná výtka v interiéru putuje směrem k zadním sedadlům, která by mohla být prostornější.

Video | Autosalony | Ženeva 2016 | Hatchbacky | Design | Citroën

Citroën C4 Cactus míří do Ženevy se systémem Grip Control

V benzínové verzi je nová C3 k dispozici s tříválcovými motory 1.2 PureTech (82 k) s manuální převodovkou a PureTech (110 k) s automatickou převodovkou EAT6, v dieselové verzi s manuální převodovkou a motory BlueHDi (75 a 100 k). Na českých silnicích ji uvidíme ještě letos.

Testy | Kombi | Peugeot

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Bylo to (většinou) fajn

Francouzi si na domácí půdě neodpustili ani koncepční vůz v podobě CXperience. Francouzské čtyřdveřové kupé údajně předznamenává budoucí modely C5 a C6. „Jsme mainstreamovou značkou, ale máme schopnost změnit zažité vnímání hlavního proudu,“ dodává šéfka Citroënu Linda Jacksonová s tím, že velké modely s dvojitým šípem ve znaku by měly být vyvíjeny zcela separátně od modelů nově vzniklé luxusní značky DS. Zatímco ještě před pár lety se zástupci skupiny PSA dušovali, že velké, luxusnější modely Citroënu přenechají značce DS a budou se soustředit na malé a levné vozy, dnes se zdá, že na své pojetí luxusu bude mít dvojitý šíp také nárok. Koncept jako takový zaujme svou nízkou siluetou a zajímavým, zářivým interiérem, který kombinuje dosud nepředstavitelnou kombinaci zářivě žlutého čalounění s dřevěným obložením. Výsledek však podle mě vypadá skvěle.

Video | Hatchbacky | Design | Citroën

Nový Citroën C3 se ukazuje na prvních fotkách (+video)

Na stánku Citroenu se objevil také nový speciál WRC, zatím v podobě konceptu. Respektuje nová pravidla FIA pro příští rok, podle kterých mají být vozy více aerodynamicky efektivní a také výkonnější. V závodní premiéře jej uvidíme v lednové Rally Monte Carlo, kterou ročník 2017 startuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků