Zisk Škody se loni přehoupl přes 16 miliard, nejvíce rostla v Rusku

Škoda Auto loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy korun. Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun. Loni automobilka prodala rekordních 879 200 aut, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Její celosvětový tržní podíl dosáhl 1,4 procenta.

„Naše Růstová strategie přináší výsledky,“ řekl na dnešní výroční tiskové konferenci předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. „Podařilo se nám nadprůměrně zvýšit jak odbyt, tak finanční ukazatele. Naše budoucnost se jmenuje ziskový růst, a v tomto duchu chceme pracovat i v roce 2012,“ dodal. Zopakoval také cíl firmy prodávat v roce 2018 kolem 1,5 milionu aut.

Nejvíce firma rostla v Rusku, kde zvýšila prodej o 63 procent na 74 tisíc vozů. V Indii Škoda zvýšila prodej o polovinu na 30 tisíc vozů a více než pětinového růstu dosáhla v Číně a východní Evropě. V Číně prodala 220 tisíc aut a ve východní Evropě 34 300 vozů. V západní Evropě firma zvýšila prodej o devět procent na 362 tisíc aut a ve střední Evropě rostla o dvě procenta na 123 200 vozů.

Klepněte pro větší obrázek
"Na pařížském autosalonu představíme evropskou verzi nového kompaktního sedanu," potvrdil šéf Škody Auto Winfried Wahland na dnešní tiskové konferenci.

Nejprodávanějším modelem byla i loni Octavia jejíž odbyt vzrostl o 10,7 procenta na téměř 390 tisíc vozů. Fabia skončila s 267 tisíci prodanými kusy a růstem o 16,5 procenta druhá. Superb loni poprvé prolomil hranici 100 tisíc prodaných vozů. Odbyt vlajkové lodi značky vzrostl o 18,1 procenta na téměř 117 tisíc vozů.

Meziročně největší růst mezi všemi modely (o 33,7 procenta) zaznamenalo kompaktní SUV Yeti, které si loni koupilo přes 70 tisíc zákazníků. O 11,4 procenta rostl také prodej Roomsteru. Prodáno bylo zhruba 36 tisíc vozů.

Vydařil se také start nového malého modelu Citigo a indického kompaktní sedanu Rapid. Model Citigo se začal v Česku prodávat na konci loňského roku a od května bude uváděn v jednotlivých evropských zemích.

Obrat automobilky vzrostl o 18,1 procenta na 10,3 miliard eur (252 miliardy korun) a poprvé tak překročil hranici deseti miliard eur. Provozní výsledek v minulém roce narostl o 66,1 procenta na 743 milionů eur (18,2 miliardy korun).

K dobrým finančním výsledkům podniku přispěly jak inovované modelovy, tak optimalizace nákladů. O 165 milionů eur meziročně rostly také investice na celkových 568 milionů eur (13,9 miliardy korun). Firma loni vytvořila 1850 nových pracovních míst a zaměstnávala celkem 26 565 lidí po celém světě.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků