Zinoro 1E: první výsledek německo-čínské spolupráce je upravená X1

V dubnu letošního roku BMW oznámilo prohloubení spolupráce s čínskou automobilkou Brilliance, na jejímž konci měla stát nová značka Zinoro. A jak bylo oznámeno, tak se také stalo. Po oficiální premiéře jména Zinoro, která se uskutečnila v Šanghaji, byl na Guangzhou Motor Show představen také první model. Jmenuje se Zinoro 1E a není to nic jiného,než elektrická X1 určená pro Čínu.

BMW

Brilliance připravuje další kopii, tentokrát BMW X1

Designéři decentně přepracovali karoserii automobilu. Tyto změny jsou ale vzhledem k použitému pohonnému ústrojí spíše podřadné. O pohon se totiž nestará spalovací jednotka, nýbrž elektromotor nabízející parametry 170 koní a 250 Nm. Lithium-iontové akumulátory jsou rozděleny do tří částí, kdy jednu část najdeme pod kapotou, další ve středovém tunelu a třetí na místě nádrže a v zavazadelníku. Ten zvládne 306 litrů v základním uspořádání, klasická X1 nabídne 420 litrů.

Zinoro E1 se rozjede maximálně na 130 km/h, dojezd činí nanejvýš 150 kilometrů. K plnému „doplnění“ elektrické energie je potřeba 7,5 hodiny. Ve výbavě najdeme vše od klimatizaci, přes navigaci až po elektricky nastavitelná sedadla.

Zajímavosti | SUV | Technika | BMW | Premiéry

BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Jen tak na okraj, není vůbec nezajímavé, co stálo na začátku dnes na pohled tak skvělé spolupráci. Psal se rok 2011, konkrétně březen tohoto roku, a na internetu se objevily první snímky odhalující něco jako BMW X1 s tváří Škody Roomster. Aby byl celý mix dokonalý, pod kapotou byste našli čtyřválec Mitsubishi. A jak asi tušíte, vše měla na svědomí značka Brilliance.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků