Cena zimních gum je vlastně velmi nízká. Je zde počáteční investice, aĺe mám 2 sady gum se kterými jezdím střídavě -v zimně neopotřebovávaá letní a naopak. Ano, vím, v nepříznivých podmínkách, kdy je moc teplo zimní trpí víc - proto říkám nízká cena, ne že je to zadarmo. Takže já to neřeším B-] . A vzpomínám si minimálně na dvě situace kdy mi zimní obití zachránilo prd*l.
Pane Jando, nebylo by možné v rámci vaší redakce uspořádat test letních a zimních pneumatik, aby se ukázalo, kde je vlastně pravda? K testu by se mohly požít auta běžného českého člověka, tedy např. Škoda Octavia nebo Fabia nebo klidně třeba i Octavia II a Fabia II. Test by se pořádal za následujících podmínek1) při teplotě pod 5°C 2) pneu budou mít naprosto stejný rozměr a budou nové 3) půjde o pneu, které ADAC označil *** velmi doporučujeme, tedy o jedny z nejlepších na trhu 4) půjde o naprosto shodné typy vozů, lišící se max barvou5) test proběhne na suchém a zejména mokrém povrchu. O sněhu a ledu tady panuje shoda. Osobně s Vámi nesouhlasím, že letní směs bude za výše uvedených podmínek v zimním období lepší než zimní, ale rád se nechám objektivním testem přesvědčit o opaku. Ještě si dovolím uvést důvod, proč si to myslím: "Zimní provoz na silnicích zemí střední Evropy probíhá ze 40 % na suchých vozovkách, ze 45 % na vozovkách mokrých a z 15 % na sněhu. To znamená, že dvě třetiny zimního období jezdíme na mokrých a kluzkých vozovkách. Dalším aspektem je však teplota, jejíž průměrná hodnota v zimě činí ve střední Evropě přibližně tři stupně Celsia.""Zimní pneumatiky jsou složeny ze tří základních složek: běhounové směsi, lamel a dezénových bloků. Běhounová směs zimní pneumatiky obsahuje vysoký podíl přírodního kaučuku, který udržují pneumatiku pružnou při nízkých teplotách a dokáže zajistit silnou adhezi (přilnavost k vozovce). Naopak letní pneumatiky obsahují kaučuku málo a tudíž nejsou schopny v zimním období zajistit dostatečnou přilnavost k vozovce."Věřím, že věcná diskuze, argumenty a objektivní testy přispějí více k bezpečnosti na pozemních komunikacích, než pouštění naprosto neprůkazných videí. Jinak sopuhlasím, že kdyby lidé používali více rozum, nebylo by spousty předpisů zapotřebí. Na závěr si dovolím konstatovat, protože jak jsem správně pochopil, s diskuze je to na běžném pořádku, že lidé s opačným názorem, než pana Jandy jsou okamžitě nařčeni, že pracuji pro Min. dopravy, či nějakou lobbingovou skupinu. Takže pro tyto případy jasně deklaruji, že jsem řidič s 8 letou praxí na všech typech pozemních komunikací, zejména dálničních a v průměru najezdím 40 000 km za rok.
fascinuje mě, jak se tu pořád oháníte debilama na letních gumách a jak jsou nebezpeční. navrhuju zpracovat statistiku, kolik blbců v příkopě, co za zimu potkáte bude mít letní a kolik zimní pney a jsou tím pádem gumy, co buď neumí jezdit, nebo jedou jako prase, protože na zimních se jim přece nemůže nic stát. a na druhou stranu dáme ty s letníma, co jsou podle velké části diskutujících debilové, že nepřezuli. to samé u zablokovaných kopců, a dalších krizovek. docela by mě zajímalo, jak by tahle statistika dopadla. tipuju, že výrazným vítězstvím gum se zimníma pneu v počtu nehod a krizovek.
Už vidím kamioňáka kterej jede na jih Itálie a pak třeba na Sicílii jak si Kvuli D1 nasadí zimní gumy a hned za značkou je sundá, aby mohl jezdit v 15° + :D :D :D Fakt komedie a to samé auta
Nevím jestli se nymýlím ale příkazové značky jsou ohraničené červeným kruhem a modrá značka dle vyhlášky nic nepřikazuje ale pouze doporučuje.
Nepletete si to náhodou se zákazovými značkami?Modré jsou také značky informativní, ale ty jsou hranaté. Příkazové jsou modré kulaté. Jak vypadá značka "Přikázaný směr jízdy"? Je to takový modrý kruh a na něm bílé šipky. Po červeném kruhu tam není ani stopy. ;-)
Jak jinak si vysvětlit tuto d_bilitu z hlavy retardovaného chovance nejmenovaného ústavu, kterou naši milí vychytralí mocnáři schválili a vhodili do užívání... Zajímavé by bylo zjistit, kdo tuto pakarnu navrhl, kdo ji schvalil a kolik jim pristalo na uctech...
PS:Dám ruku do ohně,že Vantage je jeden z těch tupých bur@nů a křup@nů z ministerstva dopravy co to navrhoval..
S názory pana Jandy a pana Ondrášíka naprosto souhlasím a jsem jejich zastáncem.Nenechám se nějakou značkou moralizovat a policií buzerovat.Na zímní pneu přezouvá tehdy až uznám za vhodné!
Jak se budou řešit tkz."univesál"pneu,nyní "celoroční".Vždyť takové Pirelli Scorpion STR pro SUV a 4x4,jsou na sněhu ideál.U nižších tříd pak Vektor 5+,také celoroční s výborným záběrem,..jr
Samozřejmě,že určitou část by to naštvalo. Chápu člověka co má drahé pneumatiky,ujede za rok mnoho kilometrů(cca. 30 tis a víc?) a potom si je ojíždí ve 20st.C3-[ Ale pro celkovou bezpečnost se něco udělat musí. Ale iluze o tom jak by se vše rapidně zlepšilo nemám.
Souhlasim, znacka je spravne, ale definovat jeji platnost od-do je kravina...Ti co najezdi hodne stejne zimaky maji a 99% z nich je nasadi v pravou chvili i bez znacky. jenze hovadka budou jezdit dal znackaneznacka a ve vysledku se nicmoc nezmeni (viz bodovy system a omezeni rychlosti).Je potreba se soustredit na zlepseni celeho systemu pocinaje kvalitou silnic a informacnim systemem konce, nez jen drtit ridice pokutama...
"...Velkoryse nyní pominu můj rozhodný nesouhlas s tím, že na suché silnici existuje nějaká teplotní mez v populárním spektru +5 až +10°C, za kterou se letní pneumatiky stávají horší volbou než zimní. Rád s příchodem skutečné zimy dokáži všem čtenářům krátkým videem, že letní pneu jsou schopny na stejném autě na suché silnici dosáhnout stejné či kratší brzdné dráhy či lepšího času při průjezdu sérií zatáček, než ty zimní i za teplot okolo -10°C..."Pane Janda, beriem vasu ponuku, a navrhujem vam stavku o flasu 5-hviezdickoveho konaku. Tvrdim, ze pri -10°C nebudu mat letne kratsiu brzdnu drahu, ako zimne (na suchej ceste, na tom istom aute). Pridem kamkolvek, a mozete testovat na svojom aute. Mam vsak podmienku: testovat pneumatiky od jedneho vyrobcu, t.j. kvalitativne podobne. Iste chapete, ze postavit do testu letne Micheliny, a zimne "superpneumatiky" z ciny nema zmysel.Tak co, prijimate stavku???
Souhlasim s autorem: kvalitni letni guma, zvlast ty "sportovni" s mekci smesi je lepsi nez zimni sunnywanligoodride supervločkabreaker jak na suchu, tak na vode. I moje Dunlop Sport Maxx TT (mekoucka guma) jsou lepsi nez Dunlop Winter 3D (zimni univerzal) na mokru i na suchu.Znacka prikazujici zimaky od-do je podle me blbost, mela by platit kdyz snezi, jako je to jinde v evrope. A dodatkovou tabulku s 5°C vymyslel uz nakej uplnej idiot.Kazdopadne, zadna znacka nam nepomuze, kdyz nebudou ridice premejslet, sledovat pocasi a dalsimi zpusoby pouzivat mozek. Proste vzdycky se najde nakej turek s kamionem na letnich, co se pokusi prejet vysocinu pri 20cm snehu a -10°C a kreten na tech nejlepsich zimnich pneumatikach, co se na D1 pod snehem rozseka, protoze pojede na snehu jak hovado (ma prece ty nej zimaky....).A ja si budu vesele jezdit po D1 na letnich jeste 14 dni, protoze ma bejt kolem 10°C.Takze lidi - prosim - myslete! Dik! :-D
Ved to je jasne. Ale ako vravim, neporovnavajme kvalitne letne, a mizerne zimne. Napokon, mozeme to aj otocit, mizerne letne, a kvalitne zimne - vypovedacia hodnota takeho porovnania je rovnako nulova. Vezmime priblizne rovnako kvalitne pneumatiky od jedneho vyrobcu (napr. Pirelli P6 letne a Pirelli 190 snowcontrol zimne). A potom uvidime, ako to bude pri tom brzdeni na vozovke s teplotou -10 stupnov! Jinak mas pravdu, rozum je podstatne dolezitejsi ako zimne ci letne pneumatiky. Ked niekto pojde jak hovado, nepomoze mu ani keby mal obute zimne s retazami a nastrelenymi hrotmi...
Mnohem uzitecnejsi by byla podpora skutecne fungujiciho rds-tmc systemu hlaseni pro navigace. Protoze kdyz v zime vyjedu z prahy na brno, pocasi je ok, v radiu se dopravni hlaseni omezuje na "praha je zase zasekana, jedte radsi tramvaji" + nonstop reklamy + pripadne ta zarucene nejlepsi ranni show, tak bych se rad dozvedel, ze treba u humpolce napadlo 10cm snehu a dalnice je pod ledem....kdyz by se ta informace ke me dostala a ja se na ni mohl spolehnout, tak proste zajedu na pumpu, dam si kafe, projdu maily, hodku pockam a pak pokracuju dal, az tam prijedu, tak uz je to prosoleny a pohoda...jenze, takhle si to vsichni dosmazej az na ten led, par aut se tam vyboura, pripadne srazej policajta, kterej beha odkrejvat a zakrejvat novou znacku a do vecera to proste stoji...
(napr. Pirelli P6 letne a Pirelli 190 snowcontrol zimne). A potom uvidime, ako to bude pri tom brzdeni na vozovke s teplotou -10 stupnov! :-D:-D Do 50km/hod možná.Nad 50 ne. Z vyšších rychlostí bude na suchu vždy lepší letní pneu,za jakékoli reálné teploty(0až -25) u nás
Nebude. Ziadna zmes nedokaze mat optimalnu tvrdost v celom rozsahu teplot, od -30 po +50. Naopak, mechanicke vlastnosti gumy su silne teplotne zavisle! Daju sa "posunut" smerom k urcitej teplote primesami, ale nemozes dosiahnut to, aby boli nemenne v celom intervale.U letnych pneumatik je zmes namiesana tak, aby mala skutocne optimalne vlastnosti niekde okolo +20 az +30 stupnov (zalezi od konkretneho typu). Nad/pod tohou hodnotou adhezne vlastnosti klesaju - pri vyssej teplote je zmes velmi makka, otiera sa, pri nizsej je zas tvrdsia, zacina sa drobit. Zimne pneumatiky maju (okrem inych parametrov) optimalne vlastnosti posadene podstatne nizsie...Pracujem vo firme, kde sa aj toto testuje. Osobne sa na tom nepodielam, ale mam tu vysledky z testov na polygone z vlanajsej zimy...
A u aut bez ABS bude tento rozdíl propastný B-]
Prohrajes, prohrajes. To je proste realita.
značka přišla na svět změnou podzákonného předpisu - vyhláškou ministerstva dopravy č. 202/2008. O takové změně legislativy nehlasoval parlament. Postup MDČR je dle mého názoru v rozporu s listinou základních práv a svobod, která výslovně stanoví, že povinnost může být občanu uložena pouze zákonem. Kromě toho se jedná o určitý zásah do osobních práv jednotlivce, který tím byl omezen v možnosti volby pneumatik pro své vozidlo tak, aby za dané povětrnostní situace a podle svého nejlepšího vědomí, znalostí a schopností dosáhl maximální bezpečnosti. Asi všichni víme, že zimní gumy nejsou to nejlepší obutí při teplotě 20°C, která není koncem dubna výjimkou. Podle mně je jen otázkou času, kdy se někdo obrátí na ústavní soud. - a v neposlední řadě, ačkoli experti radí používat zimní pneu čtyři měsíce v roce (prosinec - březen, obecně pokud průměrná teplota klesne pod 4°C), vyhláška stanoví něco jiného... převzato od D-FENS
Tak půberťáci Janda s Ondrášikem dokonce už i cenzurují přizpěvky v diskuzi. Kampak se ztratil můj přízpěvek kde jsem kritizoval Vaše anarchistické člány??....to jste na tom skutečně tak bídně?? Chudáčci
Za první dvě souvětí ve třetím odstavci bych ho na hodinu vyhodil. Člověk s takovým to názorem nemá co dělat na mistě redaktora na tomto a podobném servru!
Poprvé jsem řídil auto v r.1955, první auto jsem si koupil 1968, jezdil jsem i pod sirénou, po Praze i v horách, na sněhu i ledu s pohonem zadku i předku - a poprvé jsem na zimní přezul v lednu 2006 - byla fůra sněhu a mířil jsem do Tater. Nikdy jsem nezapadl, neměl jsem problémy s vyjetím kopce... Neříkám, že zimní gumy nejsou dobré, ale dobrý vzorek na letních (resp. "univerzálních") a přizpůsobení rychlosti a techniky jízdy vždycky stačilo (nebyl problém ani Jáchymov-Boží Dar). Myslím, že celý tento povyk je spíš úsluhou výrobcům pneu. Střelci stylu "300 z místa, v městě 200" si ochotně rozbijou hubu na letních i na zimních. Netuším, proč nepřevezmeme rakouskou, švýcarskou, či německou úpravu. Laik by se domníval, že ve sjednocené Evropě je žádoucí mít i sjednocené předpisy, aby se to lidem nepletlo. Řebíčkova banda si to zřejmě - i proti názoru fachmanů - nemyslí.A opravdu by mě zajímalo, co má dělat ten, kdo má letní a narazí na tuto aktivizovanou značku. Zastavit a počkat, až se oteplí?
A mohl by nám teda odborník tvého kalibru vysvětlit, proč u všech motorsportů od rally až po F1 týmy vždycky tak moc experimentují s pneumatikami, když je to vlastně jedno? Proč kromě vzorku, který se například u rally ručně vyřezává do slicků a je skoro pořád stejný, řeší hlavně jestli tvrdé nebo měkké pneumatiky? A proč se ty gumy pro jistotu ještě zahřívají, aby byly měkčí, když tam vlastně můžou šoupnout studené tvrdé letňáky a vesele vyrazit? B-]
Vestor: proč chceš odpověď ode mne, když si odpovídáš sám? Tobě jde o max. rychlost, mně o možnost dojetí, což je trochu rozdíl! Já tvrdím, že projet a dojet v zimě lze i na letních. Nejezdím pomalu, když to jde, ale závodit za každou cenu nehodlám - ještě pár let bych tady rád pobyl. Na zimu teď už přezouvám (z Prahy jsem se přestěhoval do podhůří), nepopírám, že zimáky jsou za chladu lepší, ale tvrdím zcela odpovědně, že i v zimě lze jet, projet a dojet na letních - ovšem nesmíš do toho plést rallye, nebo F1. S cihlou na plynu ti nebudou ani nové zimáky moc platné.
Takže kdo z vás viděl a nebo četl článek s tabulkou,kde by se testovali ve vyšších rychlostech brzdné dráhy zimních a letních pneu? Asi nikdo. A víte proč? Protože by to dopadlo špatně. Tím nechci říct,že jsou zimní na prd.:-D
Na suchu samozřejmě B-]
Tak nam teda na testu ukazte, jak se stejnou kvalitativni tridou zimnich a letnich kol zabrzdite v minus deseti na stejne draze? Kecat a prebirat tiskove zpravy by vam slo, ovsem neco udelat? Problem...
Záleží z jaké rychlosti :-D Možná tak do 50 bude zimní lepší a stejná,ale od 50 bude vždy lepší letní.
To som zvedavý ako sa bude riešiť nejaký grécky či španielský kamión, ktorý vyrazi na cestu z domovskej krajiny, ide po udržiavaných diaľniciach v EU a odrazu sa ocitne pred debilnou značkou na D1. Táto značka ukazuje na neschopnosť udržiavať D1 v kondícii, aby fungovala.
Ten tu značku uvidí poorvé v životě, bude si myslel, že je to upozornění na možný výskyt sněhu a pojede samozřejmě normálně dál.
Jak se zachová socka co málo najede??? :-D 2 sady kol: 1 sada staré zimní s méně než 4mm na léto 2 Sada: Nové zimní na zimu:-D:-D
Elita národa někdy se stydim že jsem čech.Dej volovi funkci a vymyslí lejstro.....:-)
Kraj Vysočina má jiné klima jako např. Zlínský kraj. Nelze to řešit globálně, teplotní průměry v určitých oblastech jsou velmi výrazné a aby se podobná věc vyřešila příspěvkem o třech větách je možná stručné, ale jinak k ničemu. A podobné pindy, které někteří z Vás mají a umí se jen urážet a tak si léčit vlastní mindráky, si pište doma do deníčku. Tolik k magorům, kteří se účastní této diskuze (samozřejmě se toto nevztahuje na všechny, kteří přispěli). Mně by zajímalo jak mají např. italové ošetřeny přejezdy z jihu na sever a nemyslím tím přímo horské oblasti, tam jsou velké teplotní rozdíly. Ví to někdo?
Autor článku a spousta dalších zde zcela nepochopili smysl celého tohoto snažení. Tím je (zatím jen jemně a někde) přimět řidiče, aby v zimním období používali zimní pneumatiky. Potom je jakákoliv diskuze o teplotě na dálnici bezpředmětná.
Ano, duben je moje nejoblíbenější zimní období...
No a aby té diskuse nebylo málo spousta lidí jezdí na univerzálech.Jak na ně bude pohlíženo?Diskuse mně připadá jako když Bursík zakáže topit uhlím.Prostě lidi co na to nemají budou topit čímkoliv a žádné nařízení to neovlivní.Já přezouvám zimní až to to uznám za vhodné a podle toho kam jedu a značky mně můžou být ukradeny.
ja bych rekl, ze zadna "spousta lidi" unverzali nepouzivaji.. Universalni gumy dela snad uz jen jedna "svetova" znacka a jakmile je na pneumatice napsano "M+S", coz u univerzalu byva, tak nemas problem..
Občas se mrkněte do nabídky,ať jste v reálu,...jr
Máte pravdu, řekněme polovina prémiových značek má v nabídce celoroční pneumatiku. V praxi se ovšem vidí zřídkakdy. Bavíme se samozřejmě o gumách určených pro český trh...
Zimní obutí používám, ale odmítám, aby mi někdo nařizoval kdy přezout. Nyní mám ještě letní a přezuji na zimní, až to bude třeba (cesta do rizikových oblastí, nízké teploty, sněžení). Když mne zima překvapí (špatný odhad = moje blbost), tak prostě pojedu vlakem, který je stejně jediná věc, která v takové situaci dojede). Tohle nařízení jen zvedne ceny pneuservisů (více zákazníků kolem 1.11 a pak nic).Můj pohled na věc:1) Povinné zimní obutí v celé ČR (režim od – do) je totální kravina a nechápu argumenty lidí co to prosazují. Pokud naši vládci umí poručit počasí, pak by možná dávalo smysl :-). Pro méně chápavé jedince: toto neznamená jezdit všude a pořád na letních.2) Se značkou bych neměl problém, pokud by byla dynamicky řízena (elektronicky / ručně). To je však v ČR naprosto naivní představa a proto jsem proti, značka totiž bude strašit u silnice i v době, kdy jí není třeba (teplé jaro).3) Nechápu 4 mm na gumách, je to údaj k ničemu. Například 4 roky stará (= ztvrdlá) zimní guma s 5 mm je v porovnání s 3 mm gumou jetou 1 sezónu úplně na prd.4) Celkem chápu úpravu v Německu a neměl bych s ní problém ani v ČR a to plošně = bez značek.PS: Všem doporučuji (je škoda, že to není součástí autoškoly) účast na škole smyku (nejlépe s vozem, který denně používáte). Zkušenosti, které tam získáte jsou k nezaplacení.
Doufam, ze pana Jandu potkam nekdy v zime pri -5 az -10°C u nas na Vysocine, kdy budou mit ty jeho letni gumy lepsi vlastnosti nez zimni a on bude stat nekde v kopci a blokovat dopravu. Pak asi dostane lopatou po hlave, aby se mu konecne rozsvitilo a nesiril tyhle bludy!
jezdím třicet let a před každou zimou vykoulím zimní kola, mrknu se na přetlak v pneu a vyměním je na půl roku za letní - přitom se podívám jak vypadají brzdové destičky, hadičky, trubičky, pak ještě koupím nové stěrače a hurá na sníh:-D a jestli začíná zima 1.11.?, tomu můžou věřit jen malé děti, co ještě neumí chodit
Navrhuju založit sbírku pro autora článku na 4 zimní gumy. Jinak nás bude každé 3 dny otravovat články "já zimní nechci, kdo je chce je blb"
Nechapu nektere zdejsi prispevovatele. Pokud vim tak ta znacka plati na par mistech v CR, na kterych ma asi sve opodstatneni. Pokud nechcete kupovat zimaky tak do tech mist nejezdete (ikdyz jezdit v zime na letnich pneu je silne nezodpovedne). Nekdo argumentuje ze se prece koukne z okna a vi jestli muze vyjet. Dobre. Takze vy rano kouknete ven, sviti slunce je 6 stupnu zadnej snih. Rozhodnete se jet treba do vedlejsiho mesta na nakup. A ejhle, one se vam tam pocasi zhorsi a zacne snezit, nebo treba jen mrznout. Dle Vasi logiky byste meli odstavit auto a pockat az snezit prestane, nebo jet treba vlakem. Kdo to udela? Nikdo! Kazdej si na svych letnaccich dojede zpet. Nekdo dojede, nekdo skonci v prikope, nekdo se rozsleha o strom a nekdo nedejboze srazi chodce nebo jineho nebozaka. Pokud jste si nevsimli, pocasi se, nejen v zime, stale meni, takze argumentovat vykouknutim z okna je nesmysl. A tak jak to pani poslanci vymysleli je jeden z moznych zpusobu jak zajistit aby do nejrizikovejsich oblasti jezdili lide pripraveni a nedelali paseku na silnici.
A to je přesně ono ty si myslíš že když už dojede z toho města tak že bude respektovat tu značku?Ftipe!!!90% lidí co tu značku mine se neotočí a bude ji ignorovat!!!Buď od někdy do někdy povinost zimních pneu nebo nic tohle je prostě hloupost...
To uz je ale problem tech lidi. Az jechytnou policajti tak dostanou pokutu a treba si to priste rozmysli. Ono kdyz tam to auto do neceho naboura tak tam dost mozna i policajti prijedou. Navic je znamo kde ta mista jsou tak at si to lide zjisti. Ohledne D1, ten usek jde objet, neni to tam se snehem lepsi, ale mohou tam jet. Jinak osobne bych byl pro zavedeni povinosti mit zimaky v nejakem obdobi, ale to asi neprojde a tohle je jisty kompromis. Ad 2. mam takovy dojem ze staci aby mel clovek v aute retezy. A to uz muze splnit opravdu kazdy.
..na druhou stranu, snehove retezy smis pouzit pouze na miste se souvislou snehovou pokryvkou.. Cili zakonou normu sice splnis, ale problem s "klouzajicim autem" na namrzle vozovce nevyresis (-:
naprostej souhlas. v.
Já jsem pro povinné celoplošné přezouvání na zimní, ale bohužel to nikdy neprojde přes sockomouše v parlamentu, protože jejich voliči potom nezbude na pivo a flašku rumu na cestu.
Ja bych to vyresil na strane pojistovny. Bouras a nemas v zime zimni pneu, sup a mame tu snizene plneni.
Vsadím se, že to pojišťovna beztak ani udělat nemůže. Jinak to považuju za ideální řešení - a klidně i naopak, máš zimní v létě, uklouzne ti to v dešti, plnění dolů...
Proč v dněšní době někdo vymejšlí takovej blitek, když je možný to řešit proměnlivou značkou, která by tenhle spornej příkaz zobrazovala. Navíc by mohla informovat i o jiných věcech...Nebo aspoň místo überúchylné dodatkové tabulky s teplotou opatřit značku světelnou signalizací, značící její platnost. Myslím, že to tak funguje třeba v USA.
Normálně bych dal do zákona, že kdo způsobí nehodu z důvodu nevhodných pneumatik, tak je viník a ať si každý obuje co chce..svým soukromým autem najezdím max 10tkm za rok a proto mám celoročně obuté kvalitní zimní pneu. a věřte tomu, že se nesjíždějí ani v létě tak ukrutně, jak se o tom povídá a že kvalitní zimní pneu je za všech okolností lepší než nekvalitní letní.. ;-)
máš recht, pokud nejezdíš jako prase a nemusíš jezdit po dálnicích, tak se nic neděje:-D
Souhlasím se všemi, že kdo jezdí více km za rok, by měl mít dvě sady pneu. Co se týká D1, každé další slova jsou zbytečná, neboť je to tragédie sama o sobě.Autorovi článku bych ale naopak přál bydlet u nás ( jen) v Krušných horách a každou sobotu a neděli při sněhové nadílce poslouchat prokluzující kola debilů s letními pneumatikami, kteří se snaží vydrápat na vrcholek oněch hor a zasáňkovat si tam s ratolestmi. Pak i obyčejná ranní cesta pro rohlíky se pro mně na zimních pneu mění v horor. Chápu že vyhláška není ideální ale kritizovat umí každý. Pokud se pokládáte za takového znalce( jak o sobě tvrdíte) očekával bych nějakou efektivnější kritiku či vlastní návrh řešení.S pozdravemMartin
Je zajimave, kolik se tady seslo blbcu... tim nechci rici, ze jste blbec, ale... protoze kdybyste pozorne cetl trilogii clanku od pana Jandy o gumach, tak byste se v kazdem pokracovani docetl navrh reseni, je trikrat stejny, tak staci kdyz si prectete jeden clanek poradne. Dokonce to reseni vsude na svete funguje, jenoom u nas musime mit lepsi. Rebicek je curak, to se vi, doufam ze do konce roku skonci, nejlepe u zdi.
nezlobte se, ale blbec jste vy...jandovo řešení má celou řadu nedostatků - viz můj příspěvek výše - svět podle jandy...a o tom že tohle řešení všude ve světě funguje jen blábolíte - tohle má každá země nastaveno jinak - v závislosti na jejich klimatických podmínkách. nebo jste vážně tak naivní a myslíte si, že má stejná pravidla rakousko, itálie a řecko?
a doufám, že měření provedete objektivně.
Proč rovnou nezavedou povinné zímní pneu? Stejně, ten kdo to myslí s ježděním vázně, tak nepřemýšlí o tom zda letní či zimní pneumatiky, už má dávno přezuto nebo se právě chystá přezout. Jak asi víme, letní a zimní pneumatiky mají rozdílné směsi a "fungují" nejlépe při(od) určitých teplotách. Zimní od cca 7°C a níže.Tak přezouvejte, je na čase :-P:-).
no, ja som teraz prezul a mozem vam povedat, ze si nadavam, aky som idiot. sice neviem, kolko st. C je, ale vami proklamovanych 7 urcite nie, pretoze som sa presiel povonku len vo svetri a zima mi rozhodne nebola (meteo.sk hlasi 17 stupnov).
...další ovce co věří reklamě...
Chci vás vidět až napadne třeba jen malý poprašek sněhu, nedej bože 5cm a nevím kdo se pak bude klouzat a blokovat dopravu. O reklamě to fakt není.
tady u nás je sníh na hlavních silnících v součtu asi tak 12 hodin za celou zimu, kopce jsou mírné takže i 5 cm sněhu (minulou zimu v součtu asi 20 dní) na těch vedlejších problém nedělá.
problem neni jenom souvisla vrstva snehu, ale treba i tenka namraza nebo dokonce sucha ale promrzla silnice ... letni smes totalne stvrdne a prilnavost se podstatne snizi, takze potom treba neco nedobrzdite ... a jak pravi jedna reklama: "co neubrzdis, to neukecas ..."
Tvrdost směsi rozhodně nemá na přilnavost na suché promrzlé silnici takový vliv jako to, že zimní pneumatika má měkké bočnice a je nakrájená na drobné lamely, takže místo toho, aby se snažila auto zatočit nebo zabrzdit, tak se akorát sama kroutí a zahřívá. Dokud nemá zimák do čeho hrabat, tak je horší než letní zmrzlá na kost...
mate odkaz na nejakou studii tvrdosti bocnice? Me proslo rukama a zouvackou tisice pneumatik, ale zdalo se mi, ze tvrdost bocnice byla dana znackou, rozmerem a konstrukci... :D
Nemám, je to jenom subjektivní pocit, takže beru zpět. Lamely jsou stále dostatečný argument pro to, proč to na suchu nemůže fungovat.
Tak to nesmite bejt stadni ovce, ktera vezme nejlevnejsi zimaky, ale vybrat ty s konstrukci pro lehci podminky...
Nejsem stádní ovce, nejlevnější zimáky nemám a mám poměrně slušné vzdělání z fyziky. V F1 vědí, proč se po letech vracejí od pouhých čtyřech drážek ke slickům...
no nevim, ale za dobu co s ti jezdim mi letni snes totalne neztvrdla nikdy :-)
Jasně, je to taky o tom kdo a kde a jak jezdí. Ale zkuste se někdy projet v zimě(hlavně ráno) podél Labe, třeba úsek Ústí - Děčín. Je tam krásná silnice, a uvidíte kolik blbců tam skončí ve svodidlech díky ledu, který tam bývá často a ono i se zimními to docela klouže... Ale každého věc.
tak tam třeba já vůbec nejezdim. jen jsem chtěl podotknout že zavést zimní pneumatiky jako povinné prostě není potřeba. V zimě je to zejména o předvídavosti a odhadu. Ne o tom že si dám na auto zimáky a jezdim stejně jako v létě. Kdybych opravdu jezdil na sněhu tak bych si je koupil, ale jak jsem napsal výše, na sněhu prakticky nejezdim.
Když už budete dělat video s porovnáním brzdné dráhy letní a zimní gumy na studeném asfaltu zkuste porovnat brzdnou dráhu letní a zimní gumy na sněhu. Rozdíl brzdné dráhy na sněhu a suchém asfaltu pak zkuste porovnat.
Vy budete nejspis take slepy, nebo jeste hur, autor pise ze bude porovnavat zimni a letni pneu na suchu, o ucinku pneumatik na snehu nebo ledu nevidim jedinou polemiku a normalniho cloveka by to ani nenapadlo. Vas to napadlo... zajimave, ctete priste poradne.
Jde o to že rozdíl zimních a letních na afaltu je v řádech % kdežto na sněhu je to v řádech 10 či 100%. Takže co "nenápadně" naznačuju je, že je vhodné riskovat pár % na čisté silnici pro rapidní zisk v případě zhoršených podmínek se kterými se motorista během zimy setká i v našich krajinách několikrát.
o tom se tu snad nikdo s tebou nepre, ale mas tam jeden nedostatek. muzes mi nekde ukazat snih??
treba tadyhttp://images.google.cz/imgres?imgurl=http://gfx.volny.cz/up/wallpapery/1024x768/snih1024.jpg&imgrefurl=http://web.volny.cz/zabava/tapety/~volny/type/web/idcat/6/page/1/&h=768&w=1024&sz=63&hl=cs&start=2&um=1&usg=__5Ib6uP0459FrVo3tNpXY3H7YVR0=&tbnid=KKo94_7L0QU7hM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dsnih%26um%3D1%26hl%3Dcs%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:cs:official%26sa%3DN
Presne o tom to je ;-) snih neni a nebude. Az napadne nebo se bude blizit a ja budu potrebovat jet, ano prezuji na zimni, nebo proste tyden zustanu doma, nejsem magor ze. Ale nutit lidi aby 3 mesice bez snehu jezdili na zimnich, to je ministerska demence. No dalsi volby se blizi, tesim se na jejich vysledek.
Mily Johne, musis si uvedomit jednu vec... prezout "celou republiku" nejde ve chvili, kdy v televizi reknou, ze zitra zacne snezit, ani za den, ani za tyden... ani za mesic... (-:
A teď se podívej najakých místech jsou značky instalovány. Jsou to místa kde se počasí mění z minuty na minutu. Nikdo nikoho nenutí přezout na zimní. Jen zakazuje na určitých místech jízdu bez nich.
Tebe bych člověče na silnici potkat nechtěl...Já myslel že lidi co si myslej že zimní jsou jen na sníh už vymřeli jako dinosouři...
Na JAndu už nemá cenu reagovat. Nejspíš celá tady ta pitomost splnila svůj účel. Jak to Jandovi prosělo vá čert...Tak Janda.. viel gluck...
Je k zamyšlení kam až lze při novinařině klesnout. Pokavaď si někdo dá tu práci (což si autor asi opět nedal) a podívá se na místa kde je značka osazena zjistí že všechny místa mají své oprávnění. To že u značky je suchá silnice neznamená že dál nebude situace jiná. Dodatková značka může omezit platnost třebas na ten někde zbytečný duben podle místních podmínek. Ano, může se stát že v lednu bude +20°C, ale podobným přístupem lze zpochybnit naprostou většinu značek a proto nechápu proč vztek zrovna na tuhle. Takže jediné čeho se můžeme bát je to, že o umístění značek bude rozhodovat někdo kdo má stejný přístup ke své práci jako pan Janda.
Tyhle chytrý lidi mám nejradši...o všem ví jak je to dobře a špatně, ale dokážou si jen ztěžovat, to takhle kdyby nasal článek "značka je výplod lidské hlouposti, podávám zde návrh na řešení a žádám Vás o podepsání petice", tak mlčim a podepíšu petici...jinak můžu stejně jako on konstatatovat naprosto nezúčastněně, že on možná není hloupý, ale stejně prd řeší...
stěžovat, jinak souhlasim
Myslim, ze autor ve vsech trech pokracovani napsal jake je reseni, kdo ma rozum vidi, kdo nema tak nevidi nebo je slepy, nejspis Vas pripad...
On si autor dal tak trochu vlastni gol, protoze kdyz zpochybnil teplotu, stejne se da zpochybnit i snih a led - co to je pokryti ledem a snehem? Musi byt cesta pokryta cela, nebo jen zcasti?! (jeden pruh muze byt nakrasne suchy a v druhem navato), co kdyz je "neco malo" jen v odstavnem nebo stredovem pruhu atd., musi byt souvisla pokryvka po cele delce?!, a jak ma clovek vedet, ze za zatackou uz zacina vanice?... Co kdyz se stane nehoda na suche ceste, nez se dobelhaji policajti (coz trva nekdy vecnost) muze zacit snezit, a kde pak jsme, ze? Zpochybnit se da cokoliv.
Už má sice 14 dní přezuto na zimní, ale ta teplota na dodatkové tabulce se mi jeví jako opravdu absurdní. Má to být teplota vzduchu, vozovky nebo teplota v interiéru vozidla v daném místě? Nebo snad teplota v kotelně na ministerstvu? Jak to řidič zjistí a jak bude vědět že je to ta pravá? Stačilo by zapnout topení a nemusíte mít v daném úseku D1 zimní pneumatiky, i když by venku sněžilo a mrzlo? ;-)A když řidič přijede k takové značce, co asi udělá? Změří teplotu - kterou a jak?Bude li mít letní pneu nebo zimní se vzorkem menším než stanovuje zákon, sjede z dálnice a pojede po okreskách? Nebo se otočí a vrátí? Zajede do nejbližšího pneuservisu a přezuje všechny pneumatiky? Nebo stejně pojede dál po dálnici bez ohledu na to, jestli je sucho, nebo sněží?
Ohledně teploty - zde je míněna teplota rektální, a to přesně v okamžiku míjení dopravní značky s dodatkovou tabulkou. Měření provádí na městského monocajta přeškolený kuchař, za asistence policie státní.Pro případný flame - mám přezuto na zimní a elektronicky připojitelný náhon 4x4 + ev.uzávěrku - ale nepřepokládám, že to bude pro ministerstvo dostatečné.
Vyjede už z domova na zimních s předepsaným vzorkem.Bomba co?:-P
Já už zimní gumy mám 14 dní, není problém. Problém bude u těch, co je mít nebudou (třeba některé kamiony jedoucí z jižní Evropy). Přijedou ke značce, bude sice pod 5°C, ale sucho a pojedou dál, značka neznačka. Bude-li tam ale sníh, co udělají? Začnou sjíždět před tou značkou na okresky, které budou určitě ve stejném (či spíše horším) stavu? Protože jako první se udržuje dálnice - tuším do 2 hodin, okresky snad do 6, 12 nebo až 24 hodin? Za jak dlouho se ten výjezd z dálnice asi zablokuje, protože tam asi nebude místo pro odstavování vozidel bez zimní výbavy? Budou blokovat objízdné trasy? Nebo zůstanou stát na dálnici, protože sjet z D1 v takové situaci nebude mít smysl, takže ji zablokují ještě před tou značkou? Zkrátka problémovým situacím taková značka nejspíš nezabrání. Spíš je přesune o kousek vedle, kde vozidla bez předepsaných pneumatik nebudou "porušovat zákon". Pokud je tato úvaha správná, pak auta na letních gumách při špatném počasí pravděpodobně zablokují D1 úplně stejně (a beztrestně), ať už tam ta značka bude nebo nebude.
Naprosty souhlas. Asi tak bych to udelal, nemit zimaky a potkat uvedenou znacku. Nastesti nejsem takove pako, abych cekal, az mi neco prikaze ona znacka.
ja myslím že efekt je úplně jinde. Pokud se prostě v tomhle úseku stane hromadná nehoda 100 aut a bude teplota pod 5 stupňů tak si pojišťovny na takových řidičích slíznou.Hlavní efekt by měl být v tom že pokud způsobíte nehodu s letníma pneu ( nebo jen zahradíte cestu - červenohorské sedlo ) tak Vám to dají sežrat a budou na to mít oporu v zákoně.
Když si představím tu poslední hromadnou havárii na D1, tak to až tak snadné nebude. Např.:Někdo si teď koupí nové zimní gumy a bude hodně jezdit, takže v březnu příští rok bude mít vzorek 3,9 mm. Pojede po D1 od Brna rychlostí 120 km za hodinu, tzn. ujede 2km za 1 minutu. U značky "zimní výbava (s dodatkem o teplotě)" na 112 km bude teplota 5,5 stupně Celsia, bezvětří a sucho, takže pneumatiky budou v tu chvíli OK. Za 3 minuty vyjede nahoru na 106 km k Větrnému Jeníkovu, kde se za hřebenem prudce změní počasí, teplota bude pod nulou, během 4 minut sněhová vánice zcela zasype do té doby suchou dálnici. Řidič zpomalí, ale do hromadné nehody dole pod kopcem se stejně dostane. A bude pak řidič pojišťovně nebo pojišťovna řidiči dokazovat, že u značky "zimní výbava" byla teplota nad 5 stupňů, takže ta značka v danou chvíli neplatila a zimní gumy se vzorkem 3,9 mm odpovídaly zákonu?
Tohle se stát nemůže, protože zimní pneumatika musí mít vzorek minimálně 4 mm. Jinak je považována za sjetou. Pouze třeba náklaďáky mají tzv. inteligentní zimní pneumatiky, u kterých se sjížděním mění vzorek ze zimního na letní, takže sjetá zimní pneumatika se sama vlastně změní na letní. Takovou pneumatiku na osobní auto jsem ale ještě neviděl.
Pokud má zimní pneumatika pro osobní auta hloubku dezénu méně než 4 mm, tak je sjetá? Zatímco letní může mít vzorek 1,7 mm a sjetá ještě není? Takže zimní se vzorkem 3,5 mm se nesmí používat ani v zimě ani v létě, protože je sjetá, zatímco letní se vzorkem 1,7 mm se může používat v létě bez problémů, protože sjetá není. :-O
Na to video s letníma gumam jsem hodně zvědavý, moje zkušenost s náhradním vozidlem (stejný model jako moje vlastní, stejná kola) na letních gumách v zimě je tragická. Při -5 se chovaly jako kus šutru, sice jsem si mírné klouzání docela užíval, ale ve srovnání s mými zimáky to byla dost adrenalinová jízda. Při agresivním brzdění (vyzkoušel jsem radši hned, jak jsem zjistil, že je něco špatně) měla ABS co dělat okamžitě a podle mně to bylo o dost horší, než na co jsem u svého auta zvyklý. Samozřejmě to bude záležet i na značce pneumatik, číňské "Wintery" asi nebudou fungovat za žádného počasí.
Ono to chce kvalitni letni gumy a ne zvykacky typu Matador atd. Treba Pirelli PZero Nero nebo GY Eagle a jim podobne vyborne gumy jsou na suchu a mokru vyrazne lepsi nez zimni a to i pri teplotach pod nulou. Takze na tom aute byli obute hodne nekvalitni pneu a takto spatne by se chovali i kdyby bylo nad nulou.
Stejná zkušenost a platí to i ze zimní na letní - při +15 zimní nedrží v zatáčce atd. (jezdím jen 60tis. ročně)
Mám úplně stejnou zkušenost. Na všech letních gumách jsem vždycky nízkou teplotu cítil i při teplotách kolem nuly, a rozhodně nejsem takovej blázen abych na nich jezdil při -10°C. Letní a zimní gumy mají prostě teploty optimální přilnavosti úplně jinde.
Já jsem zase sníženou přilnavost zimních gum cítil nezávisle na teplotě po cestě z pneuservisu. S teplotama optimální přilnavosti samozřejmě souhlasím, absolutní přilnavost ale mají letní gumy nezávisle na teplotě na suché vozovce vyšší než zimní.
Nejsem zadny priznivce germanu, nicmene uznavam, ze vetsinou vedi proc veci delaji. Tudiz z toho soudim, ze vedi proc v zimnim obdobi narizuji na autech zimni gumy.Souhlasim s Karllem, najezdim pres 120 tisic kilometru rocne a moje auto s pohanenou zadni napravou v zime na letnich kolech proste nejede nebo je to pokus o vrazdu ci sebevrazdu. Presto, ze jsem projezdil nekolik zim na letnich, vice ci mene dobrych, objektivne tvrdim, ze jezdit v zime na zimnich je proste bezpecnejsi.
Germáni nenařizujou zimní gumy v zimě, ale na sněhu. To je rozdíl.S tímhle přístupem čekej, že někdo zakáže v zimě auta s poháněnou zadní nápravou, protože je to oproti předokolkám mnohem nebezpečnější...
Takže abychom měli jasno. Říká autor opravdu, že je lepší v zimě používat letní pneumatiky?MYslí si autor, že ti kdo na zimu obují zimní, jsou hlupáci hazardující se svou bezpečností? Nebo o co tu vlastně jde? Autor článku v zimě jezdí zásadně pouze po suchých cestách?Slyšel autor něco o tom, že různě namíchané směsi gumy mají za různých teplot různou "přilnavost"?
äutor rika ze by se lide meli chovat zodpovedne a podle rozumu a na kazdou picovinu by nemusel byt predpis.kdyz je teplo a slunecno, klidne muzou na letnich, kdyz je fujavice a pluhy nestihaji tak bez zimnich nevyjizdet?to ste lide tak tupi ze nedokazete pochopit psany text?
neechapu
Ano, chápu, že nutit důchodce nazouvat zimní, když vytáhnou auto jednou za uherák je nesmysl. Ale pokud někdo najede víc km po čr, měly by bejt zimní gumy něco naprosto normálního. A díky tý značce se snad zbavíme debilních řidičů, co na letních vytvářej na horách krizovky a zácpy. Zimní gumy dneska stojej pár korun a většina normálních lidí je bere jako spotřebku - jako gumičky do stěračů - a ne že fňukaj a pouštěj je jen v největším lijáku, aby se jim nesedřely....Vzkaz pro jandu: Z toho co jsem o tobě pochopil na diskuzích asi žádná socka nebudeš, takže za sérií těhlech úchylnejch článků nebude snaha vydělat, ale pokus o zviditelnění se. Doporučuju návštěvu dobrého psychologa, který ti poradí jak se s tímto handicapem vyrovnat, aniž bys musel vytvářet na Ar trapný články...A pokud bys měl fakt problémy s penězma, dej vědět, třeba se ti na ty zimní tady lidi složej...
ale to preci vubec neni o duchodcichto je o kazdem z nas. Spousta ridicu prezouva na zimni kazdy rok, vcetne mne. Dokonce bych rekl, ze pomerne dost ridicu ma prezuto jiz 1.11. Ale Malokdo ma zimni jeste 30.4. a osobne nevidim duvod pro to mit jeste na konci dubna zimni, pokud se zrovna nechystam prejet alpskej prusmyk...
Nehleděk tomu, že chytřejší důchodci jezdí zeloročně na zimních - při ročním nájezdu 5000km ty gumy vydrží pět let - a mají pokoj s přezouváním. Rozhodně je bezpečnější jezdit v létě na zimních, než v zimě na letních
Hm, tak letos v zimě bylo bezpečnější jezdit na letních než v létě na zimních. A mimochodem - znám člověka, do kterého v létě v dešti vletělo auto na zimních gumách, kterému to nebrzdilo. Paradoxně ho ani nikdo nelynčoval, ani kvůli němu není žádná nová značka zakazující vjezd na zimních gumách v dešti v létě...
Včera u nás bylo téměř 20 stupňů. Nazul jsem fungl nový zimní a musel jsem prudce zabrzdit. No měl jsem děs v očích, skoro to nebrzdilo, ABS ko cukalo jak divý. Na zimu zimní a na léto letní, ale jen když ta zima a léto je a ne podle datumu.
Tady zřemě někdo nepochopil obsah příspěvku.Pokud se nemýlím není o tom,jestli někdo má nebo nemá na zimní pneumatiky ale o tom,že dnes můžou poslanci v našem úžasným státě schválit úplně cokoliv.A pokud to někomu nevadí a navíc to nepřímo obhajuje budou to dělat pořád.
tenhle článek je zase o jiné lidské chybě-remcání. 3 články jen o remcání a ani jediná věta "jak tuhle blbost napravit"............
Obecným problémem je, že lidé neumí číst. V každém tom článku je přitom napsáno "jak tuto blbost napravit". Vždy se uvádí systémy, které jsou zavedeny v zemích s daleko horším průběhem zimy, s daleko většími horami, daleko většími rozdíly v tom, jak daný stát vypadá apod. Opět jen a pouze ČR vymyslela, že poručí větru a deští a zima bude u nás jen od-do a nikdy jinak a navíc jen na několika silnicích. Co ten zbytek republiky? Co třeba data před a za tímto intervalem? Bohužel zákon ani jedno z tohoto neřeší, přitom stačilo převzít fungující systém z okolních státu a byl by klid, tedy celoroční povinnost mít na sněhu a ledu zimní gumy.Někdo by mohl argumentovat, že by se našlo mnoho nezodpovědných řidičů, kteří by na tom sněhu stejně jeli na letních a způsobili by kolaps. Jenže to samé bude dnes. Někdo si snad myslí, že řidič když přijede k dané značce na letních, bez řetězů, že to bude objíždět třeba 100 km? Nebude a stejně to zkusí a může způsobit kolaps. No a když jej způsobí, zaplatí pokutu a dostane body, případně nedostane plnění od pojišťovny. Tedy úplně to samé jako při systému převzatém z okolních státu. Navíc by se dosáhlo toho, že odpovědnost řidiče by nebyla pouze na několika komunikacích, ale v celé ČR, čímž by se postupně docílo toho, aby řidiči používali mozek a v případě letních gum nevyjížděli, když na to není počasí.
Obecným problémem je, že lidé neumí myslet. je sice hezké, že v okolních zemích platí nějaká pravidla - ovšem jak sám dodáváte - v těch zemích je daleko horší průběh zimy a větší hory - proto mohou být jejich pravidla nastavena jinak.A myslíte si že jandovy návrhu jsou dobré? Pojďme se ale podívat na tojak by to mohlo vypadat u nás. Poj´dme si prohlédnout svět podle Jandy..Situace 1 15. únor Bedřichov.Rodinka vyjíždí na zimní týdenní dovolenou do bedřichova. Je příjemných 8 stupňů a svítí sluníčko. Mají letní gumy a po suchých silnicích vyráží z prahy ven. 19. 2.Počasí se mění - začíná foukat ledový vítr a sněžit. Za noc napadne 20 cm sněhu. 22.2. -5C, 30 cm sněhu a rodina na letních vyráží zpět do prahy...Situace 211.března silnice na boží dar - 8:00Mladý dynamický řidič v passatu f tédéíčku ráno vyráží do německa. Silnice je po ránu namrzlá, ale přes den to rozmrzá, takže na zimní kašle. Na křižovatce mezi jáchymovem a bd je led, na kterém passat dostává smyk a způsobí nehodu dalších 3 vozidel. Policie dorazí přibližně za hodinu a to už je silnice suchá. Viník nehody odchází s minimálním postihem...situace 318. března silnice z deštného na sedloňovHustokrutý golf s mračítky vyráží z deštného brzy ráno. Franta vomáčka z Nového Města je sice mírně překvapen lehkým sněhovým popraškem (když jel včera do deštnýho a ferem lakatošem na dýzu bylo sucho), ale je natolik dobrej řidič, že to zvládne i na lehce sjetejch letních. V prudkém kopci pod sedloňovem auto ale začne tancovat že to tak tak vyrovná. Po chvilce se mu ale začnou kola protáčet a zastaví (a za ním další tři vozy). Při pokusu rozjet se ale auto jen lehce prohrábne a začne sjíždět dozadu, kde po pěti metrech narazí do fábie. Když za hodinu a půl dorazí policie, není už po sněhu ani památky. Za viníka nehody je označen řidič fábie, který nedodržel rychlost a narazil do franty zezadu. Fero mu to ostatně dosvědčí...
prosim uz nic nepis - jsi hlupak
ty budes asi hodne brutalni, co?
mas tam chybu, mlady ridic passata f tdi nikdy v zime nejezdi na letnich ;) mladej řidič neni tak blbej...btw haštěříte se tu jak maly děti nad úplně normálním článkem, kterej pouze poukazuje na to jaky mame nahoře debžoty ;)Vám snad přijde tato značka logická ? mě ne. radši bych nařídil celozimní používání zimáků, a pokud se ti někde něco stane na letních (i ,,nezaviněná,, havárka na sněhu), nebo jen že nevyjedeš kopec a za tebou kolona, hned flastr... tohle je ale kravina... mě to sice moc nevadí, já v zimě jezdim na zimácích, ale je to prostě zkraviněnost
totalni hovadinakdo chce jet do hor, bude mit zimni tak jako tak, nebo nikdy.
A podle Vás je model, že když mě třebas na cestě domů překvapí sněžení 10km od domova musím odstavit auto a dojít domu pěšky lepší? Není to jen jiný kompromis?
Pokud tě překvapí na zimních, si v pohodě. Pokud na letních, tak to buď odstavíš nebo riskuješ pokutu a body (bouračku, zabití sebe nebo dokonce někoho cizího).
Ano, máte zčásti pravdu...Jezdím na pravidelně do hor, rodiče bydlí v podhorské oblasti, takže mám s řidičema na letních až příliš mnoho zkušeností. A pokud někdo začne plácat něco o osobní zodpovědnosti, je vidět že mentála na letních doposud nepotkal.Ale zpět k textu. První úvahy o celkovém uzákonění zimních byly hloupé - někdo vyjede jen občas za krásného počasí, v praze bém zapne vyhřejvání silnic...zkrátka na celé řadě míst v čr zimní gumy potřeba nejsou a nebudou. Naše republika je ale hodně hornatá a zatímco v jednom místě může být +10, o 100km dál může být -1 a 10 cm sněhu. V době, kdy zimní pneu na auto stojí pár korun, považuju za logické jejich použití na více využívaném voze jezdícím po čr. První výtky ke značkám byly, že se budou dávat na hloupý místa tak, aby na tom obce mohly rejžovat. To se nepotvrdilo.Další výtka byla k tomu, že budou policajti buzerovat lidi při +20. To řeší dodatková tabulka. Já netvrdím, že je to ideální řešení, ale přiznám se, že mě nenapadá lepší způsob, jak zabránit invazi dementů s letníma do horských obastí. A co mi vadí na jandovi? Čekal bych že ar, rádoby auto-odborný server bude podporovat věci související s bezpečností - k čemuž zimní určitě patřej. A místo toho se tady objevujou bláboly, na kterých si janda honí ego a nesmyslně kritizuje. Nevím čím to je, ale jeho příspěvky mi připomínaj takový ty ožralý dědky v hospodách, co po pěti pivech kritizujou všechno co jim přijde pod ruku - od politiky, po práci fotbalovýho trenéra.
...jezdi vlakem, tam nemusíš přezouvat...
A co byste čekal od serveru, který mezi normální články zařadí inzerci na antiradar? Tohle je jen banda alibistických postpubertálních rebelů.
a ty si tu honis co? jen urazis. kdyz je nekdo lopata, tak ho ani zimni nezachrani. btw, zimni gumy par korun nestoji. pokud nemyslis ty v tescu na zigula. :-P
špičkový 15" gumy seženeš za 6Tjestli na to nemáš, jezdi na kole...
tady nejde na to, co mam a nemam. spocitej si kolik platis statu jako motorista a co za to dostavas! me to stve, tebe ne, ok, jsi lepsi. letos sem mel i na 16ky ;-)
jak tohle souvisí s tím co dostáváš od státu?
pěkný článek, ale magorů na ministerstvu se nezbavíme ani volbama
no je to jasny, pojedu po D1 a jakmile prijde mlha a teplota mi ukaze pod pet stupnu, dupnu na brzdu a docouvam k nejblizsimu vyjezdu. popripade pockam na leto. kazen musi byt, tak je to spravne. B-]demence vladne svetu. nejsi tupa ovce, budes platit!
Podle toho, co tu píšeš, snad ani nemáš řidičák, nebo jsi debil. Každej, kdo trochu víc jezdí, prostě má dvě sady kol. Já osobně přezouvám s prvním sněhem, když vím, že pojedu někam dál, přezuju dřív - teď holt to bude daný prvním listopadem - nevím, co tu řešíte.
JJ, ono to vypadá, že každej má ty dvě sady, ale přezouvá vždycky ráno před vyjetím podle toho jestli je slunko nebo sněží. :-D
Ne, pokud jedeš na D1 a teplota se může pohybovat okolo 5C a ty máš letní, pak jseš dement TY, protože zatímco na výjezdu z práglu bude svítit sluníčko, u beranova může sněžit. A ychtylová jako ty pak v lepším případě jedou 40 a brzděj dopravu, v tom horším bouraj a blokujou dopravu.
hele ty ychtyle, beztak najezdim rocne trikrat vic nez ty, tak se uklidni. mame 1.11. jestli mas okna, tak se koukni ven. nebudu kvuli vladnim idiotum, co se nechaji vozit jen na zadnim sedadle a ani kvuli tobe prezouvat v +15, kdyz mi auto na suchu sedi mnohem lip. to, ze nekde narazove spadne pod 5 diky mlze apod., to se delo uz i v rijnu B-]
h h h ;)pod 7°C letné gumy strácajú 50% adhézie ;), stávajú sa z nich tvrdé, nepriľnavé gumy, takže si tu jediný púk ty a kvôli takým ako ty vznikajú nehody, problémy a takéto zákony
Debile. Nasaď si v +2°C letní, a když bude sucho, o co že zabrzdíš dřív než na zimních?
Ty voe ty ses asi zase mistr sveta ... na tyhle ocasy jsem alergickej. Mas zimaky sociale ?
zimaky mam socane i mozek a ty? B-]
tak zkus zimáky nazout a mozek použít. pak to bude gut...
pak kdo z vas je ychtyl. nevim v ktere praze to zijes ale v 6AM bylo 3.0 v 9AM 5.5 takze bych veril ze u vetrnyho jenikova okolo 2-3 stupnu je doted. Jestli jsi si nevsiml tak je clanek o D1 takze jako ychtyl vypadas ty protoze pres nick 911 vetsina heavy ridicu uz davno prezouva nebo se na to chystaji kazdym dnem. Maximalne se jim o mesic zkrati zivotnost pneu ktere jsou ovsem s cenou jejich vlastniho zivota neporovnatelne levnejsi.
ono to neni jen o teplote, ze. prezout se chystam tez kazdym dnem, sadu mam pripravenou a staci jen povolit sroubky. ale dnes to proste nebude. ani zitra. a s tou zivotnosti, to je jedno k druhemu. davam tomuhle statu jako motorista sakra dost, nevim, proc si jeste kvuli tem pitomcum, nicit zimni gumy.
ničit zimni gumy... chudáčkuzažádej si o sociální podporu... :-P
toto komentovat je pod moji uroven B-]
ty nějakou máš? že si toho tady nidko nevšiml?
Já teda s kolegou (911) naprosto souhlasim.
Ten duben je proste trapný, do zákona stačilo dát na sněhu - jako to mají Němci a RakušáciV dubnu je často i 25
Když jsem včera četl o té dodatkové tabulce na fóru, myslel jsem, že je to nějaký fór (fórum->fór, ne? ;-)). Ale vidím, že není :-) Jako fakt by mě zajímalo, proč jsou někde letní sníh dobrý (žádná značka) a jinde ne (značka), proč někde musí být za jakýkoli teploty (žádná tabulka) a jinde jen pod 5 stupňů (tabulka) a kde se jakože láme ta hranice? ;-) No výsměch...
Helejte se a narazili jste někdy na tuhle dodatkovou tabulku? http://www.dopravniznaceni.com/priklady-mene-znamych-dod... ... - tu poslední s kamionem, protože já ji nikdy neviděl.
U každý takovýhle značky bude sedět hajzbába s teploměrem a černým pytlem přes značku.To se mi snad zdá.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.