Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Od 1. listopadu platí v celé České republice povinnost používání zimních pneumatik. Jezdit se však může i na letních, pokud to podmínky dovolí.

Přelom října a listopadu je pro majitele automobilů nepříliš oblíbeným obdobím. S počátkem předposledního měsíce v roce totiž platí povinnost používat na vozech zimní pneumatiky a to až do posledního března. Toto nařízení však nemusí být dodržováno striktně, novela silničního zákona z července 2013 totiž počítá i s povětrnostními podmínkami.

Podle silničního zákonu je řidič povinen použít zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března pouze v případě, že se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza. Řidič je zároveň povinen řádně zvážit, jestli k takové situaci během jeho jízdy nemůže dojít.

Život řidiče

5 rad, jak jezdit bezpečně i během zimy

Zimní pneumatiky jsou nevyhnutelnou povinností pro řidiče, kteří během cesty projíždějí úseky označené dopravní značkou "Zimní výbava". V případě nepřezutého automobilu hrozí řidiči bloková pokuta až do výše 2.000 korun. Podmínky pro zimní obutí zůstávají stejné jako v předchozích letech. Dezén pneumatiky pro osobní automobily musí být alespoň 4 milimetry, v případě vozů s hmotností převyšující 3.500 kilogramů je to pak 6 milimetrů.

Ani v případě kloudných podmínek ale nemusí mít řidič s letními pneumatikami vyhráno. Do problémů se může dostat ve chvíli, kdy se mu během zákonem vytyčeného období přihodí dopravní nehoda. Likvidátor se kromě jiného zaměří i na to, zda by předepsané obutí mohlo kolizi zabránit. Pokud by se tento fakt prokázal, nemusí řidič od pojišťovny vidět ani korunu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků