Zimní pneu mají být na vozech už od 1. listopadu, není to však povinnost

Od 1. listopadu platí v celé České republice povinnost používání zimních pneumatik. Jezdit se však může i na letních, pokud to podmínky dovolí.

Přelom října a listopadu je pro majitele automobilů nepříliš oblíbeným obdobím. S počátkem předposledního měsíce v roce totiž platí povinnost používat na vozech zimní pneumatiky a to až do posledního března. Toto nařízení však nemusí být dodržováno striktně, novela silničního zákona z července 2013 totiž počítá i s povětrnostními podmínkami.

Podle silničního zákonu je řidič povinen použít zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března pouze v případě, že se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza. Řidič je zároveň povinen řádně zvážit, jestli k takové situaci během jeho jízdy nemůže dojít.

Život řidiče

5 rad, jak jezdit bezpečně i během zimy

Zimní pneumatiky jsou nevyhnutelnou povinností pro řidiče, kteří během cesty projíždějí úseky označené dopravní značkou "Zimní výbava". V případě nepřezutého automobilu hrozí řidiči bloková pokuta až do výše 2.000 korun. Podmínky pro zimní obutí zůstávají stejné jako v předchozích letech. Dezén pneumatiky pro osobní automobily musí být alespoň 4 milimetry, v případě vozů s hmotností převyšující 3.500 kilogramů je to pak 6 milimetrů.

Ani v případě kloudných podmínek ale nemusí mít řidič s letními pneumatikami vyhráno. Do problémů se může dostat ve chvíli, kdy se mu během zákonem vytyčeného období přihodí dopravní nehoda. Likvidátor se kromě jiného zaměří i na to, zda by předepsané obutí mohlo kolizi zabránit. Pokud by se tento fakt prokázal, nemusí řidič od pojišťovny vidět ani korunu.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků