ZF svolává 505 tisíc aut s vadnou devítistupňovou převodovkou

Společnost ZF je jedním z nejvýznamnějších dodavatelů různých dílů pro automobily, mimo jiné také převodovek. A právě těch se momentálně týká technický problém, který si jen v Americe vyžádá svolání 505 tisíc aut do servisu. Problém spočívá v kabelovém svazku uvnitř převodovky, který může způsobit nenadálé vyřazení rychlosti. A to pochopitelně může vést k nepříjemné situaci, potažmo i nehodě.

Zajímavosti | Technika | Příslušenství | Byznys | Ostatní značky

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

První informaci o tom, že by s převodovkou nemuselo být všechno v pořádku, obdržela společnost od jednoho ze svých dodavatelů už v roce 2014. Šlo ale o výjimečný případ, takže tomu nikdo nevěnoval dostatečnou pozornost, teď se však podobné případy množí, ZF celou situaci důkladně vyšetřilo a výsledkem je upravený software, který zabrání vyřazování rychlosti, případně alespoň řidiče informuje o tom, že se auto chystá vyřadit. Jakékoli fyzické zásahy do převodovky prý nejsou nutné, a to navzdory tomu, že v červenci 2014 došlo v rámci výroby ke změně kabelového svazku.

Závada se týká převodovek s označením 9HP48 nebo 948TE, které se objevily v modelech Jeep Cherokee a Renegade, Chrysler 200, Ram ProMaster City, Fiat 500X, Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport, Honda Pilot a šestiválcové provedení Acury TLX.

Firma ZF představila v detailech první devítistupňovou převodovku

Problém je ale možná o něco rozsáhlejší, než ZF prezentuje navenek. Americký úřad pro silniční bezpečnost (NHTSA) registruje 895 záznamů od majitelů, ve kterých se mluví nejen o vyřazování rychlosti, ale také o škubání při akceleraci, hrubém řazení či pomalém podřazování. Někteří majitelé pak tvrdí, že se auto rozjelo, přestože jsou si jistí, že zařadili režim P.

Není to přitom tak dávno, co koncern FCA musel řešit rozsáhlý problém s osmistupňovou automatickou převodovkou, která si vyžádala svolání 1,1 milionů vozů do servisu.

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků