ZF představuje vzpěry MacPherson z uhlíkových kompozitů

Z předností lehkých a pevných kompozitních materiálů na bázi uhlíkových vláken těží již řadu let mnoho závodních stájí, v poslední době se však stále častěji objevují i ve více méně sériových automobilech. Jejich povaha se totiž hodí při snahách o snižování hmotnosti a spotřeby paliva, relativně vysoké výrobní náklady dílů z nich vyrobených je však zatím stále omezují na drahá auta. Například BMW tento materiál použilo na střechách svých vozů M pro snížení těžiště, zatímco Nissan i General Motors je aplikují čistě pro snižování hmotnosti, a sice především u modelů GT-R, resp. Corvette ZR1.

Jak se však zdá, kompozity by si mohly v brzké době a širší míře najít cestu i do struktury karosérie či podvozkových skupin. Známý producent dílů ZF například představil z nich vyrobenou pružicí jednotku MacPherson určenou k instalaci do progresivních minivozů, mohla by se objevit třeba ve voze BMW MegaCity, u něhož se plánuje rozsáhlé využitě kompozitů na základě uhlíkových vláken.

Tento koncept se zatím hodí pouze pro využití v lehkých autech. Vzpěra MacPherson od ZF disponuje laminátovou pružinou, plastovým horním lůžkem a pístnicí i spodním závěsem vyrobenými z uhlíkových kompozitů. Tělo tlumiče stále zůstává ocelové, nicméně úspora hmotnosti celku má být citelná. Zdá se vám celý nápad pochybný? Sériová výroba se plánuje nejdříve na rok 2014, do té doby by mohla být kompozitní vzpěra MacPherosn dokonale odzkoušena a připravena k běžnému využití.

Klepněte pro větší obrázek
Tento karbonový díl není pouze pro dělání dojmu
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků