ZF: devítistupňová převodovka je realitou

Závody o počet rychlostních stupňů pokračují a dávno nám již nestačí třístupňové skříně, kde se jednička řadila pouze při manipulaci ve stísněných prostorech. Více „kvaltů“ znamená v danou chvíli snadněji najít potřebný převod, ale kam až tyto snahy půjdou?

Již vloni v létě jsme vás informovali o tom, že Mercedes-Benz připravuje devítistupňový automat 9G-Tronic. Výše nakonec ale laťku posunula specializovaná společnost ZF, jež právě oznámila, že pro sériovou výrobu připravila devítistupňovou převodovou skříň. Určena bude zprvu pro vozy s pohonem předních kol a má nabídnout plynulejší změny převodů a snížení spotřeby paliva. Pánové od ZF dokonce tvrdí, že řazení bude díky mimořádně krátkým časům (a možná ještě více kvůli menší změně otáček motoru, dodáváme my) „takřka nepostřehnutelné“.

Tato převodovka bude vyráběna ve zcela nové továrně Greenville v Jižní Karolíně a spekuluje se o tom, že by svůj první domov mohla najít pod kapotami vozů značky Chrysler.

Klepněte pro větší obrázek
Při pohledu na devítistupňovou převodovku nezbývá než začít provolávat sportovní: Deset, deset...
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků