ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

5 komentářů

Vana666
13. listopadu • 9:11

Nemyslím že existuje nějaká přirozená hranice počtu stupňů. Mezi motory jsou velké rozdíly v efektivním rozsahu otáček a co vyhovuje jednomu motoru, nemusí vyhovovat jinému. Velký počet stupňů spíše naznačuje, že v koncích jsou konstruktéři motorů a neumí navrhovat jednotky se širším optimálním režimem.Jinak podle mě v článku chybí podstatná informace o tom, že hydrodynamický měnič umí taky velmi jemě a plynule měnit převodový poměr takže v pohodě dříve vystačil spolupracovat se čtyřmi mechanickými stupni. Problém nastal od doby kdy se kvůli omezení ztrát začal přemosťovat, tím se potřeba jemného odstupňování přesunula na mechanickou část převodovky a proto počty kvaltů vyskočily k dnešním až skoro nesmyslným hodnotám.

JJ
16. listopadu • 11:24

Cožpak o to, konstruktéři by uměli ledasco. Jenže vinou ekopošuků, politiků a podobné verbeže jsou dnes daleko důležitější věci jako emise CO2, minimální spotřeba v nějakých realitu naprosto nerespektujících testech apod. Tak se holt motory optimalisují na tohle.

Pilot
13. listopadu • 18:21

... v tom prvním odstavci máš pravdu ...... až na to, že většinu lidí motor vytáčet nebaví ....

marepa
14. listopadu • 23:39

ja se teda na vytaceni tesim .. podle vseho bych mohl az do nejakych 9 tisic :D

KarelAntonin
13. listopadu • 7:22

Jo a dejte k tomu ,,půlky" rázem to vyroste na dvojnásobek B-]B-]B-]B-]

Doporučujeme

Články odjinud