Zeus Twelve: automobilní divize Gray Design

Švédská designérská společnost Gray Design založila novou divizi zaměřenou na konstrukci automobilů. A hned nabízí trojici modelů, u nichž zvažuje malosériovou výrobu.

Švédský ateliér Eduarda Graye se již řadu let specializuje na prvky užitého designu, ale v poslední době inklinuje především k dopravním prostředkům. Vynikající postavení mají v rámci Gray Designu projekty opulentních soukromých jachet a člunů včetně podskupiny Strand Craft (SC) schopných přepravy sportovních automobilů vlastní konstrukce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zeus Twelve Gold Rush

Skutečně impozantním projektem je pak nová, stometrová „superjachta“ Sovereign s plochou pro přistávání vrtulníků, větrnou elektrárnou a schopností jízdy rychlostí až 30 uzlů, ale to už poněkud odbočujeme. Věnovat bychom se totiž měli nově založené divizi Zeus Twelve, jež hodlá vyrábět hned tři sportovní automobily.

Strand Limousine Beach Cruiser: působivý mix

Oblast osobních aut však pro Gray Design není ničím novým, již vloni jsme vám například představili extrémní roadster Dart Mojo (připravený pro ruskou firmu Dart) nebo vlastní projekt Strand Limousine Beach Cruiser. Nově konstituované oddělení Zeus Twelve se má věnovat výhradně přípravě automobilů a veřejnosti nabídne zpočátku tři modely se jmény Gold Rush, Magnate a Sigma.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zeus Twelve Magnate

Začněme třeba svérázným, ovšem celkově zdařilým kupé Gold Rush se vzhůru výklopnými dveřmi, jehož dojem kazí pouze poněkud levně působící zlaté doplňky na masce chladiče, kapotě, bocích i brzdových třmenech. O pohon se postará vpředu podélně uložený dvanáctiválec s objemem 5,9 l a výkonem 517 koní (380 kW), jenž má vozu Gold Rush zajistit dosažení rychlosti přes 302 km/h.

Zajímavosti | Elektromobily | Kabriolety | Premiéry

Dartz Mojo: ruský eko-sporťák bez velrybích penisů

Čtyřdveřový supersedan Magnate, nabízející údajně vyváženou kombinaci rychlosti a komfortu, sice působí poněkud solidnějším dojmem, ovšem zlatavým doplňkům se bohužel neubránil. Za příplatek se nabízí možnost pancéřování a kombinace vzhůru a šikmo vzhůru výklopných bočních dveří. Pod přední kapotou se skrývá osmiválec o objemu 6,75 l (odkudpak jej asi známe…?) a výkonu 512 koní (377 kW) a nejvyšší rychlost má činit 296 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zeus Twelve Sigma

Nejagresivněji pojatým modelem je působivý monopost Sigma, jenž se má prosadit také na závodních tratích, ovšem při zachování pohodlného interiéru. Skelet karoserie i její interiér jsou vyrobeny z kombinace lehkých moderních materiálů v popředí s uhlíkovými kompozity. Sigma má být poháněna čtyřválcem Caterham 2,0 l, jenž díky výkonu 339 koní (250 kW) umožní vozu dosáhnout rychlosti 290 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků