Ženy vs. muži za volantem? Je to nerozhodně

Zažité stereotypy říkají, že ženy nestráví v autě tolik času, často nenajezdí za celý rok ani tolik kilometrů, co někteří muži za měsíc a parkování bývá jedna z jejich nočních můr. Na druhou stranu ale nezpůsobují vážné dopravní nehody tak často jako muži. V ulicích měst se pohybují ohleduplněji.

Lze tedy zjistit, jestli jsou lepšími řidiči muži nebo ženy?

ČSOB Pojišťovna porovnala ve svých statistikách nehod z povinného ručení míru pravděpodobnosti zavinění dopravní nehody jak u mužů, tak u žen. A výsledek? Je to nerozhodně.

Podle ředitele odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny Jaroslava Krále je každá z těchto skupin řidičů charakteristická něčím jiným. Jak ženy, tak muži mají pro řízení své silnější a slabší stránky. V tomto směru jsou tedy obě skupiny neporovnatelné.

„Proto jsme vzali v úvahu škodní frekvenci a z té je zřejmé, že jak v případě mužů, tak v případě žen způsobí dopravní nehodu 4 ze 100 pojištěných,“ uvedl Jaroslav Král.

Zdroj: FinExpert.cz
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek