Ženy jsou za volantem agresivnější než muži, ukázal nejnovější výzkum

Automobilka Hyundai přišla s překvapivými výsledky svého výzkumu. Ten ukazuje, že ženy jsou během řízení o 12 % agresivnější než jejich protějšci.

Ženy jsou za volantem agresivnější než muži. Překvapivý výsledek odhalil výzkum automobilky Hyundai ve Velké Británii. Podle něj jsou totiž ženy oproti svým protějškům naštvanější o rovných 12 %. Jeden by si myslel, že muži budou vzhledem ke svému temperamentu náchylnější ke vzteku. Studie provedená na tisícovce britských řidičů ale ukázala opak.

Výzkum například uvádí, že ženy jsou agresivnější v případě, kdy na ně někdo křičí nebo troubí. O 14 % popuzenější byly při komunikaci s řidičem na zadním sedadle a o 13 % větší zlost se projevila, když ostatní řidiči nepoužívali během odbočování blinkry. Studie měřila emocionální reakce na zvuk, vůně i doteky v různých jízdních situacích.

Zajímavosti | SUV | Kia

České ženy preferují červená SUV, jenom hrstka je ale vlastní

„Evoluční teorie ukazuje, že už první ženy musely mít instinkt pro vytušení nebezpečí v době, kdy byli jejich muži a lovu. Tento varovný systém je relevantní i dnes, řidičky mají tendenci citlivěji vnímat negativní stimuly, proto se vztek a frustrace dostaví rychleji,“ vysvětluje Patrick Fagan, behaviorální psycholog z Goldsmiths University London. 

A několik dalších faktů: hned 51 % respondentů uvedlo, že jízdu v autě miluje pro pocit svobody, 19 % kvůli možnosti cestování a 10 % přináší řízení pocit nezávislosti. Dále se ukázalo, že 54 % řidičů dělá zpěv za volantem šťastnějšími. Hned osm z deseti dotázaných poslouchá během jízdy hudbu. Nejoblíbenějšími písněmi jsou Bat Out of Hell a Bohemian Rhapsody.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků